Gå til innhold

Trulselinemor

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Du har nok rett i det, desverre. Vi hjalp en gammel dame (som nå er død) veldig mye i en periode. Var der ofte, ordna med alt fra medisiner til strømavlesning og husarbeid. Det var vondt å høre henne fortelle andre at vi ikke hadde vært der i det hele tatt. Håper hun tenkte litt mer positivt om oss da hun døde.

Det er akkurat som å høre svigermor. Bare at svigermor fortsatt lever da. Men vi får høre at vi aldri stiller opp for henne.

Har nettopp kranglet med bestemor. Første gangen i hele mitt liv. Forteller hvorfor senere. Nå skal jeg spise litt. Er sulten.

Tusen takk til dere som stikker innom dagnoka mi. Det varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Takk for dei mange besøka du har gjeve meg!

- Beklagar at det har teke så lang tid før eg har kome til deg! :oops:

Du ser ut som å ha eit spanande liv!

- Satsar på å bli betre kjend med deg etterkvart! ;)

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for hilsen Linn 3c.

Jeg kranglet med bestemor i går. Det har aldri skjedd før. Vi har alltid kunne pratet om nesten alt uten noe problem, men i går gikk det ikke.

Jeg ringte henne for å spørre hvordan det står til. Hun skal legges inn på sykehuset for en operasjon på en arm. Så jeg tenkte hun satte pris på at jeg ringte før hun skulle inn.

Hun fortalte at far hadde skaddet seg i fabrikken og vært sykemeldt lenge. Jeg ble litt overrasket, for jeg hadde ikke hørt noe om det. Det var søstra mi som hadde fortalt henne det. Jeg og søstra mi har ikke kontakt. Jeg sa at det viste jeg ingenting om og da mente hun mamma burde fortalt meg det. Foreldrene mine er skilt og mamma har gått sykemeldt lenge. Hun er heller ikke kontakt med søstra mi. Så svarte jeg at det er vel ikke mamma sin oppgave å fortelle meg det.

Hun spurte om far ikke hadde fortalt meg det og da svarte jeg nei. Jeg bruker jo vanligvis ikke få vite noe og får jeg vite noe så er det som oftest flere mnd etterpå. Men søstra mi blir informert om minste ting. Det føles iallefall slik.

Så spurte hun om ikke søstra mi ikke hadde fortalt meg det. Så svarte jeg henne at jeg ikke har snakket med henne siden juli 2003 og da spurte hun hvorfor. Jeg svarte at hun har gitt meg klar beskjed at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre, så lenge jeg er samboer med han jeg bor i lag med. Jeg fortalte henne også hva hun har kalt oss og hvordan hun har oppført seg overfor meg i hele oppveksten.

Dette var ikke hun klar over. Og det er ikke så rart. For søstra mi er gulljenta hennes. Søstra mi gjør ikke noe galt i hennes øyne og forsvarer henne i tykt og tynt.

Bestemor begynte å grine. Jeg fortalte henne at jeg mente ikke å få henne til å gråte, men når hun hele tiden forsvarte søstra mi og unnskylde henne for minste ting, så ble jeg litt irritert. Det er ikke bare jeg som irriterer meg over dette. Vi er flere i familien som er temmelig lei.

Jeg har ikke fortalt mamma det. Jeg skal la bestemor få sjansen til å fortelle det først, så skal jeg forklare mamma etterpå hva som har skjedde og hvorfor.

Jeg måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

- Det skal neimen ikkje vera lett altså...

Håpar de får ordna opp i saker og ting, og at du og bestemor blir vener igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg og bestemor blir nok venner igjen. Håper bare at noen andre i slekten prøver å forteller henne at hun kun tenker gode tanker om det ene barnebarnet. Hun har 13 barnebarn og 14 oldebarn. Hun hadde 15 oldebarn men den ene døde. Hun var ikke i begravelsen.

Fikk igjen en innlevering for noen dager siden. Fikk sterk 4'er. Jeg hadde glemt ene deloppgaven :oops: , men jeg trengte ikke å gjøre den oppgaven i ettertid. Litt surt å tenke på, for jeg kunne kanskje ha fått 5, hvis alle oppgavene var gjort.

I går ble jeg ferdig med innpakkingen av julegaver. Julebrev og kort ligger klare til å sendes. Nå er det kun igjen å handle litt ribbe og julepølse. Vaske og rydde huset. Legge på juleduker.

Jeg må jo selvfølgelig kjøpe gave til min kjære. Men jeg vet ikke helt hva enda. Jeg skal til legen den 16 desember, så jeg får se om jeg handler gave etterpå. Hadde vært gpdt å blitt ferdig med det. Jeg får iallefall ikke kjøpt noe før jeg får penger og det gjør jeg den 15 desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg fått ryddet en del i huset. Jeg har skiftet på senga, vasket sengeklær og hengt opp. Laget middag og vasket opp. Sovet litt på sofaen. Ellers har jeg prøvd å pleie min kjære samboer. Han har hatt to migrene anfall i dag. Håper han ikke får anfall på lenge. Han sov også litt på sofaen i dag. Han har både vært hos lege og tannlege i dag. Det var etter det anfallene kom.

Ellers ikke så mye nytt å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor
Takk for helsing i dagboka mi, og TUSEN TAKK FOR ROSE!! Snill du!! Glad i deg....

(uff, no må vi snart legge oss altså...)

Det er ikke lett å finne sengen. Men kanskje tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har vi fått levert nøkler til pleie og omsorg, så nå kan de låse seg inn hos svigermor når det trengs. Svigermor har jo selvfølgelig glemt at hun skulle få hjelp, så hun hadde bært hos fysioen, når det skulle være tilsyn hos henne. Vi har sagt i fra at hun må ha alle timeavtaler før kl 12:00 og det var ikke noe problem.

Resten av kvelden skal vi slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi var 4 tall unna på extraen til å vinne en halv million. Det hadde kommet godt med når vi en dag skal bygge eller kjøpe hus.

Samboeren har sovnet på sofaen. Jeg tror han bare skal få sove. Han er sliten og har mye vondt for tiden. Håper han snart får noen bedre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag skal jeg prøve å få gjort litt skolearbeid. Jeg må bli ferdig med innleveringen til 17 desember. Jeg må snart få lest på eksamen også. Har eksamens dato den 7 og 11 januar.

Stikker innom litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
:klem:

Tusen takk for klemmen Meteora.

I dag kom bursdagsgaven til samboeren min. Den kom rett i postkassen. Jeg er glad for at han var sein oppe i dag. Heller så hadde jeg ikke fått den i hus. Om 10 dager skal han få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Etter at samboeren min trakk visdomstannen sist uke, så har han sovet mye. Han er konstant sliten og trøtt. Føler han sover mellom vært måltid. Han sover på sofaen i natt også. Jeg var i dusjen, da hadde han sovnet i mellomtiden.

I morgen formiddag får jeg kjøttkaker og lompe hjemmefra. Mamma har sendt det med en lastebil som kjører igjennom her jeg bor. Gleder meg. Nam Nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor

I dag har vi fått sendt unna alle julekort og julebrevene. Pakkene til foreldrene mine, søsken, bestemor, tante og onkel barn. Har igjen å sende pakker til broren til samboeren min. Det skal bli gjort på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Jeg har nok mine røtter i Odda jeg også. Morsslekta mi er derfra. Jeg bodde der de første 5 åra av mitt liv, og jeg har vært der på besøk en god del i oppveksten.

Det er jo et greit sted sånn sett, men det er liksom ikke største turistattraksjonen i landet nei :ler:

Ser du er godt igang med juleforberedelser. Styrer på med det jeg og :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et greit sted sånn sett, men det er liksom ikke største turistattraksjonen i landet nei :ler:

Nu vel... Det er vel ein sannhet med modifikasjonar... Kva med Låtefossen, Buarbreen, Tyssefallene, NVIM, Smelteverkstomta, dei gamle turbinhallane??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Nu vel... Det er vel ein sannhet med modifikasjonar... Kva med Låtefossen, Buarbreen, Tyssefallene, NVIM, Smelteverkstomta, dei gamle turbinhallane??

Tusen takk for hilsen Veslo.

Jeg tror nok en ma ha interessen for det dersom enn skal besøke de plassene. Jeg har enda ikke forstått hvorfor de gamle bygningene o.l skal værnes på smelteverktomta. Det er ingen vakert syn når vi kommer i sentrum. Men jeg har glad for at den ekle lukta er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...