Gå til innhold

tranebær....uvi.....antidepressiva


Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*

siste året har jeg slitt veldig med uvi. etter behandling kommer det ofte tilbake etter noen mnd..

hørt at tranebærkapsler skal forebygge dette,,men kan jeg bruke det når jeg bruker zoloft?

noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sykepleier
siste året har jeg slitt veldig med uvi. etter behandling kommer det ofte tilbake etter noen mnd..

hørt at tranebærkapsler skal forebygge dette,,men kan jeg bruke det når jeg bruker zoloft?

noen som vet noe om dette?

Ja, du kan bruke tranebærkapsler. I tillegg kan det være lurt å drikke litt appelsinjuice, det hjelper også mot UVI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelle råd for å forebygge UVI, i tilfelle noen ikke har fått dem med seg: :)

- Tiss alltid etter sex (rett etter, ikke en time senere!)

- Drikk nok i løpet av dagen slik at du tisser relativt ofte

- Ikke gå og hold deg når først må tisse, gå på do!

- Tørk deg riktig vei, dvs forfra og bakover

- Hold deg varm når det er kaldt i været, dvs bruk godt fottøy, unngå glipper rundt mage/rygg, og bruk lue eller noe annet på hodet

- Ta evt. kosttilskudd som gjør urinen surere dersom du er hyppig plaget av UVI, det kan f.eks. være C-vitamin (ren askorbinsyre fås kjøpt i pulverform på apotek), tranebær eller noe annet

- Når du bader om sommeren kan det være lurt å ha to sett badetøy med seg, slik at du alltid kan skifte til en tørr bikini etter bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...