Gå til innhold

What to do : Trondheim


Gjest Gjest_ella_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ella_*

Hei, jeg planlegger en koslig helg for meg å samboern før jul i trondheim. Hva må man få med seg i trondheim? Hvilket hotell kan anbefales (ønsker et trivelig hotell med god frokost) og hvor går man for å spise en bedre middag? Hvor er det best å shoppe? Tar imot tips med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LanaLane

Jeg ville ha unngått de store sentrene som Trondheim Torg, Mercur etc. Skitmye folk og bare tull nå før jul. Ta heller bussen til KBS kjøpesenter, City Lade eller gå dere en tur på bakklandet og se på alle småbutikkene der om dere vil kjøpe noe unikt.

Middag, hmmmm. Steike, så lite jeg vet om byen min.... Frati i Munkegata har kjempegod mat iallefall, litt av alt egentlig.

Håper det var til LITT hjelp iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old Dublin Steakhouse har veldig god mat, og vi fikk særdeles bra service der da vi var der for et par uker siden. Emilies og Draapen er "finere" og mer i typen gourmet. NB! Emilies er stengt på søndager. Det spørs litt hva du er ute etter da, litt enklere å anbefale deg restauranter hvis du sier noe om hva slags type mat du ønsker.

Scandic Prinsen har veldig god frokost og det ligger kjempesentralt, men selv om jeg syntes rommet var bra, så kan du sikkert finne hoteller med koseligere rom. Jeg likte hotellet, det ligger kjempesentralt, og frokosten var som nevnt nydelig, så jeg kommer nok til å bo der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For frokost vil jeg anbefale Rica Nidelven (mener de ble kåret til beste hotellfrokost i Norge i fjor eller noe?), den er i hvertfall utrolig bra.

For middag er To rom og kjøkken den beste restauranten jeg har vært på i Trondheim, kjempegod mat og service (men ganske dyrt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ella_*

Takk for svarene :)

Jeg har sett på rica nidelven, det ser ut som et trivelig hotell, har fått andre anbefalinger om dette hotellet, så jeg tror vi kommer til å booke det. Når det gjelder shopping er jeg enig i at julefulle butikker ikke frister, da har jeg mer lyst til å finne spennende nisjebutikker (design, klær..gavebutikker) Er det et sted hvor det ligger slike type butikker? Bakklandet?

Angående mat, så to rom og kjøkken koselig ut på nettsiden.. Samboeren min skal ikke feire julen hjemme, da han jobber på supply, derfor tenkte jeg litt på pinnekjøtt en av kveldene, men da må det være kvalitet.. har alltid så høye forventinger til julematen.. Hvilken restaurant tror dere er god på pinnekjøtt? Ser old dublin steakhouse tilbyr julemat, spist det der noen? Ellers har jeg fått anbefalt jonathan, men hvor dyrt er det å spise der ca??

Er noe julemarked el lignende i tr.heim tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julemat har jeg bare spist på Grenaderen, og det er ikke bra. Har aldri vært på Old Dublin Steakhouse. Ikke vært Jonathan heller, men har vært i den andre restauranten på Britannia, Palmehaven. Nå vet jeg ikke om de har samme kjøkken, men Palmehaven var ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

de har julemarked på torvet (altså rundt Olav tryggvason-statuen) i hele desember tror jeg. Du kan jo sjekke Trondheims egne hjemmesider www.trondheim.no

bakklandet må du bare få med deg om du ikke har vært i Trondheim før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på de som anbefaler en rusletur på Bakklandet. Der ligger det også en liten, koselig restaurant som heter Kaktus. Og så Dromedar kaffebar, da. Koselig sted! Skal du handle, synes jeg Solsiden er ok (og sentralt hvis dere skal bo på Rica Nidelven). Jeg synes ikke City Lade er noe koselig sted. Jeg har forresten hørt mye posotivt om Bakeriet Home Hoel, og det ligger også sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ella_*

Takk, da har jeg mange gode tips. Det ble rica nidelven, selv om bakeriet også såg veldig koslig ut. Dere som er kjent i trondheim, hvilke butikker og cafeer bør man få med seg (som skiller seg ut fra andre byer, ikke kjedebutikker, men spesielle nisjebutikker) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diverse bra klesbutikker, design, vesker, sko.

Thomas Angells gate(tverrgate til nordre) og området rundt.

Generelt parallell og tverrgater til Nordre som er gågaten.

Butikker som Bogart, Cosmo, Retro, Carma.. Og diverse småbutikker i dette området.

Hvis dere går rundt i dette området rundt gågaten finner dere det meste.

Tante Isabel i Fjordgata 52 - second hand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv til Trondheim i begynnelsen av desember, og hadde håpet å få besøkt julemarkedet. Men nå ser jeg at det ikke starter før 12. desember. Det var da utrolig sent i disse dager hvor de fleste begynner julen i slutten av november på det absolutt seneste... noen som vet om det finnes flere markeder i byen som åpner tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk Skydsstasjonen på Øvre Bakklandet. Tipper de kan få pinnekjøtt på menyen nærmere jul. Restaurant med sjel og god mat.

Om ikke middag der, så er det verdt en tur innom for klappkak eller et glass vin ;)

Restaurantene på Solsiden holder jeg meg unna. Dårlig mat og dårlig service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rica Nidelven er et veldig fint hotell og ligger like ved togstasjonen, og midt mellom Solsiden og Midtbyen (sentrum).

Skal dere ha et rimelig og veldig sentralt hotell er Thon Hotell på Trondheim Torg midt i blinken. Fint hotell, men ikke fantastisk (hvis det er det dere vil ha).

Lunsj/en kaffe på Bakklandet er et must. Her ligger flere koselige cafeer, og små butikker (som Håkki). Kan være moro å ta lunsj i Tyholttårnet også, bare for å få utsikten.

Nidarosdomen er et must!

Hold dere unna sentrene (som andre skriver), og shop heller i alle butikkene som ligger langs Nordre (gågata) og i alle sidegatene. Mange spennende butikker i byen!

Sentrum i Trondheim er relativt lite og kompakt, og omringet av elva. Anbefaler dere derfor å bare spasere rundt og titte.

Må anbefale lasagnen på Ristorante Italiano, som ligger i et rødt trehus i gågata (Nordre). Helt fantastisk!

Ellers er Credo, Jonathan, Frati og Emilies bra.

Jonathan ligger på ca 250kr for en hovedrett.

Samfundet for konserter og uteliv er fantastisk, men dere er vel der litt utenom sesong. Storås er også bra.

Tips om hva dere skal gjøre, er litt vanskelig uten å vite noe om dere. Men det er en rik kulturby, så det er store muligheter for konserter. Teateret er også veldig bra, og Trondheim har en nyoppusset kino (Nova) som også er flott. I tillegg er det flere spennende museer.

Restauranter i Trondheim (anmeldelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...