Golosa Skrevet 15. september 2003 #121 Del Skrevet 15. september 2003 Kjaere deg, jeg kjenner meg litt igjen i din situasjon. Jeg skjoenner at ikke du har samvittighet til aa be foreldre/svigerforeldre om mer hjelp. Kanskje du kan faa en jente til aa passe dem litt en gang i uken, men da maa du jo ut av huset. Hva med aa melde seg paa et kurs med noe du liker aa pusle med som du aldri faar tid til ellers? Eller kanskje dette strider mot okonomien. Det er godt aa hoere at du skal til legen. Jeg haaper du faar rad og stoette der. Det hoeres ut som du er paa vei inn i en depresjon eller allerede er der. Hvor gammel er du og hvor gamle er barna dine? Har du tenkt litt paa det aa begynne en ny dagbok? Du kan jo ha to i en overgangsfase... Dette med aa krangle om hvem som har det verst kjenner jeg ogsaa igjen, det er fryktelig demotiverende og deprimerende. Naar man har det vondt, trenger man stotte og en skulder aa lene seg mot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 15. september 2003 #122 Del Skrevet 15. september 2003 PS. Har legetime senere denne uken, men jeg vet ikke om jeg klarer å snakke om det, blir sikkert bare sittende å gråte..... Kjempeflott *Lavendel* !! Det kommer til å gå kjempe bra, og du kommer sikkert til å spørre deg selv etterpå hvorfor du ikke hadde gått til lege tidligere. Utrolig godt å få snakket ut om problemene sine med et annet menneske, som en lege tross alt er, men han er profesjonell og er der for å hjelpe DEG. Helt klart at du er inne i en depresiv periode nå, du kommer til å bli sykemeldt, noe som jeg tror at du virkelig trenger... Vil også anbefale deg også å få tatt en aromaterapi behandling hvis du har mulighet til det. Det finnes ulike typer av eteriske oljer som virker oppkvikkende, mot depresjon, rensende, beroligende osv. Min tidligere samboer er aroma terapaut, og hun sa at bare det å bli tatt på/massasje av et annet menneske( omsorg) er veldig bra. Mange kan begynne å gråte av "bare" dette.. De stiller en analyse på deg, før de blander sammen oljene, som oftest ikke mer enn 3 ulike typer. Bare et lite tips, for å unne deg noe godt og behagelig selv... :trøste: Klem ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseGullhår Skrevet 16. september 2003 #123 Del Skrevet 16. september 2003 :trøste: Klem til Lavendel Lykke til hos legen. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 17. september 2003 Forfatter #124 Del Skrevet 17. september 2003 Takk alle sammen! Jeg skal tenke på det med en parallell dagbok som er litt mer lystig i tonen.... Jeg tenker hver kveld at i morgen skal jeg begynne med noe....et eller annet....som får verden til å bli litt bedre, men når jeg våkner om morgenen er alt like svart og trist.....Jeg orker ikke mer.....Jeg kjenner nå at noe her hjemme er nødt til å forandre seg, eller orker jeg ikke mer... ...våknet i dag tidlig med enn innihelvetes migrene. Det verker sånn i hodet at det føles som om det skal sprenges. Har puttet noen piller ned så får vi se om det hjelper. Gjett hvem som måtte stå opp likevell....?? :cry: :cry: Har en vond klump i brystet i dag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 17. september 2003 #125 Del Skrevet 17. september 2003 Er bare innom her for å gi deg en stoooooor klem :kysse: og for å hente klumpen din slik at du får en bedre dag Sånn, nå har jeg tatt den, skal hive den i ovnen og brenne den slik at den ikke kommer tilbake og plager deg mere.... Men husk å ta legetimen din oxo :fy: Ha en fin dag !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 18. september 2003 Forfatter #126 Del Skrevet 18. september 2003 Takk alle sammen. Får ikke tatt den legetimen i denne uken likevell, legen jeg skulle til var blitt syk!!??!! Fått ny time i neste uke. Egentlig greit, så får jeg tenkt litt til på hva jeg skal si. Det største problemet jeg har er jo hodet, så det er det viktigste å få et svar på.... Jeg har gått til streik hjemme. Har gitt klar beskjed om at dersom ingen hjelper meg med å holde ting på plass, rydder i huset o.l. så drar jeg.....Jeg orker ikke dette mer, så nå får vi se hvor lenge det holder. Men denne gangen mener jeg det virkelig, jeg orker ikke mer så hvis ikke alle (og spesielt den største ungen) holder seg på matta, da blir det skikkelig bråk.... Ellers er det en ok dag, regner ute og jeg skal på jobb senere i dag. Greit at det regner da, siden jeg skal være inne likevell..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. september 2003 #127 Del Skrevet 18. september 2003 Stå på med streik!! Du har min fulle støtte. Og fint at du bruker tid på å tenke gjennom hva du skal si. Jeg er sikker på at når timen er ferdig vil du undre deg over hvorfor det føltes så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 18. september 2003 Forfatter #128 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg håper det Donpedro, jeg håper det, at det føles lettere etterpå. Jeg kan ikke helt tro på det, for jeg føler alltid når jeg er til legen så hører de ikke helt hva jeg sier. Nå er jeg litt bedre til mots ettersom det er en grei lege jeg skal til. Vært der før med både barn og meg selv og det har vært bra. Jeg klarer ikke helt å finne gleden i dagen lengre.....og nå er det virkelig slutt med slavearbeid i huset, om det så må til at jeg drar/hiver han ut så gjør jeg det.....nå har jeg bestemt meg..... Nå er det nok!!! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseGullhår Skrevet 18. september 2003 #129 Del Skrevet 18. september 2003 Staa paa!! Du er toeff og sterk, dette skal du klare!! Jeg er stolt av deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 18. september 2003 Forfatter #130 Del Skrevet 18. september 2003 Plutselig ble jeg så kjempe, kjempetrist. Jeg tror jeg akkurat nå innså at ting ikke kommer til å bli bedre..... Kanskje jeg bare er nødt til å akseptere livet slik det er, leve det ferdig sånn det er og ikke ønske noe mer.... Kanskje er det ikke meningen at jeg skal ha det godt i livet, kanskje dette er det lengste jeg kommer.....kanskje blir jeg aldri lykkelig, kanskje jeg må dra for å få det bedre....??!!?? :cry: :cry: :cry: :cry: *gråter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 18. september 2003 #131 Del Skrevet 18. september 2003 Plutselig ble jeg så kjempe, kjempetrist. Jeg tror jeg akkurat nå innså at ting ikke kommer til å bli bedre..... Kanskje jeg bare er nødt til å akseptere livet slik det er, leve det ferdig sånn det er og ikke ønske noe mer.... Kanskje er det ikke meningen at jeg skal ha det godt i livet, kanskje dette er det lengste jeg kommer.....kanskje blir jeg aldri lykkelig, kanskje jeg må dra for å få det bedre....??!!?? :cry: :cry: :cry: :cry: *gråter* bra at du har satt et ultimatum hvis han ikke skjerper seg nå er han vel ikke helt med.. da er det best å være alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golosa Skrevet 19. september 2003 #132 Del Skrevet 19. september 2003 Plutselig ble jeg så kjempe, kjempetrist. Jeg tror jeg akkurat nå innså at ting ikke kommer til å bli bedre..... Kanskje jeg bare er nødt til å akseptere livet slik det er, leve det ferdig sånn det er og ikke ønske noe mer.... Kanskje er det ikke meningen at jeg skal ha det godt i livet, kanskje dette er det lengste jeg kommer.....kanskje blir jeg aldri lykkelig, kanskje jeg må dra for å få det bedre....??!!?? :cry: :cry: :cry: :cry: *gråter* Lavendel! Du kommer til aa faa det bedre!! Du skal ikke akseptere livet ditt slik det er naa. Jeg har lest mange av innleggene dine. Du er en smart oppegaaende og snill/god jente som fortjener det beste her i livet. Jeg er ikke helt sikker paa hva du mener med aa dra, men hvis du mener aa dra fra din mann saa tror jeg ikke det er saa dumt. Jeg faar litt inntrykk av at han er opphavet til mange av dine sorger. Hvordan gaar det forresten med streiken din? Lavendel, jeg vil raade deg til aa dra, i hvert fall for en periode, eller skille deg. Dette hores brutalt ut, men saann jeg ser det, er det eneste losningen. Det vil ikke bli mer slitsomt enn det er naa for mannen din gjoer jo ingenting uansett. Det vil kanskje bli en lettelse og du vil faa mer tid til deg selv; sannsynligvis annen hver helg og en gang i uken! Ikke slaa tanken fra deg. Tenk gjennom den. Se fremover. Tenk hvordan vil det bli uten mannen din i hjemmet. Hvordan er folelsen du sitter igjen med? God? Jeg sier ting rett ut, vet ikke om det er det du trenger naa, men noen ganger maa man bli pushet litt. Tenk paa hva som maa forandres for at du skal bli lykkelig. Hvordan er livet du ser for deg som lykkelig? Er det helt uoppnaaelig? Naa skal jeg si noe som er brutalt og som jeg har sagt foer. Vi er vaare egne lykkessmeder.. det er en toeff realitet, men saann er det. Man er alene paa kloden. Trenger man hjelp maa man be om det. Dagboken din ser jeg paa som et rop om hjelp. Og jeg vil gjerne hjelpe det lille jeg kan, men det kan hende at det jeg sier til deg gir omvendt virkning. Kanskje jeg er for brutal og i steden for aa gjoere det bedre gjoer den vondt verre. Da maa du love aa si fra! Har du forresten tenkt noe mer paa aa starte ny dagbok! Gode, varme klemmer fra en som tenker mye paa deg!! :trøste: :trøste: :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 19. september 2003 Forfatter #133 Del Skrevet 19. september 2003 Golosa, jeg blir ikke skremt av at du sier ting rett ut. Bedre det enn at folk skal sirkle rundt grøten til evig tid. Jeg har tenkt på å starte en til dagbok, men jeg føler meg ikke helt klar for det ennå. Jeg sier i fra til figuren jeg bor sammen med, men jeg tror ikke han helt har forstått hvor alvorlig det er. Ikke er han interessert i å diskutere det heller, så jeg er nødt til å finne et tidspunkt som passer, det må jeg bare vente på. Når det angår streiken, så står den ved lag helt til noen begynner å fatte poenget her, ungene er for små til det, så da gjenstår den største "ungen". Er "redd" for at jeg ville fått det best alene ja.... Men vi får se, nå fremover er det streik som gjelder!!! Dette gidder jeg ikke mer.... Puh, så tungt det er å ikke ha det bra privat....fryktelig slitsomme greier....Hadde aldri trodd at det skulle komme til det punktet at jeg faktsik vurderer et liv som alenemor... Vel, vel....jeg har nå bestemt meg for å ha "min" helg, så får nå han bare gjøre hva pokker han vil.... PS. Tusen takk alle sammen for støtten! Det betyr mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 20. september 2003 Forfatter #134 Del Skrevet 20. september 2003 Trøtt i dag, sover så innmari dårlig om natta. Vet ikke helt hvorfor, men jeg er rett og slett ikke utvhilt om morgenen, tvert i mot, jeg føler meg helt skutt.... Regner gjør det også i dag, det gjør forsåvidt ingenting, skikkelig innevær er det og det er bra å ha iblant... Takknemlighetsdagbok: I dag er jeg takknemlig for at det regner ute og jeg kan være inne hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 20. september 2003 #135 Del Skrevet 20. september 2003 Hei *Lavendel* ! Ja, det har regnet kniver i over en uke nå, man blir sløvet og trøtt av slikt, merker det godt på kroppen selv.... blir jo ikke noe bedre hvis du sover dårlig om natten i tillegg :-? Ha en fortreffelig helg !! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2003 #136 Del Skrevet 20. september 2003 Angående trøtt selv om man sover: Slik hadde jeg det også, før jeg tok B 12... Jeg skulle så innmari ønske at det kunne løse seg like lett for deg !! Kos deg i helgen, og overse all rot og dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 21. september 2003 Forfatter #137 Del Skrevet 21. september 2003 Trøtt og sur i dag. Jeg er klar for en skikkelig "oppvask" i dag. Spørs om den andre halvparten er det. Helgen har vært drittkjedelig og like forferdelig som den alltid pleier å være. Har ikke bil en gang, så skal jeg noen steder må jeg og ungene gå....Så da går man og trør hjemme, glaner på TV og slaver på kjøkkenet... Helt fri for penger er jeg også, holdt akkurat til å kjøpe litt melk og brød i går, fikk ikke kjøpt godteri til ungene engang.... :cry: Akkurat nå ønsker jeg meg et bitte lite hus i skogen der jeg og ungene kan bo..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 21. september 2003 Forfatter #138 Del Skrevet 21. september 2003 Har hatt en liten prat med ungene i dag. De ble veldig alvorlige (selv om de er små). Jeg håper ting blir litt bedre, selv om jeg ikke har store forventninger siden de er så små, men, det er jo lov å håpe..... Den store ungen skal vi ta for oss senere i kveld..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 21. september 2003 #139 Del Skrevet 21. september 2003 U GO GIRL !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 21. september 2003 #140 Del Skrevet 21. september 2003 Har hatt en liten prat med ungene i dag. De ble veldig alvorlige (selv om de er små). Jeg håper ting blir litt bedre, selv om jeg ikke har store forventninger siden de er så små, men, det er jo lov å håpe..... Den store ungen skal vi ta for oss senere i kveld..... er den mannen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå