Gå til innhold

Hva lukter det av ånden hans


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en kolega som har en forferdelig dårlig ånde. Det lukter mer eller minre omtrent som spy.

Kjenner det veldig godt om jeg står rundt 50cm i fra han. Hva er dette for noe? Han er ganske stor også så virker heller ikke som han har bulimi eller noe heller (for de kaster vel opp maten)?

Har også kjent den nøyaktige samme lukta av ei som gikk i paralellklassen min på ungdomsskolen. Hun var også ganske stor. Men det skulle vel ikke ha noe å si.

Er det noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en kolega som har en forferdelig dårlig ånde. Det lukter mer eller minre omtrent som spy.

Kjenner det veldig godt om jeg står rundt 50cm i fra han. Hva er dette for noe? Han er ganske stor også så virker heller ikke som han har bulimi eller noe heller (for de kaster vel opp maten)?

Har også kjent den nøyaktige samme lukta av ei som gikk i paralellklassen min på ungdomsskolen. Hun var også ganske stor. Men det skulle vel ikke ha noe å si.

Er det noen som vet hva dette er?

Bare gjetter; sure oppstøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange grunner til dårlig ånde.

dårlig tannhygene (munnhyggene). Jeg sleit med skikkelig dårlig ånde en periode, begynnte å bruke tanntråd, tungeskrape og munnskyllevann og da ble alt mye bedre. Hvis jeg ikke har brukt tanntråd noen dager så kan det lukte helt j..... hvis jeg får ut en bit mellom de bakerste jekslene, selvom jeg alltid har pusset tenna grundig minst to ganger om dagen.

Andre svelg, munnhule og tannsykdommer kan også være en åsak.

Dårlig ånde kommer ofte fordi personen ikke har nok spyttproduksjon, så munn og svelg blir tørre. Dette fører til utvikling av bakterier om jeg husker riktig. Tørrhet i munnen kan være et symtom på diabetes.

Mange må spise hver 3. time for å unngå vond lukt.

FInnes også tilfeller hvor muskelaturen over magen ikke er stram nok, sånn at magesekken ligger åpen. Og da sier det seg selv at det fort kan lukte vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...