Gjest gladlaks Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hva som helst egentlig. Bare ikke så vanskelig at jeg mister motet...
Lune Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 (endret) Trekant sjal på store pinner med "puse" garn, feks. dobbel kidsilk til Garnstudio. De har en oppskrift på det, på bildet er det i gammlerosa med noen hekla brune blomster tror jeg. Perfekt nybegynner prosjekt, også blir det veldig fint! EDIT: Oppskrift http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppsk...d=5&lang=no Endret 3. november 2008 av Lune
Lune Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 (endret) Firkanttøffler er også en god idè, bare å google! EDIT: Oppskrift http://mossas.weblogg.no/1192707900_firkanttfler.html Bruk eks. PT2 garn eller finull fra Husfliden. Du finner også video på Yotube hvordan du kan sy de sammen. Endret 3. november 2008 av Lune
Brud-09 Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hva som helst egentlig. Bare ikke så vanskelig at jeg mister motet... Enda et trekantsjal Kjøp Kitten-garn i den fargen du liker. Pinner i str 10 Ta av tre ganger 25 tråder i passende lengde til dusker. Legg opp tre masker, øk med en maske på hver pinne - bortsett fra den aller første. Strikk en maske, legg opp, strikk videre. Hvis du vil variere litt kan du kjøpe "glittergarn" - vet ikke hva det heter, men det fins i mange farger som passer sammen med Kitten. Da kan strikke med både glitter og Kitten i hele eller deler av sjalet. Det blir kjempefint! Har flere sånne sjal og har fått masse skryt for de :-D Kom på nå at jeg har oppskrift på en enkel og kjempefin hals... men kommer ikke på hvor den er nå... Kan lete etter den hvis du er interessert i den?
Gjest gladlaks Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Takk for alle svar!! Jeg starter med rosa trekantsjal. Hekling kan jeg, det så veldig fint ut med blomster. Kanskje jeg legger inn en glittertråd hvis jeg finner noen fine.. Vil gjerne ha oppskrift på halsen også
Lune Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Jeg skal begynne på det selv, utrolig fint!! ...også lua til. Kjempe fint sett! Bare vær obs på at garnet er vanskelig å rekke opp pga. mohair.
Gjest gladlaks Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Da er jeg klar til å begynne. Kjøpte kittengarn i blå-turkis. Det var litt tykkere og billigere, jeg regner med at første forsøk blir litt rar.. hehe
Gjest gladlaks Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Da var jeg ferdig med første sjal. Det gikk ganske kjapt med dobbel garn og pinnestr 12. Hekla tre blomster med blått garn og perler som jeg sydde fast. Ble faktisk fint
leandra Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Hvis du har noen småtasser å strikke til, anbefaler jeg denne : http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppsk...=14&lang=no Veldig enkel, og blir fin
Brud-09 Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Her er omsider oppskriften jeg snakket om... Jeg prøvde med dobbel tråd fritidsgarn, det ble kjempefint, men ville kanskje valgt en annen type nå. Det kan klø litt. I tillegg heklet jeg et par blomster som jeg festet med sikkerhetsnål i sømmen der skjøten er. Denne er også kjapp å lage, den er ferdig på en kveld! Liker enkle, raske oppskrifter jeg... Ikke så god tålmodighet... Hvordan ble sjalet da? Bilde kanskje? hals
prescella Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Anbefaler deg å strikke noe som skal toves! Kjempeartig å tove i maskinen hver gang å se hvordan det blir Pluss at "feil" ikke vises,man trenger ikke være så nøye på antall masker etc. Har strikket sitteunderlag,tøfler,votter og vesker. Sitteunderlag er så lett at min sønn på 11 år har strikket sitt selv! Supre julegaver forresten
Gjest gladlaks Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 Her er omsider oppskriften jeg snakket om... Jeg prøvde med dobbel tråd fritidsgarn, det ble kjempefint, men ville kanskje valgt en annen type nå. Det kan klø litt. I tillegg heklet jeg et par blomster som jeg festet med sikkerhetsnål i sømmen der skjøten er. Denne er også kjapp å lage, den er ferdig på en kveld! Liker enkle, raske oppskrifter jeg... Ikke så god tålmodighet... Hvordan ble sjalet da? Bilde kanskje? hals Ja, kanskje på tide å lære meg noe annet enn rette masker. Liker veldig godt oppskrifter som er kjappe å lage. Men først skal jeg hekle noen pulsvarmere. tenkte å gi bort i julegave hvis de blir fine. Prøver å legge ved bilde av sjalet..
Gjest gladlaks Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Anbefaler deg å strikke noe som skal toves! Kjempeartig å tove i maskinen hver gang å se hvordan det blir Pluss at "feil" ikke vises,man trenger ikke være så nøye på antall masker etc. Har strikket sitteunderlag,tøfler,votter og vesker. Sitteunderlag er så lett at min sønn på 11 år har strikket sitt selv! Supre julegaver forresten Har aldri prøvd å tove, men jeg ser jo at barn gjør det på skolen, så jeg burde kanskje også klare det. Fikk et skikkelig søtt tover hjerte-bokmerke av lillebroren til samboeren en jul.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå