Gjest Gjest_hei_* Skrevet 5. november 2008 #21 Skrevet 5. november 2008 Uansett om man mener svigermor er kjempeslem og dum mener nå jeg at svigermor bør få treffe ungen.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. november 2008 #22 Skrevet 5. november 2008 Uansett om man mener svigermor er kjempeslem og dum mener nå jeg at svigermor bør få treffe ungen. OM svigermor ikke hadde likt meg, eller akseptert meg hadde nok ikke vært fristende å ta mad barna dit nei... Kanskje svigermor heller bør ta seg sammen?
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 5. november 2008 #23 Skrevet 5. november 2008 OM svigermor ikke hadde likt meg, eller akseptert meg hadde nok ikke vært fristende å ta mad barna dit nei... Kanskje svigermor heller bør ta seg sammen? Men det er ikke bare hennes barn. Barnet har også en far, og faren er sønnen til svigermor. Og det virker merkelig at hun selv drar på besøk dersom hun ikke kommer overens med svigermor. Jeg syns det virker som om moren på en måte ønsker å demonstrere "makt" med å holde ungen tilbake. Har pappaen ingenting å si? Uansett hvor uenig man er i en familie mener jeg man må være voksen nok til å holde ungene utenfor konflikter.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. november 2008 #24 Skrevet 5. november 2008 . Har pappaen ingenting å si? Kanskje pappan ikke ønsker at barnet skal møte det mennesket som misliker hans kjæreste så vedig, og som baksnekker dem begge?
Gjest TS Skrevet 5. november 2008 #25 Skrevet 5. november 2008 Nå VET ikke jeg at det er svigermor som er årsaken altså! Syntes egentlig det er litt rart hvis det var det, for da skjønner jeg ikke hvorfor hun kommer selv. Svigermor har aldri vært noe direkte slem mot henne, som jeg vet. Men hun har aldri godtatt noen av sønnens kjærester. Og da hun fikk nyheten om graviditeten ble hun ikke glad engang, og trodde ikke noe på det. Hun har aldri gledet seg noe særlig over dette barnet. Og sier selv at det var mer stas å bli mormor enn farmor. Men det vet jeg ikke om svigerdatteren vet. Foreldrene er litt type personer som er veldig glad i å gjøre det de selv liker, og ikke ta noe ansvar. Huset deres ser helt j"#¤%lig ut. (type søppel, rot, skittentøy OVERALT) Og moren til babyen er aldri ute på trilleturer. Det er en annen ting som resten av familien blander seg veldig oppi. Hvorfor hun ikke kan ta turen bort til farens mormor med babyen. Moren til babyen sier at hun ikke liker å gå turer, og at faren heller kan ta med babyen til mormoren sin når han kommer fra jobb. Jeg syntes litt synd på denne jenta, for jeg skjønner at hun føler seg ukomfortabel hos kjærestens mormor. Kjærestens mormor mener også at hun kan få passe babyen litt på formiddagen, slik at moren til barnet kan få litt fri. Men det skjønner jeg veldig godt at hun ikke vil, da mormoren til faren er handikappet, og gammel. Jeg kan aldri tenke meg at faren er en som ville funnet seg i ting han mener er galt! Han syntes sikkert det er kjempedeilig å få litt fri fra ungen, og tenker ikke over at vi vil se babyen.
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 5. november 2008 #26 Skrevet 5. november 2008 Så hva med å støtte det unge uerfarne foreldreparet i stedet for å kritisere alt de gjør eller ikke gjør eller burde ha gjort.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 5. november 2008 #27 Skrevet 5. november 2008 Beklager å si det , men de høres sære ut hele gjengen. Ingen som vil yte noe for å bidra til at det blir trivelig.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #28 Skrevet 5. november 2008 Nå VET ikke jeg at det er svigermor som er årsaken altså! Syntes egentlig det er litt rart hvis det var det, for da skjønner jeg ikke hvorfor hun kommer selv. Svigermor har aldri vært noe direkte slem mot henne, som jeg vet. Men hun har aldri godtatt noen av sønnens kjærester. Og da hun fikk nyheten om graviditeten ble hun ikke glad engang, og trodde ikke noe på det. Hun har aldri gledet seg noe særlig over dette barnet. Og sier selv at det var mer stas å bli mormor enn farmor. Men det vet jeg ikke om svigerdatteren vet. Foreldrene er litt type personer som er veldig glad i å gjøre det de selv liker, og ikke ta noe ansvar. Huset deres ser helt j"#¤%lig ut. (type søppel, rot, skittentøy OVERALT) Og moren til babyen er aldri ute på trilleturer. Det er en annen ting som resten av familien blander seg veldig oppi. Hvorfor hun ikke kan ta turen bort til farens mormor med babyen. Moren til babyen sier at hun ikke liker å gå turer, og at faren heller kan ta med babyen til mormoren sin når han kommer fra jobb. Jeg syntes litt synd på denne jenta, for jeg skjønner at hun føler seg ukomfortabel hos kjærestens mormor. Kjærestens mormor mener også at hun kan få passe babyen litt på formiddagen, slik at moren til barnet kan få litt fri. Men det skjønner jeg veldig godt at hun ikke vil, da mormoren til faren er handikappet, og gammel. Jeg kan aldri tenke meg at faren er en som ville funnet seg i ting han mener er galt! Han syntes sikkert det er kjempedeilig å få litt fri fra ungen, og tenker ikke over at vi vil se babyen. Jeg tror garantert at barnets foreldre vet det jeg har uthevet! spesielt siden de tydeligvis er et samtaleemne i familien... Ut i fra det du beskriver, synes jeg ikke det er rart at de holder barnet unna. Det er jo temmelig klart at ingenting den unge moren gjør er riktig, og hun er kanskje for sårbar til å sette seg selv i den situasjonen der hun kan bli kritisert som mor.
Jade Skrevet 5. november 2008 #29 Skrevet 5. november 2008 (endret) Hvordan vet dere at hun aldri er på trilleturer? Sier moren det selv? Eller er dere synske? Jeg skjønner godt at hun ikke vil stikke på tur til "svigermormoren" sin alene. Det har ikke noe med at hun ikke liker å gå tur, men at hun ikke kjenner henne så godt og det kan være vanskelig for en ung kvinne å finne på noe å prate om med en gammel dame hun knapt kjenner. Bedre er det vel ikke når det er masse baksnakking i den familien... Hvorfor bryr farmoren seg om at hun ikke får se babyen så ofte? Hvis hun ikke engang gleder seg over den? Da klager man bare for å klage! Skjønner mer og mer hvorfor de ikke tar babyen med... Men fatter ikke hvorfor moren gidder å dra selv (med mindre det er for å prøve å begrense baksnakkingen) Endret 5. november 2008 av Jade
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå