Gå til innhold

Lei av drittslenging og dustete svar!

Anbefalte innlegg

Gjest LindaKristin
Skrevet

Kjære alle sammen..

Nå MÅ jeg bare få dette av hjertet: Jeg er så lei av alle de som må spre dritt,edder og galle i alle trådene her!Dette er et forum der vi søker råd,ikke dritt...Skriver TS et innlegg om,la oss si wedding favours,og dere synes det er en teit ide,hvorfor svarer dere???

Min kloke mor har alltid sagt,bedre med honning enn med eddik.Og som jeg alltid sier til sønnen min og elevene mine-har du ikke noe fint å si,så hold munn!

Her er tydeligvis noen som synes dette er et fint sted å få ut frustrasjon på...tips til dere-kan ikke dere muligens starte deres egen tråd...? Som flere av dere har skrevet-vi er jo ikke her for å være snille...Det har ikke noe med det å gjøre,men om å være høflig.

Det er VIRKELIG lite hyggelig for en som søker råd,så får hun bare dritt..

Det føles utrolig ekkelt å bli bitt hodet av,selv om det bare er på forum..

Så,alle KSjenter..kan ikke dere alle prøve å la være å være så biske her inne?Har dere ikke noe fint å si,så dropp å svare..

Ønsker alle en vidunderlig dag og en videre veldig fin planleggingstid!!

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gulla_*
Skrevet

Du må ikke glemme at veldig mange her inne stiller spørsmål om hva andre mener og tenker om saker og ting. Veldig ofte ligger det selvsagt en undertone som viser hva ts mener om saken, men h*n spør likevel om andres råd/meninger. Da må man tåle at noen mener noe annet enn det man selv mener. Det er selvsagt ikke nødvendig å kaste dritt, men man må tåle at noen syns tanken/ideen er dårlig dersom man plent har behov for å få den "bekreftet" på kg. Det er et diskusjonsforum er det ikke ? Det hadde blitt kjedelig om alle hadde samme mening. Personlig syns jeg kanskje bryllupsfora er blitt mer et sted hvor mennesker som er usikre på seg selv skriver sin mening og fisker etter folk som kan skrive at de har samme mening. De blir ihvertfall veldig grinete og går veldig i forsvarsposisjon dersom de får noen meninger i mot seg.

Min oppfordring til alle kommende bruder: Vær sikker nok på dere selv til å gjøre det dere føler for uansett hva andre mener. Å spørre andre om det er lurt å ha blått eller rødt sløyfebånd rundt gjestenes goodiebag er rett og slett ganske bortkasta plass i et diskusjonsforum og totalt meningsløst å bruke energi på i forkant av et bryllup. Dersom man liker rødt så går man for rødt, liker man blått så går man for blått. Dersom man får hånlige latteranfall fra andre som syns "diskusjonstema" er tåpelig så må man jo virkelig takle det også.. for du kan banne på at 50% av gjestene vil ha de samme hånlige latteranfallene og da er det jo greit å være forberedt

Skrevet

Helt greit at den som spør må tåle å få svar.

Men hvorfor i alle dager er det vits i å herpe opp trådene med å svare på alt mulig som TS ikke spør om?

I tråden om gaveesker til gjestene, spør TS om hva hun kan putte oppi. Hun startet da vitterlig ikke en tråd om hvorvidt det er noe poeng med disse gaveeskene i utgangspunktet!

Skrevet

Forstår at det er irriterende- men for å gi deg et svar... Kvinneguiden er et diskusjonsforum... Derfor får du svar med ulike meninger når du spør om råd. Mange av oss er her for å diskutere (og vi har merkelige meninger om de merkeligste tema)...

Skrevet
Forstår at det er irriterende- men for å gi deg et svar... Kvinneguiden er et diskusjonsforum... Derfor får du svar med ulike meninger når du spør om råd. Mange av oss er her for å diskutere (og vi har merkelige meninger om de merkeligste tema)...

Litt relevans bør man kunne forvente, eller??

Men, ok. Da bør det være helt på sin plass at det i tråder som omhandler tips om bilmerker kommer 25 surmaga brukere og fastslår at det er teit å spørre om bilmerker når man kan ta bussen i stedet.

:ler:

Heia diskusjonsforum på nett.

Skrevet

Jeg er helt enig med trådstarter - og dette gjelder ikke bare i bryllupsforumet, jeg synes det gjelder KG generelt. Folk er lite flinke til å lese hovedinnlegget og tråder kan ganske fort spore av fra det som det egentlig spørres om. Et par eksempler;

EKSEMPEL 1: "Vi skal ha party favors i bryllupet vårt, noen tips til hva det kan være?"

I dette tilfellet spør ikke TS om det er en god ide med party favors, det er allerede bestemt at de skal ha det. Det TS lurer på er hva som er lurt/vanlig å gi bort som party favors i bryllup. De som synes party favors er teit behøver ikke ytre sin mening i tråden, for det er faktisk ikke det det spørres om.

EKSEMPEL 2: "Vi vurderer å ha party favors i bryllupet vårt, er dette noe som pleier å slå an blant gjestene? Hva er vanlig å gi?"

Her kan derimot folk ytre sin mening om party favors i bryllup, både for og imot, for det er det TS ber om.

Det ødelegger tråder og jeg synes det er skikkelig irriterende å finne "ørtogførti" sider med argumenter for og i mot noe, når det ikke er det som etterspørres i hovedinnlegget. Her mener jeg faktisk at moderatorene burde være strengere og forsøke å stoppe denne typer tråder før de sporer helt av. Jeg har vært moderator av forum som har vært langt strengere moderert enn KG og det har fungert veldig bra. Folk lærer fort at utenomsnakk og drittslenging ikke tolereres, og trådene holder seg saklige i forhold til hovedinnlegget. På et stort forum som KG krever det selvsagt mye jobb og mange moderatorer å følge med på alt som skjer, og moderatorene her gjør jo en grei jobb, men det hender jeg savner dem når tråder kommer helt skjevt ut.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg er uenig i at den tråden med gaveesker som du snakker om inneholdt drittslenging. Det blir stilt spørsmål ved hva som er vitsen med dette da det mest sannsynlig blir stående igjen på bordet ubrukt.

Men hvis det er slik å forstå at enhver som er uenig med den vordende brud hvorvidt esker til dill og dall er et smart valg slenger dritt så må jeg også si at dere er fryktelig hårsåre som mener det.

Men men ...

Dette er faktisk et diskusjonsforum og det kom da en hel haug med forslag om hva man kan ha i de kurvene/eskene i den tråden også.

Skrevet
Dette er faktisk et diskusjonsforum og det kom da en hel haug med forslag om hva man kan ha i de kurvene/eskene i den tråden også.

Ja, dette er et diskusjonsforum, men jeg mener at svarene som gis i en tråd/diskusjon bør være relevante i forhold til startinnlegget. Dersom trådstarter allerede har bestemt seg for å ha gaveesker i bryllupet sitt og vil ha tips til hva hun kan fylle dem med ser jeg ingen grunn til at man skal "kapre" tråden med masse innlegg om hvor tåpelig det er med sånne esker. Denne tråden er ikke den eneste der det har skjedd, og min mening er at det er irriterende.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Ja, dette er et diskusjonsforum, men jeg mener at svarene som gis i en tråd/diskusjon bør være relevante i forhold til startinnlegget. Dersom trådstarter allerede har bestemt seg for å ha gaveesker i bryllupet sitt og vil ha tips til hva hun kan fylle dem med ser jeg ingen grunn til at man skal "kapre" tråden med masse innlegg om hvor tåpelig det er med sånne esker. Denne tråden er ikke den eneste der det har skjedd, og min mening er at det er irriterende.

Jeg synes faktisk at det meste av sure oppgulp og negative kommentarer kom fra de som er "pro" gjestegaver fordi de lar seg tenne.

Og når man er så hårsår så må det være lov å undre seg over hvorfor. Hvis man føler for å kjøpe gjestegaver så er man vel så trygg i sitt valg at man kan hoppe bukk over innlegg som ikke er interessante vel?

Skrevet

Enig med trådstarter, og det går ann å diskutere, ha hver sin, og forskjellig mening samtidig som man viser høflighet og respekt for andres valg.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet
Og når man er så hårsår så må det være lov å undre seg over hvorfor. Hvis man føler for å kjøpe gjestegaver så er man vel så trygg i sitt valg at man kan hoppe bukk over innlegg som ikke er interessante vel?

Hvorfor skal man være nødt til å "hoppe bukk over" uinteressante innlegg som ikke er relevante i forhold til hovedinnlegget? Når TS har bestemt seg for å kjøpe gjestegaver og vil ha tips til hva hun kan kjøpe er det ingen grunn til å pepre tråden med x-antall innlegg om hvor teit det er med gjestegaver, det er ikke det tråden dreier seg om. Dette har ikke noe med å være hårsår eller utrygg i sitt valg.

Det blir som om noen skulle postet følgende spørsmål i "Kjæledyr" forumet:

"Vi skal kjøpe Rottweiler, kan noen anbefale en oppdretter på østlandet?"og halvparten av svarene var av typen "ikke kjøp Rottweiler, vil heller anbefale (annen rase)" eller "vil ikke anbefale Rottweiler pga (grunn)".

Når TS skriver at hun skal kjøpe Rottweiler og er ute etter tips om en god oppdretter er det ingen grunn til å "ta over" tråden med masser av tips om andre raser hun heller burde kjøpe og gode grunner for ikke å kjøpe Rottweiler.

Skrevet

Jeg synes det må være lov å være uenig jeg da, og si at man synes noe er en dårlig ide eller at noe ikke er pent eller stilig. Det kan faktisk også være interessant for noen, om ikke nødvendigvis den som spurte.

Men når man da får beskjed om å la være å skrive og pelle seg ut av tråden med antydninger om at man er misunnelig og ønsker trådstarter alt vondt, da kan det av og til hende at man får lyst til å svare med samme mynt ;)

Skrevet

Problemet er jo ikke at man ikke har samme mening om ting. Problemet TS snakker om er jo slike ting som

"hvorfor gidde" "hva er vitsen" "ingen bryr seg" "ingen legger merke til det" "det blir bare søppel"

Hva med de tingene dere skal ha/hadde i deres bryllup...? Hva er vitsen med å pynte med blomster da, de dør jo snart likevel...? Og hva med annen pynt på bordet eller i kirka? Det er jo kun for noen timer, så hva er vitsen med i det hele tatt å ta seg bryet?

Det er nemlig sånn det høres ut som noen tenker... Da kan en vel bare gifte seg uten å be noen i det hele tatt.

Og grunnen til at en legger ut slike spørsmål her er i allefall for min del at jeg bruker dette forumet til å plukke opp gode ideer. Har ikke noe med usikkerhet, dårlig selvtillit å gjøre. Vil tro det er sånn mange andre også tenker.

Gjest LindaKristin
Skrevet

Bare for NOK en gang og konkretisere: Dette innlegget handler IKKE om at det er teit å ha ulike meninger...Hadde dere lest mitt første innlegg godt nok,hadde dere sett det:)

Det jeg sier er,hvorfor komme med mange usakelige synspunkter når det ikke har noe med spm til TS å gjøre....? Bare tråden min her viser poenget mitt..

Altfor mange kommer med en mening bare for å gi en! Hvorfor må en på død og liv ha en mening om alt?Hvorfor ikke bare svare der DU kan hjelpe?

Spør jeg: Er det kult eller teit med favours? DA kan dere for all del komme med meninger.Men spør jeg: HVA skal jeg putte opp i...da sier det seg selv hva svaret bør være :ler:

Skrevet

Enig med TS i at det er en del vel kvasse innlegg her.

Det er veldig bra å høre forskjellige meninger, og det blir fine diskusjoner av det, men jeg setter i allefall pris på normal høflighet i måten man henvender seg til andre på.

Så får vi nært forestående bruder være bevisste på at ikke alle er like opptatte av detaljene rundt et bryllup som oss, og de andre får akseptere at noen av oss lever inni denne boblen i en liten periode av livet, rett før den største festen man sannsynligvis kommer til å arrangere noensinne (det gjelder i allefall meg).

For å gjøre de litt stressende bryllupsforberedelsene så behagelige som mulig, er jeg også flittig bruker av andre bryllupsfora der tonen jevnt over er mer ydmyk og hyggelig. Der er det koselig å hente inspirasjon. Anbefaler f.eks. bryllupsklar.dk, eller noen av de svenske (brollopstorget.se). :)

Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at man sier sin mening og så kommer en haug med bruder-to-be og hakker vilt løst på deg, mens resten av bridzillaene står og applauderer til. Dette underforumet er vel et av de mer spesielle, men de bør virkelig ha samme regler som resten av forumet.

Meninger er lov, også her inne.

Skrevet
Kjære alle sammen..

Nå MÅ jeg bare få dette av hjertet: Jeg er så lei av alle de som må spre dritt,edder og galle i alle trådene her!Dette er et forum der vi søker råd,ikke dritt...

Så,alle KSjenter..kan ikke dere alle prøve å la være å være så biske her inne?Har dere ikke noe fint å si,så dropp å svare..

Dette skriver du selv i et innlegg i tråden om godteposer:

"Drit i alle de usakelige og bitre tuppelurene her inne."

Hvorfor synes du det er greit at DU kommer med negative karakteristikker av andre? Er ikke det å spre dritt og å være "bisk"?. Ups.

Skrevet
Meninger er lov, også her inne.

Ja, meninger er lov på hele KG, men det er ikke det som er poenget med denne tråden. Poenget er at dersom noen ber om f.eks. tips til hva de skal gi som gjestegaver er det unødvendig å bombardere tråden med innlegg om hvor teit/unødvendig/lite miljøvennlig etc det er med gjestegaver. Det er ikke det TS spør om, det er allerede bestemt at det skal være gjestegaver uansett hva andre måtte mene om det.

Skrevet (endret)
Ja, meninger er lov på hele KG, men det er ikke det som er poenget med denne tråden. Poenget er at dersom noen ber om f.eks. tips til hva de skal gi som gjestegaver er det unødvendig å bombardere tråden med innlegg om hvor teit/unødvendig/lite miljøvennlig etc det er med gjestegaver. Det er ikke det TS spør om, det er allerede bestemt at det skal være gjestegaver uansett hva andre måtte mene om det.

Eller andre tråder her inne på bryllup. Kanskje det er dere som må tilpasse dere resten av forumet, og ikke resten av forumet som nødvendigvis må tilpasse seg dere?

Endret av Miley
Gjest LindaKristin
Skrevet
Dette skriver du selv i et innlegg i tråden om godteposer:

"Drit i alle de usakelige og bitre tuppelurene her inne."

Hvorfor synes du det er greit at DU kommer med negative karakteristikker av andre? Er ikke det å spre dritt og å være "bisk"?. Ups.

Hehe...bisk??Er det stygt å si at de som kommer med unødvendige og ekle kommentarer er biske..?Nå må jeg bare le...

Vet dere hva?Bare glem det... Mitt innlegg var bare ment som et lite obs! Ikke ment som en stor ny diskusjon.

Whatever,vær så ekle og usaklige dere vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...