Gå til innhold

Min bror tok sitt eget liv


Gjest Et søsken

Anbefalte innlegg

Gjest Et søsken

Finnes det et nettsted eller noe lignende som vi søsken kan få snakke med andre søsken som har mistet en bror eller søster i selvmord? Syns det er mange nettsteder for foreldre (og bra er det), men ikke for oss søsken. Vi har jo gjerne en litt annerledes sorg og det hadde vært godt å få prate med noen i helt lik situasjon. Ikke misforstå, det hjelper å prate med de og da, men håper dere skjønner hva jeg mener. De har jo mistet et barn, kan ikke forestille meg hvordan det er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det et nettsted eller noe lignende som vi søsken kan få snakke med andre søsken som har mistet en bror eller søster i selvmord? Syns det er mange nettsteder for foreldre (og bra er det), men ikke for oss søsken. Vi har jo gjerne en litt annerledes sorg og det hadde vært godt å få prate med noen i helt lik situasjon. Ikke misforstå, det hjelper å prate med de og da, men håper dere skjønner hva jeg mener. De har jo mistet et barn, kan ikke forestille meg hvordan det er :(

jeg føler virkelig med deg...det må være helt forferdelig....

Jeg har ikke opplevd dette selv..men kan det være at det er noe i regi av LEVE...? Kan du ikke sjekke der..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Først og fremst...jeg er så lei meg for at du måtte oppleve det der!

Jeg forstår hva du mener,det gir mest og er veldig godt å snakke med noen som har opplevd det samme. Skal prøve å finne en gruppe/org. du kan snakke med.Ikke mye hjelp i meg,ville bare uansett si at jeg skal prøve å finne noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst...jeg er så lei meg for at du måtte oppleve det der!

Jeg forstår hva du mener,det gir mest og er veldig godt å snakke med noen som har opplevd det samme. Skal prøve å finne en gruppe/org. du kan snakke med.Ikke mye hjelp i meg,ville bare uansett si at jeg skal prøve å finne noe..

¨Fant du noe? Du tente sikkert et håp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest LindaKristin
¨Fant du noe? Du tente sikkert et håp...

Hadde jeg funnet noe,hadde jeg såklart skrevet det inn her....

Jeg gjør mitt beste..

Endret av LindaKristin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "et søsken".

Kondolerer så mye, det er en forferdelig opplevelse du er midt oppi nå. Jeg vet hvordan du har det, min søster tok livet sitt i sommer.

Avhengig av hvor du bor, kan LEVE tilby både sorggrupper og mer uformelle treff for oss som har mistet noen kjære i selvmord (både for søsken, barn, foreldre og venner). Sjekk www.levenorge.no, finn ditt fylke og kanskje du ser at det finnes et godt tilbud der du bor.

Jeg har deltatt på noen av disse uformelle treffene i Oslo, det har vært veldig godt for meg. Det er godt å kunne høre om andres erfaringer, samt å kunne dele tankene sine med noen som ikke står så nærme men samtidig vet hva man mener.

Ta gjerne kontakt med meg, jeg har blitt fortalt at jeg er ok å prate med ;) Dessuten vet jeg jo hva du går gjennom.

Stor klem til deg, håper at du finner noe som kan hjelpe deg videre i sorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linn_*

jeg får helt vondt inni meg. å håper vikelig du får det bedre med tiden.

jeg vet ikke hvordan det er å miste en søsken, men jeg vet hvordan det er å ville forsvinne fra jorda. jeg prøvde å ta selmord får to år siden.familien min var knust. når jeg så alt det jeg hadde stelt i stand, ble jeg virkelig såret og skuffet over meg selv. jeg har strevd med problemer i flere år nå og vær dag er et slit. jeg lever kunn for familien min å hvis noe skulle noen gang skje dem ville jeg forsvinne fra denne jorda like fort.

det eneste du må huske er at din bror klarte rett og slett ikke mer, han hadde sikkert strevd i lang tid. å det var ingenting du eller din familie kunne ha gjort. det var dette han ville. han var lei. han har det kanskje bedre nå der han er.

vær sterk, snakk med de nærmeste og ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende en klem til gjest_linn, jeg får skikkelig vondt i hjertet når du beskriver hvordan du har det. Håper at du en dag ser at det går mot lysere tider, og at du får god hjelp for problemene dine.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...