Gå til innhold

Mercilon

Gjest Lurer bare :)

Fremhevede innlegg

Gjest Lurer bare :)
Skrevet

Jeg skal begynne første gange på p-piller... så har jeg fått mercilon, å skal ta første pille når jeg får første blødning, skal jeg ta sukkerpilla da ? eller den andre første pilla ? :)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pillene er nummerert, og den som det står 1 på skal du ta.. Sukkerpillene er de som er mindre og er nummerert 22-28. Når man begynner på p-piller skal man begynne på virksomme piller første dag av mensen, dette for at man blir sikker fra første pille.

Etter å ha gått på pillene en stund, vil du få blødning et par dager etter at du har begynt å ta sukkerpillene (disse tar du bare for at du skal huske å begynne på nytt brett etter en uke, og dersom du ikke vil ta dem er det helt greit at du kaster dem, men husk å begynne på nytt brett etter en uke, altså kun en uke uten virksomme piller for at sikkerheten skal være opprettholdt)

Bare å spørre mer dersom du lurer :)

• 1 måned senere...
Skrevet
Pillene er nummerert, og den som det står 1 på skal du ta.. Sukkerpillene er de som er mindre og er nummerert 22-28. Når man begynner på p-piller skal man begynne på virksomme piller første dag av mensen, dette for at man blir sikker fra første pille.

Etter å ha gått på pillene en stund, vil du få blødning et par dager etter at du har begynt å ta sukkerpillene (disse tar du bare for at du skal huske å begynne på nytt brett etter en uke, og dersom du ikke vil ta dem er det helt greit at du kaster dem, men husk å begynne på nytt brett etter en uke, altså kun en uke uten virksomme piller for at sikkerheten skal være opprettholdt)

Bare å spørre mer dersom du lurer :)

Hei, kanskje du kan hjelpe meg også!

Jeg går på Loette, har gått på det i snart to år, og ikke hatt andre problemer enn litt kort lunte og vansker for å utsette mensen. Kun to ganger av ca.fire forsøk har det gått bra, altså ingen småblødninger ukevis etterpå...

Var iallefall hos helsesøster, og jeg lurte på om hun hadde andre merker å anbefale, som kanskje fungerte bedre for meg. Hun anbefalte da Mercilon siden den er ganske lik Loette på ingredienser, og siden det er det eneste gratismerket for oss under 20, bestemte jeg meg for å prøve denne pillen i 3 måneder.

Jeg utsatte mensen sist gang, og nå har jeg hatt mellomblødninger i ca.to uker(går på Loette enda, skal begynne på Mercilon i morgen). Er kjemperedd for at jeg får slike bivirkninger på Mercilon selv om jeg ikke utsetter den første måneden- utrolig kjipt å måtte skifte truseinnlegg/bruke tampong så ofte..!

Jeg lurer også på om:

-jeg skal begynne på tabletten merket 1 når jeg har tatt min siste aktive tablett fra Loette

- du ville ha fått ny resept på Loette for 3 måneder, og deretter prøvd ut Mercilon

- om jeg bør få mensen kommende uke siden jeg har mellomblødninger...

Mange spørsmål- håper du kan hjelpe meg!

Skrevet
Jeg lurer også på om:

-jeg skal begynne på tabletten merket 1 når jeg har tatt min siste aktive tablett fra Loette

- du ville ha fått ny resept på Loette for 3 måneder, og deretter prøvd ut Mercilon

- om jeg bør få mensen kommende uke siden jeg har mellomblødninger...

Mange spørsmål- håper du kan hjelpe meg!

Hei :)

jeg bruker også Mercilon, så jeg tillater meg å svare deg ;)

For det førte vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med dette merket, men man må alltid ta med i betraktningen at pillene virker forskjellig på ulike personer.

Siden du har mellomblødninger og allerede har hoppet over mensperiode, så ville jeg absolutt hatt en mensuke med sukerpiller, og etter den uken begynt på pille nr 1 på Mercilon brettet.

Hopper du føler dette var til noen hjelp :)

Skrevet

Står i pakningsvedlegget til mercilon at man ikke skal ha en pillefri uke (eller en uke med inaktive piller) når man bytter fra et pillemerke til et annet.. Dersom det er viktig med prevensjon for deg så ville jeg ha begynt rett på, men dersom det ikke er så farlig så ville jeg hatt en uke fri(og bruke ekstra prevensjon, dersom det trengs, i syv dager etter at du begynte på mercilon)

Kan nok være at du opplever mellomblødninger den første tida, det gjorde jeg, men hvis du gir det 3 mnd å stabilisere seg så får vi håpe at det går bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...