Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på Girya time på Elixia 3 ganger nå og blir skikkelig støl etter hver trening. Å bli det etter 1. gang er jo ganske naturlig - blir som regel det etter å trene styrke uten å ha trent det på en stund. Men så neste økt går jo bra så lenge det ikke er ukesvis mellom.

Blir støl i bein/rumpe nå og jeg sykler en del så jeg trodde jeg skulle tåle litt ang. de musklene.

Så det jeg lurer på er jo om dette er så effektivt/tar så bra at stølheten er et positivt tegn?? Blir både andpusten og sliten i muskler under selve treningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett er stølhet bra! Det man kjenner er ømhet fra små "skader" inni musklene. Det kommer av at at muskelfibrene har revet og slitt seg litt (hele formålet med trening egentlig), og det er når dette gror at man blir sterkere enn man var i utgangspunktet.

Det er sånn trening fungerer:) Med andre ord - hvis du kjenner litt stølhet viser det at du har brukt musklene.

Er du veldig støl er det sjeldent noe farlig, men man kan jo vurdere å minske treningsmengden litt neste gang, hvis du trener ofte.

Lykke til videre! :)

Klem fra tidligere idrettselev og nåværende turntrener

Skrevet

Takker for svar - det er godt å høre at jeg kan tolke dette positivt ! :-)

Jeg har tatt denne timen en gang i uka - og vil passe på å trene rolig/restitusjon rett etterpå. Forrige uke trente jeg ganske hardt i en rotime etterpå og da merket jeg det litt for bra dagen deretter igjen .......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...