Gå til innhold

Trulselinemor

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Takk for helsing. Håpar det går betre med dykk no, og at svogeren din tar i eit tak etterkvart... Tenker på deg. Glad i deg vennen min..... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

I dag fikk vi brev fra kommunen. Vi skal søke litt hjelp til svigermor. Hun ber kun oss om hjelp og det er begrenset hva vi orker å gjøre. Håper søknaden blir behandlet fort og at hun får hjelp.

I dag har jeg vært flink. Jeg har strøket alle juledukene våre, skifte gardiner i stuen og ryddet hele huset. Gadd ikke å lage mat, så vi bestilte pizza fra peppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg prøvde å ringe svigermor for å høre hvordan det går med henne. Men jeg merket at hun egentlig ikke hadde lyst til å snakke med meg.

Hvorfor kan hun ikke åpne øynene sine og se at jeg og samboeren har prøvd å hjelpe henne igjennom mange år. Jeg blir litt fortvilet. Vi har hele tiden stilt opp for henne og hjulpet henne så gord vi har kunnet, men får høre tilbake at vi ikke har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg hadde nettopp skrevet et langt innlegg, men datt ut når jeg skulle trykke ok. :evil:

I går fikk vi levert søknaden ang hjelpen svigermor trenger. Vi håper hun får den hjelpen vi mener hun trenger. Jeg har vært i yrket, så jeg ser hva hun har behov for og ikke behov for.

Vi har ikke fått solgt enda, men når vi får solgt og flyttet, så blir iallefall ting anderledes. Enten må sønnen stille mye mer opp eller så må hun ha masse hjelp utenfra.

Jeg fikk levert innleveringen i går. Ganske så forsinket, men jeg ga beskjed til læreren om hvorfor jeg er så sen. Det går nok bra, han er ganske så forståelses full.

I går begynte samboeren å snakke om bryllup. :hjerter:

Han skal få noen utbetalinger en gang i året fram til 2007. Så da så det ut som om vi ikke kunne få til et kirkebryllup med levende musikk på festen osv. Tankene er i hundre for tiden.

:hjerte: Kanskje jeg blir fru ******* i 2007 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Spennande.....  :hjerter:  

Har du forresten sett at du har fått rose......?

Oops nei, beklager. :oops:

Tusen takk veslo. Du er fantastisk.

I går handlet vi inn pinnekjøtt. Nå mangler vi bare julepølse og ribbe. Vi bestilte en del gaver fra sparkjøp i år. Sendte de en mail i går hvor jeg etterlyste pakken, fikk svar i dag at den kommer i neste uke. Det passer bra for da får jeg penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Aetat skulle sette inn 1180 kr på min konto og har ikke gjort det. Nå må jeg ringe å purre på de. Jeg skulle betale eksamensavgiften, så skulle jeg få penger tilbake så gort jeg leverte kvitteringen. Men ingenting skjer. Det er kanskje ikke så mye penger, men for meg er det mye penger.

Jeg får gå ned å ringe. Kanskje hun har glemt det??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg ringte aetat i dag. Hun påstod at jeg hadde fått pengene på forhånd. Jeg ba henne gå inn på dataen å se, og hun oppdaget fort at jeg ikke har mottat pengene som jeg hadde krav på. Hun lovet at de skulle stå på kontoen på fredag, så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært litt fraværende her på KG i det siste, er jeg nå på en liten oppdateringsrunde i dagbøker! :wink:

Ønsker deg en kjempekos Adventshelg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for hilsen Dina.

Er alle svigermødre så vrange?

Jeg har ei som ikke klarer å sette pris på hjelp. Påstår at vi ikke bryr oss og ikke stiller opp for henne. Vi gjør jo ikke annet.

Hvordan blir det når vi flytter da?

Hvem skal hjelpe henne da?

Nå er vi redd for at hun skal rote til den søknaden som ligger inne hos pleie og omsorg. Gjør hun det, så er det ikke sikkert hun får hjelp senere. Hun trenger hjelp nå. Jeg har vært i yrket og kan se hva slags hjelp hun trenger, men hun vil ikke ta det i mot.

Måtte bare få ut litt aggresjon. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg funnet fram julepynten. Det hadde jeg gjemt lengst inne på kottet, fordi jeg trodde vi måtte ha bager og kofferter i løpet av sommeren pga flytting. Men slik ble det ikke.

Nå håper vi det er siste julen vi feirer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

No er det lenge sidan eg har lagt att ei helsing her, trur eg. Så leit med svigermor som ikkje set pris på det de gjer! Men det å vegre seg for å ta imot hjelp utanfrå er vel ganske vanleg. Forstår det i grunnen godt eg - sjølv omd ei som står rundt ser at ein treng det, er det nok tøft å måtte innrømme overfor seg sjølv og andre at ein ikkje lenger greier seg utan 'profesjonell hjelp'...

Håpar det ordnar seg i alle fall!

Og ellers så må du ha ei fortreffeleg fin adventsveke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for hilsen Pip.

Bahandlingstiden på søknaden til svigermor er 3 - 4 uker. Så vi håper at hun innen den tiden ser at hun trenger hjelp.

I går fikk jeg hengt opp julegardiner på kjøkkene. Julestakene, julestjerna og julesleden ble satt fram på søndag.

Jeg har ikke lagt på juleduker enda. Får se om jeg får gjort det til helgen.

Julekortene og brevene er vi ferdig med. Nå gjenstår å hente ei pakke på posten fra spar kjøp, pakke inn gaver og sende de vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Vi fikk telefon fra hjemmesykepleien. De skal ha møte med svigermor i morgen. Det var ønskelig at vi var til stede.

Håper hun får den hjelpen hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Har vært på møte med hjemmesykepleien i dag. Det gikk over all forventning. Svigermor får denne hjelpen:

- Hjemmesykepleie (tilsyn) daglig

- Hjemmesykepleien dusjer henne 1 gang i uken

- Hjemmesykepleien doserer får henne

- Hjemmehjelpen vasker, rydder og handler

- Middagslevering hver dag minus lørdag

- Komfyrvakt

- Trygghetsalarm

- Satt på venteliste til aldershjem

Kjempe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor
Godt å høre at svigermor di får hjelp! Men korleis ser ho sjølv på dette då?

Hun var mye mer positiv i dag når sykepleien var tilstede, enn hun var da vi tok det opp med henne. Hun fikk litt mer forklaring på hvorfor hun trengte hjelp, og hva hun trengte hjelp til.

Middagsleveringen starter i morgen. Hjelp med dosetten på mandag.

Snakket med svigerinna mi i kveld. Hun var veldig glad for at hun får hjelp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I går kveld fikk jeg pakket inn halvparten av gavene. Alle julebrev og kort har blitt skrevet. Pakker inn resten av gavene i kveld.

Samboeren min har bursdag om 14 dager. Jeg har bestilt DVD film (Hjelp, det er juleferie) og PS2 spill World Rally Championship 4.

Til jul vet jeg ikke. Har veldig lyst å gi han hjemmekinoanlegg eller DVD opptaker med harddisk, men det er innmari dyrt.

Så det blir vel helst klær tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt du er og legger hilsen til meg!

Tusen takk!

Ser at du har hatt litt av hvert å stri med i det siste, og at det kanskje løser seg som best det kan.

Når man blir gammel (rettelse: eldre) husker man kanskje ikke alltid den hjelpen man fikk i går?

Anyway: Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir gammel (rettelse: eldre) husker man kanskje ikke alltid den hjelpen man fikk i går?

Du har nok rett i det, desverre. Vi hjalp en gammel dame (som nå er død) veldig mye i en periode. Var der ofte, ordna med alt fra medisiner til strømavlesning og husarbeid. Det var vondt å høre henne fortelle andre at vi ikke hadde vært der i det hele tatt. Håper hun tenkte litt mer positivt om oss da hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...