Gjest Gjest_meg_* Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg har sagt opp jobben min, for å flytte til nytt fylke. (sambo fikk ny jobb der). Jeg har søkt endel på jobber, men er lite utlyst for tiden. Har til nå vært i mamma-perm, men nå går den ut. Har jeg krav på dagpenger fra dag 1, eller må jeg vente i 8 uker?????? Hørt noe rykter om at flytting og sånt kan gjøre at man får på dagen, da det ikke lenger er mulig å jobbe i den gamle jobben....???
Gjest Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Så lenge man sier opp jobben sin selv så tror jeg det er 8 uker. At du flytter er jo din skyld, ikke jobben sin.
Rosalie Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Å flytte etter ektefelle er gyldig grunn til å slippe de åtte ukene karantene. Sakset fra Folketrygdloven: Det skal ikke fastsettes forlenget ventetid for medlem som har sagt opp sin stilling for å flytte med ektefelle eller samboer til nytt arbeidssted et annet sted i landet dersom vedkommende kan regnes som reell arbeidssøker etter § 4-5 andre ledd. http://lovdata.no/all/tl-19970228-019-015.html
Gjest Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Ok, da vet jeg det også. Dette ble nemlig ikke grunn for meg, men tydeligvis ikke alle på nav som vet alt da.
Rosalie Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 En smule lurt å lese relevant regelverk selv, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå