Gå til innhold

Liten bil vs større bil

Gjest TS

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg ny bil på nyåret.

er bare 18 år, så familie å sånt er ikke noe å tenke på i første omgang.

tenkte å ha en bil til å kjøre til og fra jobb, på butikken o.l. altså mest bykjøring/små turer. men så er det det at jeg har familie ett par timer unna, som jeg besøker en sjeden gang. så vil ha en bil som går greit på motorvei.

er det da lurt av meg å kjøpe en liten bil eller en litt større/vanlig bil?

med liten mener jeg ala opel Corsa/nissan micra/ seat ibiza type. Større blir ala stasjonsvogn eller "vanlige" biler..

har ca en 30 000 å kjøpe bil for, så er jo ikke all verdens.

hva syntes dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bil som kjører greit på motorvei? :forvirret:

Jeg har kjørt det aller meste og kan ikke huske å ha kjørt en bil som ikke går greit på motorvei. Derimot så er det greit å være litt selektiv dersom du skal opp i ulendt terreng.

kjøp deg en billig japsebil. Toyota Corolla var min første bil og gikk som et skudd:) Billig å fikse også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lite audi, og mine fartsbøter viser at den går nok fort nok på motorveien...

En liten bil er mer praktisk for bykjøring. Jeg ser nok av kvinner som strever med å lukeparkere sine stasjonsvogner i Oslo, noe som faktisk er et morsomt syn.

Endret av Bobeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
jeg skal kjøpe meg ny bil på nyåret.

er bare 18 år, så familie å sånt er ikke noe å tenke på i første omgang.

tenkte å ha en bil til å kjøre til og fra jobb, på butikken o.l. altså mest bykjøring/små turer. men så er det det at jeg har familie ett par timer unna, som jeg besøker en sjeden gang. så vil ha en bil som går greit på motorvei.

er det da lurt av meg å kjøpe en liten bil eller en litt større/vanlig bil?

med liten mener jeg ala opel Corsa/nissan micra/ seat ibiza type. Større blir ala stasjonsvogn eller "vanlige" biler..

har ca en 30 000 å kjøpe bil for, så er jo ikke all verdens.

hva syntes dere? :)

En liten bil er da lurt - de er bensingjerrig. Siden jeg har Nissan Micra selv kan jeg anbefale det. Har en 2003 modell nå som vurderes solgt, men den vil jo koste over 30.000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...