Gjest Kitty77 Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Noen som har gode forslag til en aktivitet vi kan sende gjestene våre på i Oslo, mellom vielse og middag? Vi blir mellom 70 og 80 pers. Har tenkt litt på båttur, allerede.. men flere innspill mottas med takk
Jade Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Båttur høres jo veldig kjekt ut. Ender båtturen oppe med festlokalene, slik at de slipper ekstra skyss opp dit? Sikkert litt vesentlig å skrive hvor lang tid det er mellom vielsen og middagen, så man vet hva man kan foreslå.
Megana Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Det første som faller meg inn når jeg hører båttur er værforbehold! Jeg vet ikke når dere skal gifte dere, men vi har ikke hatt det beste været her i landet de siste årene, ikke for å "ødelegge" ideen din, kjempekoselig hvis været blir bra. Men tenk om det regner, blåser o.l så har du en gjeng damer på en båt, vi snakker sminke,høye hæler og fine frisyrer. Med mindre hele båtturen blir innendørs da Ellers en kjempegod ide med aktivitet, fort gjort å gå på veggen mens man venter og bilder blir tatt Hmm jeg tror ikke jeg var mye til hjelp
Lille Rosa Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 (endret) Hvor lang tid er det snakk om? Båttur er en veldig fin idè, men som nevnt over er det jo veldig væravhengig.. Dere bør ihvertfall ha en backup-plan i tilfelle dårlig vær.. Det er jo begrenset hvor mye man kan finne på i fin-stasen av aktiviteter også Hvis folk kommer utenbys fra så kanskje man kan leie en av de turistbussene med åpent tak som kjører i oslo? Da kan man jo sitte oppe/ute hvis det er fint vær (men håret til damene blir jo kanskje ødelagt i vinden..), men har muligheten til å evt sitte inne hvis været er dårlig. MEN, dere er jo ganske mange så da holder det jo ikke med en buss.. Hmm, når jeg tenker meg om så ville jeg vel kanskje ikke satt gjestene mine på en buss men smak og behag! Syns båttur høres mer "min stil" ut (), men det var jo dette været ja.. Endret 5. november 2008 av Lille Rosa
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Noen som har gode forslag til en aktivitet vi kan sende gjestene våre på i Oslo, mellom vielse og middag? Vi blir mellom 70 og 80 pers. Har tenkt litt på båttur, allerede.. men flere innspill mottas med takk Vi har ikke funnet på noe som helst for gjestene våre... Mens vi er hos fotografen kommer gjestene til festlokalet. Der får de servert velkomstdrinker, blir ønsket velkommen av mødrene våre (hvis de vil stille opp til den jobben... ), mingler litt, titter på gaver osv. Mulig noen syns det blir litt kjedelig, men vi håper de synes det er hyggelig å snakke sammen og titte litt rundt.. Jeg tror at det noen ganger kan bli for faste programmer. Hver time hele dagen skal noe bestemt skje, det er aldri "pusterom".. Kan bli litt slitsomt det også. Huff, vi bruder skal nå tenke på ALT... Ikke for mye, ikke for lite. Tips til aktiviteter i Oslo har jeg lite av, da jeg bor et helt annet sted. Men båttur er nok hyggelig, hvis været er bra, og båten fører folk til stedet dere har bryllupsfest. Guiding/sightseeing er jo en mulighet, men det kan fort bli kjedelig også... Ellers kan man jo leie buss til stedet, og ha litt underholdning på bussen. Vi satser som sagt på velkomstdrinker, mingling og catching up with an old friend
Solstrålejenta Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg vet ikke om vi skal legge opp til noe mens vi er hos fotografen annet enn champagne og frukt til gjestene. Tror ikke det kommer til å ta så altfor lang tid (maks halvannen time) siden fotograferingen, kirken og lokalet ligger rett ved hverandre. Men hvis jeg skulle hatt noe synes jeg at dansekurs for gjestene mens de venter høres artig ut. Jeg har god erfaring fra utdrikningslag med Danseløvene som tilbyr å lære gjestene opp i dans.... Endret 6. november 2008 av Solstrålejenta
Lille Rosa Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg vet ikke om vi skal legge opp til noe mens vi er hos fotografen annet enn champagne og frukt til gjestene. Tror ikke det kommer til å ta så altfor lang tid (maks halvannen time) siden fotograferingen, kirken og lokalet ligger rett ved hverandre. Men hvis jeg skulle hatt noe synes jeg at dansekurs for gjestene mens de venter høres artig ut. Jeg har god erfaring fra utdrikningslag med Danseløvene som tilbyr å lære gjestene opp i dans.... Det kommer jo veldig an på hvor lang tid det er mellom vielsen og middagen for trådstarter, men jeg er enig med deg om at det ikke er nødvendig med opplegg dersom det kun er snakk om en time eller to. Når jeg har vært i bryllup har det ikke vært noe opplegg, men man kan dra til restauranten og få noe frukt el.l og litt og drikke på. Hvis folk bor i nærheten har man mulighet til å skifte eller slappe av litt hjemme hvis man vil det. Personlig syns jeg det er det beste Blir nesten slitsomt om det er for mye som skjer (kanskje det er jeg som har begynt å bli gammel ). Endret 6. november 2008 av Lille Rosa
yxnyx Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Det går jo an å ha noen "grillings i parken"- spill liggende framme, av typen boccia, kubb osv. Ellers blir det noen barn i vårt bryllup, så jeg ser for meg at noen av pappaene og pjokkene kan sentre litt med en fotball. Hvis dere skal ha noen som filmer kan denne personen gå rundt blant gjestene og be dem komme si en liten hilsen til brudeparet inn i kameraet. Utløser nesten garantert mye latter; noen synes det er for pinlig og nekter, mens andre kvinner/manner seg opp. Gi gjestene noe å se på: *Plakat med bilder og kort tekst om hvem de ulike gjestene er, kjekt hvis det er stort bryllup *Bilder fra utdrikkingslagene (spørs jo hvor fæle de er ) * Kanskje det finnes filmsnutter som kan vises, fra tidligere selskap, utdrikkingslagene, pynting av lokaler/brud, eller rett og slett en reprise fra kirken)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå