Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Tok i dørhåndtaket, og plutselig sto jeg med det løst i hånda. Det er altså den vanlige typen som man dytter ned. Har fått skrudd det på plass igjen, men (og det er sikkert et dumt spørsmål), hva ville skjedd hvis håndtaket hadde løsnet mens døra var lukket? Ville det vært mulig å åpne døren fortsatt, eller ville jeg vært innesperret? :gjeiper:
Gjest Miley Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Spørs litt hvilken ende du sto å holdt i. Jeg har opplevd å holdt i feil ende, måtte da klatre ut soveromsvinduet mitt sent på kvelden. Ikke spesielt morsomt.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Er det forskjell på endene? Sikkert enda blondere spørsmål Bør jeg sove med døren på gløtt heretter. Bor i tiende etasje, hehe. Burde ha sjekket før jeg skrudde på igjen håndtaket, men trodde kanskje man kunne stikke fingeren inn og trykke på et eller annet så døren gikk opp. Angrer på at jeg ikke testet, men tør ikke skru det opp igjen nå
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Det er forøvrig ca denne typen http://www.vikene.no/Siw/images/IMG_6888.jpg
mmmSjokolade Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Hvor var du da? Var det bare inne i leiligheten, eller på do? Den ene enden har en stang og den andre enden er bare håndtaket. Har du den med stang er det nok lettere å få døren opp. Kanskje du må begynne å ha med deg telefon overalt sånn at de ikke finner deg litt tynn etter et par måneder.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Var på soverommet og tok i døra, som heldigvis sto på gløtt, da. Kanskje jeg bør ha en sirkelsag der så jeg kan skjære meg ut
Gjest Miley Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Jeg hadde den typen med stang. Hvis det er den typen kan du montere den enden med stang inn, da kommer du deg ut uten problemer. Da stapper du den bare i hullet igjen så virker den helt fint, selv om andre enden ikke sitter på. Mulig det er flere løsninger på dørhåndtak, så du får skru den av å se.
hufsa! Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Bare ha ett skrujern i nærheten så kan du vri den opp ;-))
hufsa! Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Ja,nå skal jeg ikke sikkert si det er samme opplegget inni detta håndtaket!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Bare ha ett skrujern i nærheten så kan du vri den opp ;-)) Takk for tipset, da legger jeg ett i nattbordskuffen
hufsa! Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Takk for tipset, da legger jeg ett i nattbordskuffen He he ja,gjør det og ha tlf i nærheten.Men du burde sjekk om det går,mange forsjellige "innmater"så vet jo ikke om det går med din..Nymotens greier vettu,he he.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Dører må da kunne åpnes på et vis selv om håndtaket løsner, ellers ville det jo oppstå livsfarlige situasjoner rundt omkring stadig vekk, med innelåste sultne folk. Men det er en problemstilling jeg aldri har tenkt over før nå Jeg tror i hvert fall ikke jeg hadde klart å sparke opp døra sånn som man ser folk gjør på film. Spesielt ikke i sokkelesten :gjeiper:
hufsa! Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Dører må da kunne åpnes på et vis selv om håndtaket løsner, ellers ville det jo oppstå livsfarlige situasjoner rundt omkring stadig vekk, med innelåste sultne folk. Men det er en problemstilling jeg aldri har tenkt over før nå Jeg tror i hvert fall ikke jeg hadde klart å sparke opp døra sånn som man ser folk gjør på film. Spesielt ikke i sokkelesten :gjeiper: Ha ha nei da skulle du vært god men får jo unormale krefter når det oppstår slike ting..Neida,men har du skrudd et på igjen så løsner det ikke plutslig men litt etter litt og da kjenner du det beg å bli laust, så får du heller bare skru det til men gud så irriterende.
mmmSjokolade Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Enda verre å sparke seg ut hvis døra går innover!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå