Dina Skrevet 18. juli 2003 #41 Del Skrevet 18. juli 2003 Tror ikke dette har noe med disiplin å gjøre Lavendel...! Du må ihvertfall ikke klandre deg selv, du gjør så godt du kan!! Jeg vet ikke hva som gjør at føler det sånn som dette, om det er "alt", eller en enkeltstående hendelse, men det er IKKE din feil at du har det sånn!!!! Du må snakke med noen, psykolog e.l., og få hjelp til å bli kvitt alle de tunge tankene...! Mange gode og positive tanker fra meg til deg!!! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 19. juli 2003 #42 Del Skrevet 19. juli 2003 Helt enig med Dina her. Du må virkelig få deg hjelp. Dette er absolutt ikke din feil, og ingenting du kan noe for. Klem, CF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #43 Del Skrevet 19. juli 2003 Takk Dina og Candyfloss! Burde nok ha snakket med noen om det ja, men jeg klarer bare ikke å gjøre det. Å snakke med lege f.eks. er helt uaktuellt....dessverre.... Det er nok ikke en enkelt hendelse som forårsaker dette, det er selvsagt noen hendelser i livet mitt som påvirker mitt liv nå, men det er også rett og slett det livet har blitt etterhvert. Et digert sort hull med masse gørr i... Ville kanskje hjelpe å snakke med noen, men jeg er også nødt til å gjøre noe i forhold til hvordan ting er rundt meg. Gjelder f.eks. økonomi. Hva gjør man når man ikke kan gjøre noe. Alle muligheter er prøvd og problemet er uløselig. Det er blant annet det som gjør meg så trist.... :cry: I dag har vært en bra dag, har vært å badet med ungene som storkoste seg i flere timer... ...det er bare det at når jeg får tid til å tenke, peiler tankene seg inn på hvordan i helvete jeg skal klare å komme meg opp av dette jævla sorte hullet jeg sitter i.... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #44 Del Skrevet 20. juli 2003 Klarte ikke å sove i natt så nå er jeg sånn :o Hvis jeg klarer å spise i dag blir nok dagen bra, men jeg må ha mat i kroppen ellers orker jeg ingenting, til nå har jeg åpnet kjølekspet tre ganger men jeg klarer ikke å ta noe ut derfra og putte det i munne....vil ikke ha mat.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #45 Del Skrevet 22. juli 2003 Er så trøtt så trøtt i dag. Ligger hele natta og snurrer og vrir og flytter på pute og teppe. Det er for varmt med teppe og for kaldt uten. Unger vrir seg og faller ut av senga og sambo snorker. Sauebjellene klirrer og vepsene surrer i vinduskarmen. Akk, ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 24. juli 2003 Skikkelig nedtur er det i dag. Att det går ann å falle så langt. Helt greit i går, men snakk om å stange i veggen og bare synke ned i det sorte hullet og denne gangen tror jeg det er like før jeg når bunnen. Det smalt og det smalt hardt. Det er så jævlig, hver gang man tror og håper og føler at ting går bedre så skjer det noe, og vips så er man enda lengre nede en det man var før... Huff, så dårlig samvittighet jeg har. Fordi, jeg ikke orker noe, fordi jeg ikke er en god mor, fordi jeg ikke er en god husmor, fordi jeg ikke er en god medborger, fordi jeg ikke er som alle forventer at jeg skal være, fordi jeg ikke klarer å få folk til å skjønne at jeg ikke føler meg helt bra, fordi jeg ikke klarer samfunnet, fordi jeg ikke klarer noe sosialt, fordi jeg er elendig som forelder....fordi, fordi....*gråter*......*snufs*..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 27. juli 2003 I går: I dag: :-? Alt i alt, ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #48 Del Skrevet 28. juli 2003 :cry: ...idag er ingen bra dag...det knyter seg i magen og jeg har et dilemma jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Jeg føler meg revet i mange ulike retninger og jeg kan ikke dele meg opp, da må jeg velge...men uansett hva jeg velger blir det på den andre siden galt...da må jeg velge det minste ondet mellom alle ondene...hvordan velger man noe slikt? Avogtil ser jeg ikke meningen med dette, idag gjør jeg det ikke. Jeg skjønner ikke hva livet har å by på som er verdt å ta med seg. Det verker i kroppen, det stikker i armene, skuldrene knaker og svir og jeg har vondt i hodet, hver dag! Det verker i føttene, det knirker og knaker i hoftene og ryggen verker. ..men der det verker aller mest er inni meg. Inni hjertet mitt, det svir, og det føles kaldt. Jeg har snart ingen følelser igjen...Jeg orker ikke gjøre noe, har ikke energi, klarer ikke spise, klarer ikke sove... ...men en ting er bra i dag. Jeg har ikke kjeftet på ungene... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 5. august 2003 Forfatter #49 Del Skrevet 5. august 2003 Er sliten nå. Lurer på hvor lenge jeg orker. Begynt i ny jobb og jeg som ikke vil jobbe for tiden! Nei, jeg er ikke lat, jeg føler bare ikke at jeg er klar for å være sammen med mennesker. Orker det bare ikke. Vil helst være hjemme for meg selv og stulle og stelle med det jeg liker. Være ute i naturen og være sammen med ungene uten å være helt SKUTT på kvelden fordi man er utslitt.... Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 6. august 2003 #50 Del Skrevet 6. august 2003 Hei Lavendel! Stakk bare innom for å se hvordan det stod til med deg! Føler virkelig med deg når du har det så tungt, men husk at bak skyene er himmelen alltid blå... helt sant!!! Sender deg en god oppmuntringsklem! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 8. august 2003 Forfatter #51 Del Skrevet 8. august 2003 Takk Dina! Helt ok dag i dag. Blir veldig sliten av rotet hjemme. Vet ikke hva de folka rundt meg tror, men jeg har aldri sett klær gå fra skittentøyskurven og inn i vaskemaskinen, ut på snora, brette seg sammen og vandre inn i klesskapet. Fryktelig irriterende når gubben ringer meg på jobb for å spørre om hvor han kan finne rene sokker og hvor er den grønna skjorta du vet??? Prøvde å få ungene til å rydde rommene sine i dag. Svaret jeg fikk da var et kjempevræææl og "jeg klarer jo ikke rydde alt dette alene, det er jo derfor du er her mamma, du skal rydde rommet mitt". Da kjente jeg irritasjonen som vokste fram i brystkassa og tårene som sprengte på. Jeg er så lei, kjempelei av å være hushjelp og gud vet hva de betrakter meg som..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 8. august 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 8. august 2003 Ble så sint i sta!!! Og nå har jeg så dårlig samvittighet.....blir så vondt inni meg og jeg får så mange stygge tanker. Tror så dårlig om meg selv og jeg blir passiv og apatisk. Jeg klarer ikke beherske meg og jeg brøøøler og blir flyforbandet og etterpå angrer jeg og har det vondt.... :cry: Huff.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 9. august 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 9. august 2003 I dag har jeg planlagt å vaske huset, men jeg vet ikke om jeg kommer så langt. Til nå har jeg brukt masse energi på å være sint på unger som spyler garasjen innvendig med vannslangen, putter en liter rips i do, puttet alt bestikket oppi juicekartongen og tilslutt rullet de rundt i sandkassen og kom inn og hoppet opp i sofaen. DA kjente jeg at det rant over så nå er hele gjengen jaget opp på loftet og der skal de få være i dag. Jeg tror de skjønte at nå er mamma fryktelig sint, så nå har det ikke vært en eneste lyd de siste 30 min. Det er slitsomt å være til..... Skulle egentlig på blåbær og bringebærtur i dag, men det regner....hm....må vel ut og ta en antiregndans... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 9. august 2003 Forfatter #54 Del Skrevet 9. august 2003 Fikk tatt en liten bærtur likevell, ettersom det sluttet å regne utpå dagen. Sende størstejenta på butikken for å kjøpe skolebrød og kanelboller og så dro vi i skogen. Masse blåbær og bringebær, så nå har vi plukket noen liter som oldemor skal få. Koselig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 10. august 2003 #55 Del Skrevet 10. august 2003 Nå må du få det bedre snart, Lavendel! Det er en ordre! :fy: :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 11. august 2003 #56 Del Skrevet 11. august 2003 Så koselig at du fikk en fin søndag til slutt Lavendel! Husk det kommer flere sånne dager! Ha en riktig fin uke! Klem fra Dina, som også har fått seg dagbok nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 14. august 2003 Forfatter #57 Del Skrevet 14. august 2003 Takk Candyfloss og Dina! Og ja, Candyfloss, jeg skal prøve å få det bedre.... Det gikk ganske greit helt til i går. Da kom det en kjempenedtur og jeg ligger helt på bånn igjen.... Vet ikke hvem som ikke liker meg men "han der oppe" (hvis han fins) må jo hate meg.... Syns det er urettferdig at et menneske her i verden skal være nødt til å slite å streve så mye. Noe av det er jo min egen skyld, men det er for jævlig at det ikke skal være mulig å komme seg ut av det og gå videre med livet. Nå står jeg fast igjen.... Fikk vite noe i går som egentlig skal være kjempehyggelig men som for meg bare blir enda en bør å bære... :cry: Blir så trist.....nå sitter jeg her alene hjemme og forsøker å få gjort noe fornuftig siden huset ser helt bomba ut. Men jeg har ikke energi..... :cry: Samtidig vet jeg at jeg er den som må gjøre det ellers blir det aldri gjort. Jeg har en plan, jeg har bestemt meg for at om 1 år skal ting være bedre. Da må jeg bare innse at det betyr 3 skritt fram og 2 tilbake (avogtil 4...) Jeg må leve med det og det er det som er så slitsomt.... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 15. august 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 15. august 2003 Har vært så innmari trøtt i dag. Nesten ikke sovet i natt. Snurret og snurret, flyttet på puta, dratt i teppet, rullet rundt igjen, åpnet vinduet mer, for varmt, for kaldt. Tror jeg kikket på klokka ørten ganger i løpet av natten og kl 0830 PLING.....tror jeg slo den av 4 ganger får jeg klarte å kare meg ut av senga. Snublet ned trappa og stupte rett i dusjen....måtte jo våkne må vite.... :-? Travel dag på jobb i dag, fikk ikke gjort alt jeg skulle, men jeg tok helg likevell. Vi har stresset rundt og ringt hit og dit for å få svar. Ikke lett! Nå er jeg bare sliten, ser på haugen med oppvask, den svære skittentøykurven som det vokser klær i, hybelkaninene som sitter under sofaen og snerrer og ganggulvet hvor vi snart kan anlegge sandkasse. Vaskehjelp??? En jævlig god ide...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. august 2003 #59 Del Skrevet 15. august 2003 Kjære Lavendel, Så du anbefalte dagboken din, så jeg tok en tur innom. Du må få noen å prate med, du kan ikke ha det slik i så lang tid. Om ikke for din skyld, så for barna dines. Disse kan du prate med: lege, psykolog, prest (selv om man ikke er kristen). Det er desverre bare du som kan ta det første steget. Det finnes også telefoner man kan ringe: http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/0001Larsgaard.htm http://www.kirkens-sos.no/ Hvem kan ringe 815 33 300? Kirkens SOS forsøker å lindre menneskelig nød som ensomhet, fortvilelse og depresjon. Kirkens SOS vil være til stede for dem som føler at de ikke har noen å vende seg til. 815 33 300 er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise, og for den som tenker på å ta sitt eget liv. Alle som ringer krisetelefonen vil bli møtt med forståelse og aksept. Kirkens SOS tilbyr et menneske å snakke med - til enhver tid. Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/?module=Articles...lic=yes;ID=249; Hjelpetelefonen 810 30 030: Hjelpetelefonen er et døgnåpent tilbud for alle som trenger noen å snakke med. Det kan være deg, eller noen i din familie, venner og bekjente som opplever en vanskelig livssituasjon. Først og fremst er vi en lytter og samtalepartner for innringeren. Jeg ønsker deg alt godt, Lavendel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 15. august 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 15. august 2003 Tusen takk for det Donpedro! Takker også for gode råd/linker. Dessverre er ikke jeg en person som klarer å plukke opp telefonen for å snakke med noen. Jeg som ikke engang klarer å innrømme for meg selv at ting ikke går i lengden. Jeg håper alltids på en bedre dag selv om jeg innerst inne vet at det ikke blir bedre uten at visse ting forbedres. Disse tingene er jeg avlåst fra å gjøre noe med. Men likevell jeg håper hele tiden at jeg ikke skal være like trist i morgen, at jeg kanskje vinner i lotto, at jeg kanskje opplever noe morsomt/overraskende/hyggelig. Innerst inne vet jeg at det ikke skjer.....*nå gråter jeg*......klarer ikke skrive om disse tingene engang før tårene triller. Jeg er så sliten, både fysisk og psykisk. Har faktisk lurt på om det kan være noe galt med meg ettersom jeg har så utrolig lite energi. Kjente det i dag på jobb. Vi dreiv å flytta rundt på møbler, vasket og ryddet og gjorde ting klart. Det kjentes rett og slett ut som om jeg hadde blylodd på føttene. Når jeg kom hjem var jeg helt "skutt". Jeg reiste meg opp av sofaen for å gjøre en masse husarbeide, men etter en liten stund måtte jeg sette meg ned igjen fordi jeg ikke klarte å gjøre mer....etter en lang pause ble litt til gjort....men....jeg kom ikke i mål i kveld og nå verker det i hele kroppen.... Men i morra.....det må bli en bra dag....da skal jeg kjøpe bursdagspresang til sønnen min som blir 5 år snart om noen få dager....Han sliter meg ut (spinnvill hele tiden), men han er egentlig en ordentlig godgutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå