*Lavendel* Skrevet 4. september 2003 Forfatter #101 Del Skrevet 4. september 2003 Få min partner til å gjøre husarbeid??? Å prøve å diskutere det engang, er jo mye lettere enn å tisse i motvind...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 4. september 2003 #102 Del Skrevet 4. september 2003 ehm hva sier han når du tar det opp da..? slutt å vask hans klær å lag bare mat til deg selv.. og vær litt spydig mot han ang husarbeidsaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 5. september 2003 Forfatter #103 Del Skrevet 5. september 2003 Tar ikke opp saken for jeg gidder ikke ha en sur mann i flere dager i strekk. Tåler overhodet ikke oppfordringer om å gjøre husarbeide, så jeg gjør det i stedet og blir sur og forbannet og ikke minst sliten.....Noe å tenke på for alle mannfolk..... Vel.... i dag har hodet verket som bare pokker. Har så vondt i tinningen, er nok et slags migreneanfall. Nå er det så vondt at husarbeidet bare må ligge på is. Som vanlig har det jo vokst brødsmuler på kjøkkenbordet i løpet av dagen, i tillegg har pålegget krøpet ut av kjøleskapet og brødet jumpet ut av brødboksen og alt landet på kjøkkenbordet og kan ikke finne veien tilbake.....Og tenk. i gangen vokser det regnklær i en krok. Helt utrolig, tilogmed støvler gror frem og det i slike mengder at man må være lengdehopper for å komme inn.... Blir så irritert.... Jobben var passe bra, IT-systemet fungerte jo ikke i dag heller og ikke telefon og internett fordi linjene til Telenor er for dårlige. Kjempebra!! Har jo fått ledd litt på jobb også, det er noen snodige figurer der, men vi har det utrolig moro sammen. Utrolig at vi går så godt overens når vi er så forskjellige. Det som er kjempebra også er at vi har så vidt spenn i alder og erfaringer. Yngste er 19 og eldste er 63.....Kanonbra!! Takknemlighetsdabok: Jeg er takknemlig for at jeg ikke har så vondt i hodet at jeg har kastet opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 5. september 2003 #104 Del Skrevet 5. september 2003 tåler han ikke det har han et problem.. hyadde det vært meg somvar i din situasjon hadde jeg blitt så sint at min partner ike hadde turt å vært sur etterpå og hun måtte pent gjort husarbeid ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 7. september 2003 Forfatter #105 Del Skrevet 7. september 2003 Nytter ikke å bli sint, nytter ikke å spørre pent, nytter ikke å true, nytter ikke å trygle, nytter ikke å gråte, nytter ikke å bli forbannet, nytter ikke å skrike.....det nytter ikke...... Vært mye ute i helgen med ungene siden været har vært så bra. Vært på fjelltur, gått i flere timer, tilogmed minstemann har gått jevnt og trutt hele dagen....grillet pølser og kost oss. Har vært et fantastisk vær i helgen så det har vært hyggelig. Det som ikke har vært bra er at jeg har vondt i hodet i dag også. Blir så lei.... Er så trøtt også, har liksom ikke energi til noen ting, etter fjellturen i dag var jeg helt utslitt og er det forsåvidt ennå....Verker i hele kroppen og jeg føler meg helt tom for krefter. Lurer på om det er normalt..... Takknemlighetsdabok: I dag er jeg takknemlig for at jeg har spreke unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. september 2003 #106 Del Skrevet 7. september 2003 jeg for min del hadde gjort det slutt hvis ting var sånn.. men du får gjøre som du vil.. virker som du har veldig mye å gjøre da.. du må tenke på deg selv og din egen helse vet du:.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 7. september 2003 Forfatter #107 Del Skrevet 7. september 2003 Ikke bare bare det etter et langt samliv og tre barn. Tror ikke at gresset er grønnere på den andre siden alltid.....ikke så lenge siden jeg tok et valg som jeg tror var det rette ettersom jeg får situasjoenen mer og mer på avstand..... Ja, jeg har mye å gjøre, ja jeg sliter meg selv ut....vet det....men kan ikke stoppe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. september 2003 #108 Del Skrevet 7. september 2003 Ikke bare bare det etter et langt samliv og tre barn. Tror ikke at gresset er grønnere på den andre siden alltid.....ikke så lenge siden jeg tok et valg som jeg tror var det rette ettersom jeg får situasjoenen mer og mer på avstand..... Ja, jeg har mye å gjøre, ja jeg sliter meg selv ut....vet det....men kan ikke stoppe..... veel det stopper seg kanskje selv en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 9. september 2003 Forfatter #109 Del Skrevet 9. september 2003 I dag går jeg bare rundt og tråkker og har vondt i magen fordi jeg gruer meg så fælt til noe. Det er ille, å ha sånn skrekk for noe at man føler at hele verden stopper opp. Klarer ikke spise, har ikke sovet i natt, får ikke gjort noe husarbeid....går bare rundt i ring og ikke riktig vet hva jeg skal ta meg til. Så snart jeg begynner med noe, blir det bare tull fordi jeg tenker på det fæle jeg skal gjøre...... Litt ille, å ikke trives med det man gjør, eller den man er....... Takknemlighetsdagbok: I dag er jeg takknemlig for at det er skikkelig høstvær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 12. september 2003 Forfatter #110 Del Skrevet 12. september 2003 *Snufs* *host* *hark* *snufs*......det sier seg selv. Tett i pappen og bomull i hue. Helt for jævlig å stå opp i dag, både fordi jeg er syk, men fordi jeg ikke vil stå opp til det livet jeg har om dagen. Er jo faen meg ikke et eneste lyspunkt, er som å sitte i et digert, svart hull der noen har lagt på lokket eller det er natt hele tiden (uten stjerner). Jeg har lenge lurt på og lurer fremdeles. Hva er meningen? Jeg finner ikke mening med at jeg er der jeg er og gjør det jeg gjør. Hvorfor er jeg her? Hvor lenge er det meningen jeg skal tråkke rundt på jorda og føle meg mislykket og utilpass? *snufs* :cry: Trist i dag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. september 2003 #111 Del Skrevet 12. september 2003 *Snufs* *host* *hark* *snufs*......det sier seg selv. Tett i pappen og bomull i hue. Helt for jævlig å stå opp i dag, både fordi jeg er syk, men fordi jeg ikke vil stå opp til det livet jeg har om dagen. Er jo faen meg ikke et eneste lyspunkt, er som å sitte i et digert, svart hull der noen har lagt på lokket eller det er natt hele tiden (uten stjerner). Jeg har lenge lurt på og lurer fremdeles. Hva er meningen? Jeg finner ikke mening med at jeg er der jeg er og gjør det jeg gjør. Hvorfor er jeg her? Hvor lenge er det meningen jeg skal tråkke rundt på jorda og føle meg mislykket og utilpass? *snufs* :cry: Trist i dag..... Da synes jeg du skal finne på noe koselig for din egen skyld! Gjør noe for og kose deg! Og drikke masse kakao med krem i....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 13. september 2003 Forfatter #112 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg er så forbannet og drittlei!!! Begynner å vurdere om jeg kanskje har det best på egenhånd (skal ikke dra fra ungene altså.....). Jeg orker ikke være hushjelp lenger.....jeg orker ikke at pengene skal gå til unødvendige ting....jeg orker ikke å ha hele ansvaret alene.... Jeg er så lei, og trøtt og trist og forbannet og arg i dag. Sitter i sofaen og snufser og hoster og harker og en og annen tåre triller nedover kinnet. Kan vel ikke være meningen at livet skal være sånn??? :cry: :cry: :cry: :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. september 2003 #113 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg hadde ikke orket å stå på pinne slik det virker at du gjør til enhver tid. Nå må mannen din snart ta deg alvorlig. Men det forutsetter at du sier ifra. Forøvrig synes jeg fremdeles at du snart bør somle deg til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. september 2003 #114 Del Skrevet 13. september 2003 Nå har jeg lest igjennom noen sider i dagboka di. Jeg blir så trist på dine vegne! Har du noen mulighet til og ta deg litt fri fra jobben og reise vekk litt? La mann og barn klare seg selv en stund? Tror du kunne hatt godt av det...... *sender en klem for og trøste litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 13. september 2003 Forfatter #115 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg sier i fra, men det resulterer bare i sure miner og kjefting og smelling i flere dager. Orker ikke mase mer. Har ikke anledning til å ta meg fri fra jobben siden pengene knapt strekker til de faste utgiftene. Dessuten er jeg ikke noe særlig for å reise alene og jeg har ingen jeg kan dra på tur sammens med.... Nå føler jeg meg bare kjempetrist, tårene renner (igjen) og jeg orker ingenting. Samtidig vet jeg at dersom ikke jeg gjør noe blir ingenting gjort, uansett hvor skittent og jævlig det blir her. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet bare at jeg ikke vil ha det sånn lenger. :cry: :cry: :cry: PS. Takk for oppmuntringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. september 2003 #116 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg sier i fra, men det resulterer bare i sure miner og kjefting og smelling i flere dager. Orker ikke mase mer. Har ikke anledning til å ta meg fri fra jobben siden pengene knapt strekker til de faste utgiftene. Dessuten er jeg ikke noe særlig for å reise alene og jeg har ingen jeg kan dra på tur sammens med.... Nå føler jeg meg bare kjempetrist, tårene renner (igjen) og jeg orker ingenting. Samtidig vet jeg at dersom ikke jeg gjør noe blir ingenting gjort, uansett hvor skittent og jævlig det blir her. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet bare at jeg ikke vil ha det sånn lenger. :cry: :cry: :cry: PS. Takk for oppmuntringen! jeg blir også trist (og forbanna) på dine vegne... tror du får det best alene ja... kanskje han får opp øya hvis du drar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 14. september 2003 #117 Del Skrevet 14. september 2003 Nå har du gått og hatt det vondt så lenge, du kan ikke fortsette slik. Ring til lege i MORGEN ! Prat ut om din nåværende situasjonen, få analysert blodprøve, få deg en sykemelding.... Høres ikke ut som om din samboer er så veldig støttende for deg heller i denne krisen som du går i gjennom. Vet han om hvordan du sliter, det burde han jo vite, eller ha lagt merke til. Kan du prate med han om dette ? Kanskje nettopp han er en av grunnene til din mørke situasjon, at han ikke stiller opp - gjør sin del av pliktene i hjemmet ? Klem !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golosa Skrevet 15. september 2003 #118 Del Skrevet 15. september 2003 Kjaere Lavendel, jeg skriver litt til deg her istedenfor i traaden - Hvor lykkelig er du? Jeg har lest i dagboken din tidligere og leste litt igjen naa og ser at ingen ting har forandret seg at du fortsatt har det vanskelig. Din dagbok er en av de jeg ikke klarer glemme. Jeg har ofte tenkt paa deg selvom jeg ikke er paa internet. Og naa vil jeg gjerne skrive litt her. Du skrev til meg at noen problemer ikke kan loses. Det er nok sant. Jeg vet ikke hva din sorg bunner og grunner ut i og jeg vet ikke hva som er opphavet til dine problemer. Kanskje ikke alle problemer kan loses, Lavendel, men da maa man takle dem. Jeg synes det er bra at du skriver takknemlighets dagbok. Jeg har selv vaert gjennom en vanskelig periode og kom ikke ut av den foer jeg hadde nok energi til aa ta tak i meg selv og gjoere noe med livssituasjonen min. Det er det du selv maa gjoere. Det er toeft og vanskelig, valg maa tas. Men du er noedt til aa gjoere noe med situasjonen din. Hvis ikke du har noen aa snakke med og ikke onsker aa ta i bruk profesjonell hjelp, ville jeg brukt oss brukere paa KG. Mange (inkludert deg sikkert) vil sikkert reagere paa at jeg trenger meg inn og snakker om dette, men jeg kan rett og slett ikke annet. Jeg trengte selv aa bli dyttet litt. Kanskje dette blir helt feil, men jeg kan ikke gjoere annet enn aa proeve! Start en ny dagbok. I denne dagboken skriver du bare om alt det positive som skjer rundt deg og fortsetter med takknemlighetsdagboken. List opp problemene dine. Tenk noye gjennom om de kan loses og paa hvilken maate, hvis ikke de kan loses naa, finn en god maate aa takle de paa. Bruk mennesker rundt deg, foreldre og svigerforeldre. La dem passe barna en kveld i uken. Denne kvelden gjoer du noe du liker. Les en bok, gaa paa kino el. Ring en gammel venn.. Jeg har mange raad aa komme med og vil gjerne hjelpe, men jeg stopper her for det avhenger litt av din reaksjon paa at jeg trenger meg inn... Ha en god dag, :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 15. september 2003 Forfatter #119 Del Skrevet 15. september 2003 Takk til alle som har lest dagboken min og skrevet støttende ord, og Golosa, det gjør ingenting at du kommer med gode råd, det er bare godt å vite at noen bryr seg om andre.... I dag bare gråter jeg. Tårene triller hele tiden og jeg greier ikke stoppe. Jeg har snakket med samboeren min om det og han vet hvordan det er, men det er lite støtte og få der og det ender som regel med krangel om hvem som har det verst, siden det alltid kommer motargumenter som "tror du jeg har sovet i natt, tror du jeg føler meg bedre enn deg" osv....Revende likegyldig for min del siden det er meg selv jeg vil ha en løsning på, han har jeg gitt opp for lenge siden, siden han ikke er interessert i hjelp hverken for ham selv eller oss som familie....Så nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre og i dag er det skikkelig ille.... Jeg bare gråter og gråter og greier ikke gjøre enn dritt. Jeg har ikke samvittighet til å be foreldrene mine om å passe barna en kveld i uken fordi jeg skal gjøre ett eller annet. De passer dem hele tiden pga at jeg jobber skift og samboer aldri er hjemme (pga jobb). Dessuten er ikke det noen oppmuntring for min del, siden jeg må gjøre ting alene hvis jeg skal på kino e.l. og fordi jeg ikke har ro til å gjøre hobbyer jeg liker. Om jeg er alene en kveld, får jeg ikke til det heller, jeg blir bare sittende og glane på TV og tenke..... :cry: :cry: :cry: Jeg orker ingenting og det gjør meg bare enda mer trist og lei..... Jeg kan ikke skjønne hva galt jeg har gjort for å fortjene å ha det sånn i livet mitt..... :cry: :cry: :cry: PS. Har legetime senere denne uken, men jeg vet ikke om jeg klarer å snakke om det, blir sikkert bare sittende å gråte..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. september 2003 #120 Del Skrevet 15. september 2003 PS. Har legetime senere denne uken, men jeg vet ikke om jeg klarer å snakke om det, blir sikkert bare sittende å gråte..... Så FLOTT å høre Lavendel!! NÅ har du sjansen!! :D Be om å få målt B12 i blodprøve, husk det jeg sa om at mangel kan gi depresjon. Jeg ga deg også eksempel på hvordan jeg ordla meg da jeg var på vei til å bli deprimert. Du sier at du er sliten, og føler deg tom for energi. Du sier også at du gråter mye, har liten støtte hjemme, og vet ikke hvordan du skal få dagene til å gå rundt. Dette må legen ta alvorlig. Men legen kan ikke hjelpe deg hvis ikke du tar deg alvorlig først. Skriv hvordan det går, du får ikke lov til å la være å ta opp dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå