Gå til innhold

trenger så sårt hjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

På søndag våknet jeg og var skikkelig stiv i nakken. Greit nok, har vært det mange ganger før så jeg tenkte ikke over det. De siste dagene begynte det å gå nedover til ryggen også(venstre siden) og i går kveld ble det bare verre og verre.

Jeg våknet av smertene, skrek til når jeg snudde meg og skulle sjekke klokka for det var så utrooolig vondt. Om jeg ligger på ryggen strekker det som bare fy, om jeg legger meg over på siden gjør det enda vondere. Om jeg trekker pusten dypt så kjenner jeg en skarp smerte i ryggen.

Jeg har ikke trent i det siste, ikke drevet med tungt fysisk arbeid, jeg var på ringenes herremarathon på kino på lørdag, kan jeg ha klemt en nerve ved å sitte så lenge eller noe?

Kan ikke dra på skolen i dag da jeg ikke klarer å gå mange metrene uten at det gjør vondt.

Dumme meg dro på jobb i barnehage i går og løftet på unger, det var teit av meg.

Kjæresten min sier han har hatt det mange ganger, men jeg lurer likevel da jeg aldri har hatt problemer med ryggen.

Altså, det går fra venstre side av nakken,ned mellom skulderbladet og ryggmargen og rett ned til siden av korsryggen.

Håper noen kan hjelpe meg da ikke er den som drar til legen uten å virkelig tro det er noe.

Mvh

Mia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en betennelse i musklene, og da tror jeg det eneste du kan gjøre er å ta smertestillende og vente til det er over.

Det kan også være en låsning i ryggraden, og da kan det hjelpe med behandling hos kiropraktor, men du må uansett utelukke betennelse for å få slik behandling tror jeg.

Dersom du har så mye smerter at du ikke kan gjøre det du vanligvis gjør, ville jeg gått til legen!! Uansett greit å vite om det er betennelse, for da skal du ikke bruke varme på det, mens dersom det ikke er det, hjelper varmepute godt.

Lykke til!

Skrevet

Ta ibux og paracet, smør med sånn Zon, Ibux eller orudis-gel.

Vet det er skikkelig vondt, har nettopp hatt det sånn selv. Gikk til legen og fikk sykmelding og noen sterke smertestillende.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Det er jo et poeng å gå til legen for å få bekreftet at det ikke er noe farlig. Dra du! Kanskje det er en kink, kanskje noe annet.

Hvis du vanligvis ikke trener kan det hende du har litt dårlig blodsirkulasjon, ved å sitte stille på et sånt filmmaraton i mange timer kan det få musklene til å stivne. Jeg har mye vondt pga jobben min hvor jeg beveger meg lite. Heldigvis har du en jobb hvor du er i aktivitet.

Da jeg jobbet i barnehage fikk jeg betennelse i albuene, det var ikke mye morsomt. Du kjenner det ut i armene? Hvordan føles fingrene? Hvis man har en betennelse er blir du ofte kraftløs i fingrene og leddene, når jeg har betennelse i armen orker jeg ikke dra ut en kjøkkenskuff engang. Man blir liksom nummen og svak.

Jeg ville dratt til en lege for å finne ut hva det er. Det er forskjell på hvordan man skal behandle muskulære ting og det som sitter i leddene. Hvis det er muskulært er det bra med varme for å få sirkulasjonen igang. Lett bevegelse er også godt. Hvis det er en betennelse kan varme forværre det, og isposer (pakket inn i håndkler, skal jo ikke fryse av deg huden) er et bra råd som hjelper med å dempe betennelser. Min fysioterapeut sier at is på det vonde leddet kan være like bra som betennelsesdempende piller.

Men, kom deg til legen :) God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...