Gjest Gjest_Julia_* Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg har ikke samsyn, som vil si at det ene øyet mitt dominerer veldig. Det 'svake' øyet henger ofte bare med.. Folk legger ikke merke til dette til vanlig, men jeg gruer meg alltid til å bli tatt bilde av, da dette synes veldig godt! Dette øyet er ikke like åpent, og skjeler litt.. Går det an å operere?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Jepp, det går an Snakk med fastlegen din du.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Jepp, det går an Snakk med fastlegen din du. Det tror jeg ikke du skal gi et garantisvar på, nei. Hør med en øyelege, du.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Heisann! Jeg vet ikke om det har noe å si på grunnen til at du skjeler, men du kan få kjøpt noen plastre (som ser ut som en sjørøverlapp, i mangel på bedre ord) som du kan klistre over det øyet som ikke skjeler. Da vil det skjelende øyet kunne korrigere seg, slik at du slipper operasjon. Når jeg var liten skjelte jeg noe veldig, men husker dessverre ikke hvor lenge jeg brukte disse plastrene... annet enn at min far har sagt jeg var "en liten sjørøver over lengre tid". Men som andre sier, sjekk med en øyelege, du :o)
Marikke Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Hvis du er voksen og har manglet samsyn hele livet, er det lite sannsynlig at du kan få det. Det hjelper ikke med lapp-over-øyet-trening heller. Jeg hadde et par operasjoner da jeg var liten (fordi jeg skjelte MYE), og drev med lapp-trening til jeg var ca 16 år. Etter det var det ikke så mye mer å gjøre, sa legen. Jeg har fortsatt ikke samsyn, men øynene peker i noenlunde samme retning.
FruLuna Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 (endret) Samsyn kan du nok ikke få når du er så gammel som du er, men en kosmetisk operasjon er nok mulig. Snakk med fastlege og få henvisning til øyelege. Endret 2. november 2008 av FruLuna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå