Gå til innhold

Nakkeproblematikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært til undersøkelse hos nevrolog, da jeg har vært plaget i noen år med smerter i arm og ut til lillefinger og ringfinger. I tillegg er "muskelputen" på tommel blitt borte(slik har det vært i mange år).

Nevrologen ringt og sa at testen de hadde utført, viste at to av nervene ut til armen gjorde "dårlige" utslag og at de ville ha meg til MR-undersøkelse av nakken.....

Hva i alle dager kan dette være? Noen som har liknende plager?

Trenger å bli beroliget på at dette ikke er hjernesvulst eller noe annet alvorlig..... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig er det trangt om plassen for nervene i nakken, pga forandringer i nakken, påleiringer, slitasje eller annet.

Lite sannsynlig at det er kreft!

Her er et forum du kan ha mye nytte av:

http://sunshine35446.yuku.com/forums/72

Skrevet
Antagelig er det trangt om plassen for nervene i nakken, pga forandringer i nakken, påleiringer, slitasje eller annet.

Lite sannsynlig at det er kreft!

Her er et forum du kan ha mye nytte av:

http://sunshine35446.yuku.com/forums/72

Takk for lenken, nabodama :)

Skrevet

Jeg har også slitt med nakkesmerter og smertet ut i armene og ned i hendene, spesielt lillefinger og ringfinger. Noen ganger dovner fingrene vekk. Fysioterapeuten min gjorde en test på meg der jeg hadde armen opp og skrått bakover, samtidig som han trykket på en muskel mellom skulder og bryst. Etter noen sekunder dovnet fingrene mine (de to). Han sa da at det kom av at muskelen der han trykket var stram, og at det dermed ble liten plass til nervene. Det har hjulpet meg mye å passe på å tøye denne muskelen.

Når det er sagt, har jeg fremdeles en del smerter i armene når jeg får vondt i nakke og skuldre, men fingrene dovner ikke så ofte lenger.

Kiropraktoren min pleier også å knekke opp blokkerte ledd i albuene og håndleddene mine. Dette hjelper noe.

Jeg har tatt MR av den ene albuen, på den armen jeg er mest plaget, men den viste ingenting galt. Konklusjonen ble at det kom fra nakke, skuldre og rygg.

Sannsynligvis henger plagene i hendene dine også sammen med dem i nakken, og ikke kreft.

Lykke til!

Skrevet

Takk "lille Mia"....

Jeg må si at det hjelper å høre at andre har noen av de samme plagene....

Man, har jo dessverre en tendens til å tenke det verste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...