Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2003 #21 Del Skrevet 4. juli 2003 Kjære, kjære Lavendel - jeg blir så lei meg når jeg leser i boken din og ser at du sliter sånn. Du skriver at du er sint, og at du har en klump i magen, at du ikke kan sove, og at du ikke kan være glad. Du forteller ikke hvorfor alt dette skjer, men for meg høres det ut som en sorgreaksjon.... Har du mistet noen? Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg, men jeg bor jo helt her nede, og du langt der oppe. Jeg ville laget en stor nistekurv, og en flaske med hvit vin, og en kurv med jordbær. Så kunne jeg kommet på besøk og hvis været var bra så kunne vi tatt med oss nisten ut i naturen. Hvis det regnet kunne vi jo bare vært inne på stuegulvet, det gjør jo samme nytten, bare man får bredd ut pleddet sitt og dekket på. Etter at maten og vinen var fortært, og hvis det regnet, så kunne vi gått ut i det plaskende regnværet og blitt skikkelig gjennomvåte og kalde. Etterpå er det så deilig å komme inn i varmen igjen, få av de våte klærne, ta på seg en kosedress og krølle seg opp i en god stol eller i hjørnet av sofaen med et stort krus med te... eller kanskje mer vin... Sette på litt koselig musikk og bare skravle og skravle og skravle - man kan le litt og grine litt og le litt igjen. Jeg håper at det du sliter med snart slipper taket i deg så du kan føle at du lever igjen, det er ikke noe godt å ha det sånn... Varme hilsner fra mysepusen.... ( Klovne litt for deg..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 9. juli 2003 Tusen takk Mysepusen for oppmuntrende ord. Nei, det er ikke en sorgreaksjon pga at jeg har mistet noen. Den eneste jeg har mistet er meg selv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 9. juli 2003 At jeg eksisterer, det gjør jeg, at jeg tenker, det er sant, at jeg puster, det kan jeg kjenne, at pulsen slår, det føler jeg, at tankene flyr, det vet jeg, at følelsene er der, det er sikkert, men at jeg lever, det er hverken sant eller sikkert, jeg vety det ikke og kan heller ikke kjenne eller føle det, jeg lever ikke...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 9. juli 2003 #24 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei Lavendel! Det høres ut som om du har det fryktelig tungt for tiden. Vet ikke hva jeg kan si for å hjelpe, men jeg håper du har noen der du er som du kan snakke med om dette som plager deg! Det føles ikke bra å se/lese at noen har det så vondt som du tydeligvis har nå, og jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe deg!!! Mange varme og positive tanker fra Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 10. juli 2003 Takk Dina! Det hjelper at noen leser og bryr seg... I dag klarer jeg ikke spise, jeg kikket inn i kjøleskapet men klarte ikke å finne noe mat som jeg kunne spise. Jeg klarer bare ikke svelge. Det verker i kroppen, det ulmer i brystet. Det er som om en diger klo griper om hjertet mitt. I dag må jeg ut av huset siden jeg skal på et møte, som vanlig gruer jeg meg så forferdelig at jeg blir helt kvalm. Når jeg kommer hjem er jeg som regel helt utmattet fordi jeg har brukt opp all energien på å være blid og hyggelig mot dem jeg treffer selv om jeg gråter inni meg. Jeg blir så ekstra lei meg når man finner ut at man ikke kan stole på folk. Ikke spesielt hyggelig å få vite i ettertid at "jeg vet alt om denne personen og denne personen vet alt om meg, så hva skjedde?" Sjokka ble jeg og veldig, veldig skuffet. Nå begynner jeg å tro at det er meg det er noe feil med. Det er min feil at jeg ikke får venner. Det er min feil at livet ble slik det ble. Kanskje er det tilogmed min feil at jeg ble mobbet. Det er sikkert min feil at ingen liker meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 10. juli 2003 Vondt i hodet i dag. Kjempevondt i hodet! Har ikke klart å spise noe i dag heller. 1 knekkebrød på formiddagen og det er det.... Ellers har ting vært greit i dag. Ikke sovet noe særlig i natt, men det blir vel bedre i kveld. Hater å ha vondt i hodet! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 11. juli 2003 #27 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei Lavendel! Ville bare si at jeg tenker på deg, og håper du føler deg bedre nå i kveld!! Sender mange oppmuntrende tanker! Er du alene med barna din? Hvor mange har du, og hvor gamle er de?? Jeg er alene med mine to gutter på 6 og 9 år, dvs. de bor annenhver uke hos meg og faren sin! Godt med avlastning innimellom, man trenger det! Håper du har noen som kan hjelpe deg med barna når du har det så tungt! Håper du får sove godt i natt, og at klumpen i magen ikke er så tilstedeværende i morgen! Klem, Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 12. juli 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 12. juli 2003 3 barn, 3, 5, 7 år. Fysisk alene: Nei. Psykisk alene: Ja. Takk for oppmuntrende ord Dina Trøtt i dag, vondt i hue. Dagen skal bli bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 13. juli 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 13. juli 2003 :cry: Dette er meg i dag. Får ikke sove om nettene nå for tiden. Resulterer i hodepine, migreneanfall, og usannsynlig slapphet. Diverse prosjekter på gang med oppussing, hobby, hage osv. men foreløpig har jeg ikke fått begynt på noe. Det får meg til å føle meg mislykket... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #30 Del Skrevet 15. juli 2003 :cry: Jeg kan ikke skjønne i hvilket veikryss jeg gikk feil, men det må jeg ha gjort, for den stien jeg er inne på nå er så kronglete og ufremkommelig at jeg er i ferd med å gi opp...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 15. juli 2003 *Tårene triller* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 16. juli 2003 Nå er jeg så oppgitt. Har ropt og skreket til ungene hele dagen. Hva skjer da? Jo, jeg får så dårlig samvittighet at jeg rives snart i to. Er nok en dårlig mor, må være det, kan ikke forestille meg i hele verden at noen er så ille som meg. Huset ser helt utbomba ut, men jeg orker bare ikke gjøre noe. Jeg er ikke lat, jeg vil gjerne få det gjort, men jeg orker bare ikke reise meg... ....*Nå begynte tårene å trille igjen....* ...det er så tungt å gjøre noe som helst, det er ingenting som er morsomt lenger, det er ingenting å glede seg over. Ungene maser om at vi skal dra å bade og det skal vi, men jeg trenger en time eller to for å få ræva opp av sofaen. Det er sånt tiltak, men for deres skyld må jeg. For meg selv: Det får meg bare til å gråte enda mer... Utenpå smiler jeg - inni meg gråter jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 16. juli 2003 #33 Del Skrevet 16. juli 2003 Akkurat det der hørtes ut som meg for noen måneder siden... Var langt nede, prøvde til og med å begå selvmord (noe jeg heldigvis ikke klarte å fullføre). Det er fortsatt tider når jeg er like langt nede igjen, har mistet mange venner grunnet dette og føler meg ofte alene i min skjebne... Jeg håper du kommer deg opp av dette i tide, ellers slipper du aldri unna. Jeg vet ikke hvorfor du har det sånn, men jeg vet at du ikke har fortjent det. Så deprimert fortjener ingen å være. Det er sommer, du har tre sunne og friske barn som du kan glede deg med... God sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 16. juli 2003 Takk for trøstende ord Candyfloss. Barer lurer, hvordan kom du deg videre... Selvmord ja, kan være en forlokkende tanke......det værste er at jeg føler meg alene, virkelig alene, jeg kan ikke stole nok på folk til at jeg kan fortelle noen som er rundt meg om hva som egentlig skjer. Noen har vel en mistanke om at noe er galt men ingen kan sette fingeren på hva det er. ....jeg burde være glad, det vet jeg, men jeg klarer det ikke. Jeg ser motgang i alt og ingenting ser ut til å gå min vei. Jeg er så lei av å slite, å streve og dra på tunge byrder som bare vokser og vokser. Jeg orker snart ikke sette den ene foten framfor den andre. Det er for tungt å bære.... *Nå gråter jeg igjen...* :cry: Jævla sippeunge, det er det jeg er.... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 16. juli 2003 #35 Del Skrevet 16. juli 2003 Huffda, Lavendel *gi en god klem* Hvordan jeg kom meg over det? Jeg vet egentlig ikke helt om jeg er over det, bare at jeg er mye bedre... Men har som sagt mistet mange venner på veien, derfor er det lett å bli dratt ned igjen hvis man er alene... Det som fikk meg til å se lyset er at jeg skal begynne på ny skole til høsten. Det fikk meg til å se at jeg har mange sjanser til å få nye venner og nye sjanser til å vise hvem jeg egentlig er på. Det sitter fortsatt ganske mye vondt inne i meg, men jeg tror det aldri vil helt gå over.. Noen arr er der for alltid. Jeg synes du burde snakke med noen. Absolutt. Du kan ikke fortsette sånn... Det går utover omgivelsene dine også, skjønner du vennen! Du må tenke fremover... nye muligheter, nye sjanser... Rett og slett få noen til å få hjelpe deg, siden du tydeligvis ikke klarer det selv.. Eventuelt dra til en psykiater! Nå er det sol og sommer, det er helt forjævlig at du skal kaste den bort på å være depressiv.. Men, et tips: Aldri start med antidepressiva. Med en gang du slutter med dem, er du tilbake der du startet. Sender deg mange gode trøsteklemmer! Klem, Candyfloss Ps: Og ALDRI, ALDRI vurder selvmord engang. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 17. juli 2003 Takk Candyfloss! I dag kjennes det ut som om jeg har bomull i hue. Er så trøtt, fikk ikke sove i natt og den lille søvnen som kom ble svært urolig. I tillegg hadde jeg tre barn i senga som sparket og vridde og kavet med armer og bein... Litt gråere vær her i dag, men det gjør ikke no, nå skal jeg få prøvd å få gjort noe inne. Målet mitt i dag er å få vasket kjøkkenet. Det tror jeg at jeg skal greie. Litt klump i magen i dag, men den er ikke så stor. Jeg skal snart begynne i ny jobb og akkurat i dag så kjenner jeg at jeg ikke har lyst, men jeg MÅ jobbe. MÅ ha penger, ikke fordi jeg skal bruke de på meg selv men fordi jeg har MASSE gjeld å betale. ..hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #37 Del Skrevet 17. juli 2003 Nå er jeg bare så trøtt, kjøkkenet ble ikke helt ferdig i dag heller. Skal vaske siste rest der i morgen. I morgen må jeg prøve å få bukt med lekkasjen på badet. Det pipler vann, så hadde vi hadd HØY dørstokk kunne vi laget basseng... *Gjesper* Ble så lite søvn i natt og jeg har ikke noen store forhåpninger om å få sove noe særlig i natt heller. Det er så vondt å ikke ha muligheten til å få noe man så gjerne ville hatt.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #38 Del Skrevet 18. juli 2003 Badet i havet i dag, det var deilig... Har noen pyser til unger da som bare sto på stranda med tærne såvidt uti Kjenner at jeg begynner å bli syk, ikke bra, er allerede sykemeldt fra før av....leeenge.....pga armer som snart faller av (betennelser her og der..) Tja, ja, ikke så verst dag... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 18. juli 2003 #39 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei Lavendel! Jeg ser at Candyfloss ikke anbefaler antidepressiva... men vet ikke om jeg er helt enig der! Bruker du det nå? Jeg har et par venner, verdens mest livsglade, som fikk en knekk... de begynte på antidpressiva, og det hjalp dem veldig til å kunne se litt mer lys i tunnellen, og tenke litt mer rasjonelt. De har begge sluttet med det nå, og har det mye bedre med seg selv! De var veldig negative til det i starten, fordommer etc., men er veldig glade for at de tok det sånn i ettertid. Fint å høre at det går litt bedre med deg i dag, tenker på deg vet du! Stor sommerklem til deg fra meg! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 18. juli 2003 Takk Dina. Nei, ingen piller her... Jeg blir så forbanna på meg selv. Ikke klarer jeg å spise riktig eller trene, eller gjøre alle de tinga i huset som jeg skal, ikke orker jeg å leke så mye sammen med barna, ikke orker jeg å være sammen med familien, ikke orker jeg å være sosial, ikke orker jeg å lage mat, ikke orker jeg å spise, ikke klarer jeg å sove....blir helt matt av meg selv....misslykka.... Nå er jeg mest SINT, fordi jeg ikke eier disiplin!!! Faen...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå