Gjest Gjest_meg_* Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 har akkurat flytta inn i leilighet, og lurer litt på en ting... husverten ville ikke leie ut til samboerpar, noe som er ok.... men jeg har type, som er endel på besøk, og overnatter.... blir det feil det? må jeg spørre de om det er ok? jeg leier jo leiligheten og betaler, er det da deres sak om jeg har besøk? er bare sykt stressa pga dette, for orker ikke bo en plass og ikke tørre ha besøk når jeg vil... han bor jo ikke der, selv om han er der endel?? hva mener derE?
Gjest Grafica Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Utleier har ikke noe med hvem som er på besøk, så lenge ikke typen din flytter inn til deg. For å si det slik, om han er der under 50% av timene i en uke, er det fortsatt besøk. I mine øyne, hvertfall. Persnlig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke vil ha par, to personer er jo dobbelt sikring om at husleia blir betalt...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Er husleien inkl. strøm? Vi leier ut møbelert og noen leietakere er så frekke at kjæresten omtrent bor fast, dusjer, vasker klær osv. hos oss=(
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Du har da lov til å ha så mye besøk som du vil.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Du disponerer leiligheten som du vil. Det står ingenting i husleieloven om at det ikke er lov til å ha besøk oftere enn x antall dager i uken eller lignende. Utleier har ingenting å komme med om han skulle begynne å bråke av den grunn. Og til deg som leier ut bolig hvor strøm er inkludert - hvorfor gjør du det om du er så "gnien"? Det burde du ha tenkt på før du leide ut kanskje? Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg - ved neste utleie - leid ut uten inkl. strøm, så slipper man å bekymre seg over økende strømpriser + besøkende gjester hos leieboer...
Pingting Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Med mindre det er spesifisert i kontrakten du skrev under, så har han ingen ting med det å gjøre
Gjest Miley Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Nei, det kan han ikke si noe på. Jeg hadde en husvert som var helt ram på å mase om besøket mitt, jeg flytta til slutt. Slike folk er grusomme. Legge seg opp i andres saker slik
Gjest Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Jeg er enig med gjesten som nevner at om strømmen er inkludert i husleie så skjønner jeg det. Jeg ville sjekket først angående det og så spørt om du f.eks kunne betalt mer mens han er der e.l.
Kyllingwok Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Du kan jo si fra at han overnatter der iblant så de er informert om det og ikke føler seg lurt på noen måte, men jeg mener at de ikke har noe med det.
Glynis Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 (endret) Vel, hvor mye er det snakk om? Jeg synes generelt at huseier overhodet ikke har noe med privatlivet ditt å gjøre, men hvis det er fire-fem netter i uken så blir det jo tilnærmet dobbel slitasje på leiligheten. Nå føler man jo ikke at man sliter på en leilighet bare ved å oppholde seg der, men hvis det blir en periode på for eksempel to år så er det jo alltids noe automatisk slitasje. Og hvis strømmen er inkludert så bruker kjæresten din ekstra strøm når han er på besøk. Å forby deg besøk er uansett ingen løsning, jeg sier bare at jeg kan forstå en huseier som har lyst til å legge seg opp i det. Endret 5. november 2008 av Glynis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå