Gjest Pupsilure Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg har en uåpnet liter med kefir som går ut på dato om et par dager. Men jeg aner ikke hva jeg kan bruke den til. Hadde tenkt til å lage sjokoladekake, men droppet det da det er blitt litt for mye godt i det siste
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Det er godt i nesten all gjærbakst, tror jeg I brød eller rundstykker f eks.
Gjest Pupsilure Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Tusen takk for svar Er det ikke noe slags middag jeg kan bruke den til? Husker jeg hadde en iransk kjæreste da jeg var yngre, som laget noe slags sterk krydret mat, som vi helte kefir på. Jeg var kjempeskeptisk til å smake, men det var skikkelig godt. Har prøvd å lete litt på nettet, men finner ingenting....
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Du kan sikkert bruke det i forskjellige curryer? Ofte blander man inn yoghurt naturell, kefir gir sikkert noe av samme effekten. Men skal innrømme at jeg ikke vet hvordan kefir reagerer på varmebehandling. (du kan f eks finhakke eller stavmikse løk, hvitløk og chili så det blir en pasta, steke karri eller sånt som spisskummen og gurkemeie i olje, steke kjøtt, grønnsaker eller fisk sammen med dette og løkpastaen og ha i kefir etter hvert, og la det koke inn.. sånn ca, jeg har ikke oppskrift foran meg)
Amalie_85 Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrif...rn-med-marsipan kaanskje?
Gjest Elfrida Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Riste kartongen godt, helle opp i et glass og drikke? Ellers pleier kefir og kulturmelk å holde seg noen dager etter utløpsdatoen.
Gjest Pupsilure Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Det hørtes spennende ut Amalie :jepp:
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Drikk den (kanel er godt i), eller hell den over frukt (mango passer kjempebra) og spis! Nam
Gjest Wind Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Eller over knekkebrød i biter og med sukker. Nammenam. ^^
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Kok pasta (helst tagiatella) og legg det på et tallerken. Stek bacon (evt med løk og sjampingong) og legg det på pastaen Hell over kefir(kald) ( pleier å bruke kulturmelk, men kefir blir jo noe av det samme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå