Gå til innhold

Trulselinemor

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Taksten var på 800 000kr, prisantydningen var på

750 000kr.

Vi har ikke så lyst til å gå for langt ned. Vi vil føle at vi sitter igjen med litt.

Trenger mest mulig for å få kjøpt et bruktbart hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg hadde en plan om å lese hele dagboka di, men det ble bare med de første par sidene og de siste....i denne omgang. Får komme sterkere tilbake senere. :)

Ønsker deg en fortreffelig helg. Tar helg selv snart og det skal bli godt.

Lykke til med hussalg og god bedring! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Berre innom med ein klem til deg, eg! Håpar vi får til eit treff i sommar, har så lyst å skravle med deg! Takk for bildet, forresten!

Er formen betre ikveld, eller? *natta-kos*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Nå har jeg vært oppe siden halv fem. Jeg våknet med vondt i magen. Jeg vet ikke hva det er.

Megleren ringte i går kveld. Han hadde fått tak i de som var på visning i sist uke. Dersom de skulle ha huset så ville de gi en pris vi ikke kunne akseptere. Den er langt under takst. Den godtok vi ikke.

Snakket med mamma i går. Hun gleder seg til vi kommer østover. Vi gleder oss vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megleren ringte i går kveld. Han hadde fått tak i de som var på visning i sist uke. Dersom de skulle ha huset så ville de gi en pris vi ikke kunne akseptere. Den er langt under takst. Den godtok vi ikke.

:klem:

Dere kan jo kanskje komme med et tilbud tilbake til dem? Noe et sted mellom takst og det tilbudet dere fikk? Det er ikke sikkert de er uinteresserte, kanskje de bare håper på å gjøre et godt kjøp. Husk at de sansynligvis ikke bryr seg om takst men kun ser på prisantydningen, og at dere kanskje må gå litt under denne for å få et tilslag. At prisantydning er satt laver enn takst betyr desverre at megler vurdere huset som litt vanskelig å selge, noe dere nok må ta hensyn til. Det vil ikke tjene til deres fordel om huset står lenge usolgt. Det er både dyrt, og en negativ ting i forhold til interesserte kjøpere. Med å legge inn et "motbud" til de som nå er interessert kan dere få avgjort handelen og komme i gang med det dere virkelig vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Ja magen er bedre. Jeg vet ikke hva det var. Jeg hadde sikkelig luftsmerter. Klarte nesten ikke å gå, sitte eller ligge. Etter tre - fire timer så begynte det å bli bedre. Nå merker jeg ingenting av magen, men jeg har fått urinveisinfeksjon. Det kjennes slik ut iallefall. Drikker appelsin juice, det bruker å hjelpe.

Måtte nedover i dag. Min kjære måtte hente medisiner. Handlet grillmat i tillfelle det skulle bli fint vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

:klem:

Dere kan jo kanskje komme med et tilbud tilbake til dem? Noe et sted mellom takst og det tilbudet dere fikk? Det er ikke sikkert de er uinteresserte, kanskje de bare håper på å gjøre et godt kjøp. Husk at de sansynligvis ikke bryr seg om takst men kun ser på prisantydningen, og at dere kanskje må gå litt under denne for å få et tilslag. At prisantydning er satt laver enn takst betyr desverre at megler vurdere huset som litt vanskelig å selge, noe dere nok må ta hensyn til. Det vil ikke tjene til deres fordel om huset står lenge usolgt. Det er både dyrt, og en negativ ting i forhold til interesserte kjøpere. Med å legge inn et "motbud" til de som nå er interessert kan dere få avgjort handelen og komme i gang med det dere virkelig vil :)

De ville kjøpe huset for 200 000kr UNDER prisantydningen, 250 000 kr UNDER takst. Det kan vi ikke akseptere.

Vi kan gå ned til 690 000kr, men ikke lengre. Nå nærmer vi oss kjøpesummen for 8 år siden. På disse 8 årene er det foretatt oppussing og vedlikehold for ca 200 000kr.

Vi ligger fortsatt 140 000kr over det de kunne strekke seg til.

Det finnes nok andre kjøpere. Det tar bare litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤
men jeg har fått urinveisinfeksjon. Det kjennes slik ut iallefall. Drikker appelsin juice' date=' det bruker å hjelpe.[/quote']

Du også???! :oops: Drikk tranebærsaft eller ta det i form av kapsler. Det pleier alltid å hjelpe!! Jeg har blitt ganske bra nå. Antibiotika er derimot ikke noe særlig, og det håper jeg vi begge slipper :wink:

God bedring i så fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk.

Jeg har ikke fått noe medisiner av legen, men er jeg ikke bedre til mandag så kommer jeg til å kontakte legen.

Vi drømmer oss vekk i hus for tiden. Det er bare så synd at vi må selge for å få kjøpt og vi må sitte igjen med litt startkapital. Vi har ikke råd til å låne ett kjempe lån.

Kanskje lottoen går inn i morgen. Det hadde ikke skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trulselinemor!

Takk for hilsen i dagboka mi!

Uff, ser at du sliter med magen - det er ikke noe bra. Håper det går fort over! Luftsmerter kan være temmelig pyton!

Lykke til med husjakt og LOTTOgevinst! Kanskje vi blir to som deler toppremien i morgen? Jeg skal nemlig også vinne! Skal ha ny båt, ser du... :roll:

Ha en kjempefin helg, og god bedring!

Klem fra sauen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja magen er bedre. Jeg vet ikke hva det var. Jeg hadde sikkelig luftsmerter. Klarte nesten ikke å gå' date=' sitte eller ligge. Etter tre - fire timer så begynte det å bli bedre. [/quote']

Det der har jeg også opplevd. Kjentes ut som en mellomting av mens- og luftsmerter og var helt jævlig. Men det gikk over, og fikk høre fra en sykepleier etterpå at det kunne være masse forskjellig (ufarlig). Men bra det gikk over iallfall.

Ellers god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Våknet kl åtte i dag men fant ut at jeg fortjente å sove litt lengre. Våknet da kl ti og var veldig trøtt. Men fant ut at jeg burde stå opp, har litt skolearbeid som venter.

Det virker som magen har blitt bra igjen, men urinveisinffeksjonen er der fortsatt. Det går vel over det og.

Nå skal jeg ned å lage meg litt frokost og koke litt kaffe.

Sees senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor

Jeg har ikke kommet sikkelig i gang med skolearbeidet enda. Har bare så vidt sett på bøkene. Ble sittende å se på en film mens jeg koste meg med frokosten og kaffen.

Mamma ringte. Hun skulle få besøk i dag så hun synes det var greit å få ferdig telefonsamtalene. Vi snakker hver lørdag.

Nå skal jeg titte litt her inne, før jeg skal ta meg selv i nakken ang skolearbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg orker vist ingenting i dag jeg. Jeg burde laget litt middag men er sikkelig lat i dag. Skal lage potetform, det er så godt. Nam - Nam.

Stikker innom igjen når jeg har spist så sant jeg ikke har klart å funnet fram til skolebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ville kjøpe huset for 200 000kr UNDER prisantydningen, 250 000 kr UNDER takst. Det kan vi ikke akseptere.

:o

Ærlig talt, det synes jeg rett og slett var et frekkt bud å komme med. De kunne jo nesten like godt ha spurt om dere hadde lysst til å gi bort huset..

Krysser fingrene for dere, det dukker nok snart opp noen mer seriøse kjøpere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...