Gå til innhold

Panikkangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som er som ille plaget med angst at man føler man holder på å dø ?? jeg har så sterk fobi for å være alene at jeg av og til må sitte på kontoret til sambo når jeg ikke jobber selv. Nå skal han på jobb til Brasil i to uker, og jeg holder ikke ut lenger, føler at hele verden går under. Er ikke trygg på noen andre enn han for jeg skremmer bort folk når jeg begynner å løpe rundt og sier at jeg dør. Er det noe jeg kan gjøre, og typen er helt fortvilet for han var ikke klar over at den reisejobben hans skulle gjøre meg mye verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke særlig godt ut!

Du kan ikke være hos familie eller venner når han ikke er hjemme, da? Eller høre med en vennine om hun vil bo hos deg??

Har du snakket med legen om dette?

Håper det ordner seg for deg :klem:

Skrevet (endret)
Azurpus skrev:
Er det noen som er som ille plaget med angst at man føler man holder på å dø ?? jeg har så sterk fobi for å være alene at jeg av og til må sitte på kontoret til sambo når jeg ikke jobber selv. Nå skal han på jobb til Brasil i to uker, og jeg holder ikke ut lenger, føler at hele verden går under. Er ikke trygg på noen andre enn han for jeg skremmer bort folk når jeg begynner å løpe rundt og sier at jeg dør. Er det noe jeg kan gjøre, og typen er helt fortvilet for han var ikke klar over at den reisejobben hans skulle gjøre meg mye verre.

Du er sikker på at du ikke har separasjonsangst?

Endret av ninuska_
Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte som deg. Jeg hylte og bar meg om kjæresten min dro på skolen uten meg og trodde jeg skulle dø om han dro.

det som hjalp meg var at jeg satte opp en liste over hva jeg skulle gjøre til han kom hjem.

Feks

07-08 Dusje, kle på meg og sminke meg (hjelper på selvtilliten)

08-09 Lese nyheter på nett

09-11 Sette på høy favorittmusikk og gjøre husarbeid

etc

Ta gjerne en lur midt på dagen om du blir stressa.

Pass på at du alltid er opptatt, hjernen din vil ikke ha tid til å få panikk. Dra på besøk, få besøk, ha alltid noe å henge fingrene i. Tren litt(bare noen situps eller noe funker), stress ned og drikk mye vann.

Skjønner det blir hardt når du blir alene hjemme i 2 uker, men om du trener deg opp litt nå så blir det lettere å takle:)

Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...6&hl=pusten

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;hl=meditasjon

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...meditasjon+yoga

Alle disse trådene diskuterer strategier som hjelper godt mot angst. Akkupunktur er også angst dempende.

Denne boken tror jeg er bra i forhold til panikk angst:

http://butikk.tapirforlag.no/no/node/1182

Å jobbe med pusten er klart noe av det nyttigste du kan gjøre mot angst

Skrevet

Tusen takk for mange flotte svar. Jeg er begynt å jobbe med angsten i kognitiv terapi. Det er bare det at jeg skal klare å være en dag alene, eller gå på butikken alene før jeg er forlatt i 2 uker. ¨Føler at jeg faller ned i et stort svart hull, og at jeg flyt før jeg lærer å krabbe. Jeg er flink å beskjeftige meg, men blir jeg redd så klarer jeg ikke å roe ned meg selv og da ringer jeg 113 og legevakt og flyt rundt og panikken stiger. I tillegg er jeg bitter på jobben til samboer, føer det er urettferdig at han har reisejobb når jeg føler meg så svak.

Skrevet

Du kan også bestille en cd med et nybegynner program i brainwave entrainment. Det er lydfrekvenser som bringer deg ned i dypt avspente tilstander bare du hører på dem. Du trenger ikke gjøre noe som helst, bare ligge og lytte en liten stund. Virker som bare det

Skrevet
Tusen takk for mange flotte svar. Jeg er begynt å jobbe med angsten i kognitiv terapi. Det er bare det at jeg skal klare å være en dag alene, eller gå på butikken alene før jeg er forlatt i 2 uker. ¨Føler at jeg faller ned i et stort svart hull, og at jeg flyt før jeg lærer å krabbe. Jeg er flink å beskjeftige meg, men blir jeg redd så klarer jeg ikke å roe ned meg selv og da ringer jeg 113 og legevakt og flyt rundt og panikken stiger. I tillegg er jeg bitter på jobben til samboer, føer det er urettferdig at han har reisejobb når jeg føler meg så svak.

Det er ikke noe poeng i å ringe legevakt og 113. Du må klare å takle dette selv, etter min mening. Det er bra du går i terapi for å få snakket om det, men jeg vil anbefale at du prøver å kontrollere det neste gang. Angsten har kontroll over deg, men det er du som må ha kontroll over den. Akkurat nå er du i en ond sirkel, hvor du vet at når du får panikk, så er kjæresten din der, denne må du bryte.

Det er kun én ting som fjerner angsten, og det er å fjerne årsaken til den! Og hvis du ikke klarer det, så må du kunne lære deg å kontrollere den.

Mediterer du? Trener du? Det er veldig gode metoder å få avspent litt på, og få tankene litt vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...