Gå til innhold

Skifte pære

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Må jeg på verksted for å skifte pære på bilen, eller har de pære og kan hjelpe meg med å plassere den på bensinstasjonen?

Gjelder lykten forran på Opel Astra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kommer an på hvem du møter på på bensinstasjonen!! Noen ganger så står det en bak kassa som ikke er interessert i å hjelpe deg med noe, mens andre ganger, så hjelper de deg med største glede!

De fleste bensinstasjoner har pærer..

Har en vennine som skulle skifte pære på bilen i forrgje uke, hun gikk innom et merkeverksted. De spurte om hun hadde pære med eller om hun skulle kjøpe der. Hun hadde ikke kjøpt på forhånd. Hun betalte 60kr for pære og skifte, så hvis du går på et verksted som ikke er så dyrt, trenger det ikke å koste så mye :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifta pære selv i går, veldig enkelt. Det står i bilmanualen din hvordan man gjør det. Pæra kan du få kjøpt på Clas Ohlson, bensinstasjon etc. Syntes det er veldig OK å bli kjent med bilen sin (selv om man er kvinnfolk!) - vet aldri når man får bruk for kunnskapen (sannsynligvis på en øde vei et sted i ingenmannsland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt opel og skifta pærer selv. Men jeg er og vant til det når jeg jobber på en bensinstasjon. Men vil bare si at det er veldig lett. Ta en titt bak lykta og se om du skjønner det. Kan være en fordel å kunne bytte pære selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stol for mye på en bensinstasjon, de er ikke som de en gang var. Når jeg jobbet på en, var det kun jeg og noen av den mannlige betjeningen som kunne skifte pære. Litt latterlig. Pærer finner du billig på biltema.

De er alt i alt som regel enkle å bytte bare man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...