Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg går på p-piller, og hopper alltid over mensen. Hater alt med det. Nå er jeg på min siste pille på brettet, og skal egentlig ha mensen om et par dager dersom jeg begynner å ta sukkerpillene etter den siste pillen. Forskjellen denne gangen er at jeg kjenner skikkelige menssmerter, noe jeg aldri pleier å gjøre. Betyr det at det er såpass lenge siden jeg har hatt mensen, at det "slår litt tilbake"? Noen med lignende erfaringer?
loppekasse Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Jeg har ikke pleid å utsette mensen så lenge, men det høres gjerne litt logisk ut, så kanskje du bør ha mensen denne gangen.
Miel Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hvor lenge er "alltid"? Jeg tar to til tre brett i slengen, dvs. har mensen ca fire til seks ganger i året. Har funnet ut at jeg ikke kan ta flere brett i strekk, for da får jeg småblødninger og mensmurring i mage/rygg helt til jeg tar en pillefri uke. Og når man er seksuelt aktiv er det i hvert fall greit å ha mensen en gang i blant, for å ha en viss kontroll på om man kan være gravid eller ikke...
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Takk for svar. "Alltid" vil si ca. 9 mnd. nå. Joda, mensen kom den...... Problemet er at jeg går på Loette (likt hormoninnhold) i alle, så jeg tar pillene litt rundt omkring på brettet, altså ingen rekkefølge. Jeg har ett brett hjemme, og ett på jobben, slik at jeg egentlig ikke har peiling på når jeg egentlig skulle tatt sukkerpillene. Men nå har jeg altså fått mensen, men skal jeg liksom ikke ta mer virkepiller på 1 uke eller så?
Miel Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 (endret) Du skal ha syv pillefrie dager, så begynner du igjen. Da vil du være beskyttet mot graviditet hele tiden. (Så lenge du har tatt 21 eller flere piller i strekk, er det egentlig det samme når du tar den pillefrie uken, bare du begynner igjen når du skal.) Endret 4. november 2008 av Miel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå