Gå til innhold

hva er i veien med meg?

Fremhevede innlegg

Gjest Julie H
Skrevet

Jeg er en jente på 15 år som sliter med vekta. I juni veide jeg 60 kg noe jeg var veldig fornøyd med. Nå, 5 måneder senere, veier jeg 70. Jeg skjønner ikke hvorfor for jeg spiser 10 ganger sunnere enn det jeg gjorde da, spiser ikke godteri og slikt ( i hvertfall veldig skjelden ) og jeg trener 3-4 ganger i uken. Jeg driver med en sport der det er viktig å vere tynn for vi bruker så tettsittende kjoler. Jeg har vert hos legen å tatt mange prøver bla. stoffskiftet men alt er normalt! Jeg sliter veldig nå og er på kanten til å få spiseforstyrrelser noe jeg ikke vil, men snart ser jeg ikke annen utvei.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er en jente på 15 år som sliter med vekta. I juni veide jeg 60 kg noe jeg var veldig fornøyd med. Nå, 5 måneder senere, veier jeg 70. Jeg skjønner ikke hvorfor for jeg spiser 10 ganger sunnere enn det jeg gjorde da, spiser ikke godteri og slikt ( i hvertfall veldig skjelden ) og jeg trener 3-4 ganger i uken. Jeg driver med en sport der det er viktig å vere tynn for vi bruker så tettsittende kjoler. Jeg har vert hos legen å tatt mange prøver bla. stoffskiftet men alt er normalt! Jeg sliter veldig nå og er på kanten til å få spiseforstyrrelser noe jeg ikke vil, men snart ser jeg ikke annen utvei.

Noen som kan hjelpe meg?

Hei du :)

Du er antagelig i puberteten og for veldig mange er det da vanlig å gå opp i vekt. Jeg har vært der selv en gang, men dette blir borte av seg selv igjen. Utifra hva du skriver vil jeg tippe det er det.

Skrevet
Hei du :)

Du er antagelig i puberteten og for veldig mange er det da vanlig å gå opp i vekt. Jeg har vært der selv en gang, men dette blir borte av seg selv igjen. Utifra hva du skriver vil jeg tippe det er det.

Du kan jo også ha lagt på deg muskler siden du trener så mye

Skrevet
Du kan jo også ha lagt på deg muskler siden du trener så mye

Det kan du også ha gjort ja :) Tenkte ikke på det jeg.

Gjest Julie H
Skrevet
Det kan du også ha gjort ja :) Tenkte ikke på det jeg.

Tror dere? Er orntli kjipt da når ingen av buksene mine passer lengre og jeg er sjikkeli flau over kroppen min..

Skrevet

Hvor høy er du? Det er ikke alltid kroppen vokser jevnt, så det kan være at den har lagt på seg i påvente av å vokse i høyden.

Gjest Julie H
Skrevet
Hvor høy er du? Det er ikke alltid kroppen vokser jevnt, så det kan være at den har lagt på seg i påvente av å vokse i høyden.

Jeg er 172 og tror ikke jeg vokser stor mere.

Skrevet

Når du er såpass høy er det i alle fall ikke for mye å veie 70 kg. Dessuten enig med de andre her - du er i puberteten og det er vanlig å gå opp i vekt da. Det er veldig få som veier det de veide da de var 15, resten av livet ;)

Skrevet

Har vært nøyaktig i din situasjon, akkurat samme greia. Og jeg hadde en perfekt muskelsatt slank kropp når jeg ble 18-19, for jeg fortsatte å trene og spise sunt selv om vekta spratt mer enn himmelhøyt opp! Jeg er forøvrig 175cm, og veide på det meste 80 kg da jeg var 15-16. Når puberteten roet ned vekta, så stabiliserte den seg på fine 65 kg til slutt, og det var muskler og former. Så jeg ville ikke bekymre meg for mye var jeg deg, gi det litt tid så skal du se at det går seg til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...