Arielle Skrevet 14. juni 2003 #1 Skrevet 14. juni 2003 Trenger tips til salmer å ha i kirka. Hvor mange er det vanlig å ha, og hvilke skal dere ha? Tror at kjærlighet fra Gud er selvskreven, men vi må vel ha fler..?
'Lilly' Skrevet 14. juni 2003 #2 Skrevet 14. juni 2003 Det er vanlig med 2-3 salmer. Vi skal ha: Guds godhet sang i sinnet Å Gud velsigna desse to Lær meg å kjenne dine veie Er personlig ikke så stor "fan" av Kjærlighet til Gud, men det er jo meg, da................. Lykke til med valget!!
Gjest Tex Skrevet 15. juni 2003 #3 Skrevet 15. juni 2003 Tror vi skal ha Å leva det er å elska, men jeg er ikke sikker......
Augustbrud02 Skrevet 15. juni 2003 #4 Skrevet 15. juni 2003 Vi hadde disse salmene: -Kjærlighet fra Gud -Gud signe vårt dyre fedreland -Alltid freidig Synes det var et vellykket valg, for dette var salmer alle kjente til fra før.
Solstrålen Skrevet 15. juni 2003 #6 Skrevet 15. juni 2003 vi har to salmer og to solosanger Vi har: Stor er din trofasthet og Å Gud velsigne disse to
Nikki Skrevet 15. juni 2003 #7 Skrevet 15. juni 2003 Vi skal ha tre salmer vi... Kjærlighet fra Gud Guds godhet sang i sinnet Kom kom hør et geldens bud Samt to solistinnslag.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #8 Skrevet 15. juni 2003 Vi hadde : Kjærlighet fra Gud og Deilig er jorden. Før den siste salmen sa presten noe sånt som : Og for disse to vakre menneskene er jo jorden nettopp det som vi skal synge om i salmen *: Den er deilig !
silja Skrevet 15. juni 2003 #9 Skrevet 15. juni 2003 vi skal også ha "dine løfter er mange" og "å leva det er å elska" samt at to venner synger duett x 2
smile Skrevet 15. juni 2003 #10 Skrevet 15. juni 2003 Vi har dessverre ikke bestemt salmer men vi har bestemt at vi ikke skal ha kjærlighet fra Gud. Den er altfor mye brukt for vår del. I tillegg skal vi ha en del soloinnslag.
MIKKELBRUD Skrevet 16. juni 2003 #11 Skrevet 16. juni 2003 Vi bestemte oss tidlig for å ha Deilig er jorden, men den andre har vi slitt litt med... Vi endte på Kjærlighet fra Gud, selv om jeg for min del syns den er litt "oppbrukt". Dette er i hvert fall salmer som de fleste kan :kgsmil:
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #12 Skrevet 16. juni 2003 Vi hadde Stor er din trofasthet og Navnet Jesus. I tillegg to soloinnslag.
Gjest Helenius Skrevet 16. juni 2003 #13 Skrevet 16. juni 2003 Heisann! Det er vanlig å ha tre salmer, eller kanskje bare to hvis dere har noen soloinnslag. Dere er ikke nødt til å ha "Kjærlighet fra Gud", altså. Det trenger heller ikke være salmer som nødvendigvis handler om bryllup! Vi har ikke bestemt oss ennå, men siden vi skal snakke med presten på onsdag, må vi gjøre det! Jeg har lyst på "Lær meg å kjenne dine veie" (på folketonen) i alle fall. (Å, det minte meg om noe:) *låne salmebok fra jobben og legge den i sekken*
K. Skrevet 16. juni 2003 #14 Skrevet 16. juni 2003 Vi skal ha: Å leva det er å elska og Guds godhet sang i sinnet K.
Arielle Skrevet 16. juni 2003 Forfatter #15 Skrevet 16. juni 2003 Ser at det er mange som skal ha "Å leva det er å elska". Er det en salme eller en sang? Bare lurer, for hvis det er en salme, har jeg aldri hørt om den.. :kgsmil:
K. Skrevet 16. juni 2003 #16 Skrevet 16. juni 2003 Ser at det er mange som skal ha "Å leva det er å elska". Er det en salme eller en sang? Bare lurer' date=' for hvis det er en salme, har jeg aldri hørt om den.. :kgsmil:[/quote'] Det er en salme K.
Gjest Helenius Skrevet 16. juni 2003 #17 Skrevet 16. juni 2003 Ser at det er mange som skal ha "Å leva det er å elska". Er det en salme eller en sang? Bare lurer' date=' for hvis det er en salme, har jeg aldri hørt om den.. :kgsmil:[/quote'] Jeg har aldri hørt om salmer som ikke er sanger, da, men du mener om det er en sang som ikke er en salme? Vel, det er på en måte begge deler. Den er skrevet av Anders Vassbotn, og jeg har hørt den i to versjoner. De to er helt like, med unntak av siste verselinje i siste strofe (strofe 3). I salmeversjonen, som står i salmeboka, heter det "Å spegla Guds himmel av", mens jeg også har hørt "å spegla ei sanning av". Vet ikke om det er Vassbotn selv som har skrevet den siste, eller om det er en nymotens variant, det kan kanskje noen andre svare på?
silja Skrevet 16. juni 2003 #18 Skrevet 16. juni 2003 "å leva det er p elska" vil jeg si er en salme, vi velger denne da jeg synes den er fin og dessuten er den ikke så lang (skal jo ha "dine løfter er mange" også og den har eg lange og mange vers...) teksten finner du her: http://home.online.no/~ermoltza/salmelev.htm
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #19 Skrevet 16. juni 2003 Helenius - hva mener du med folketonen på "Lær meg å kjenne dine veie"? Er det flere melodier på den? Jeg har også veldig lyst til å ha den, synes den er nydelig, men min forlovede mener melodien er så dyster...
Tigerlilje Skrevet 16. juni 2003 #20 Skrevet 16. juni 2003 Giftet oss på lørdag, og hadde "Guds godhet sang i sinnet" og "Kjærlighet fra Gud". I tillegg sang ei venninne "Hymne på en bryllupsdag" og et kor jeg sang i før sang "Bruremarsj fra Seljord" da vi gikk ut av kirka. Nydelig!! Klarte ikke å synge så mye, for jeg hadde en stor klump i halsen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå