Gå til innhold

UVI?

Gjest Gjest_Bente_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Fredags kveld hadde jeg og kjæresten min sex, på lørdag våknet jeg opp med ubehag nederst i magen og måtte på do hele tiden. Det kom bare noen få dråper og da jeg hadde tisset ferdig kjentes det ut som om jeg fikk kramper i urinrøret. Skikkelig ubehagelig..

Jeg drakk mye vann utover dagen og det hjalp endel, men da kvelden/natta kom ble det verre. Stod i dusjen i 30 min og det hjalp der og da.

Fikk heldigvis sovnet til slutt og da jeg våknet var det mye bedre.

Men nå virker det som kommer tilbake igjen.

Må jeg til legen for å få antibiotika?

Jeg har ikke smerter, bare et veldig ubehag etter å ha tisset.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke føler meg bra.

Er slapp, småkvalm og uggen.

Kan dette komme av UVI?

Gjest Sykepleier
Skrevet
Glemte å skrive at jeg ikke føler meg bra.

Er slapp, småkvalm og uggen.

Kan dette komme av UVI?

Det kan komme av UVI ja. Ta med deg en urinprøve og kontakt legen din, evnt. legevakten. Husk å drikke mye, blant annet appelsinjuice.

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er vel å ta med en urinprøve til legen så fort som mulig for å se hva det kommer av. Og det høres veldig ut som UVI..! I mellomtiden så kan det hjelpe litt å drikke mye vann, appelsinjuice (eller andre sure drikker), holde deg varm, dra på deg strømpebukse og raggsokker og se en morsom film.

Jeg har vært ekstremt mye plaget med UVI - da snakker vi en gang i måneden. Da tar jeg på meg koseklær og ser på film med dyna pakket godt rundt meg. Litt selvtrøst funker ofte :)

Det som er så bra med antibiotikaen er jo at den fjerner symptomene aller først, så når du ført får medisin hjelper det veldig fort! :)

Lykke til da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...