PeeWee Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 (endret) Spørsmålet er vel helt ærlig: Om man er attraktiv nok til å få den mest attraktive fyren på 50 sider, hadde man ikke da enkelt funnet en bra fyr i det virkelig liv? Endret 2. november 2008 av mrs_bond
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 (endret) Spørsmålet er vel helt ærlig: Om man er attraktiv nok til å få den mest attraktive fyren på 50 sider, hadde man ikke da enkelt funnet en bra fyr i det virkelig liv? Så det har ikke slått deg at folk kan ha forskjellig smak. sitat endret mrs_bond, mod Endret 2. november 2008 av mrs_bond
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2008 Så det har ikke slått deg at folk kan ha forskjellig smak. Joda, men de som er så kresne pleier å ha ganske lik smak.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Det du skriver om at "de som er attraktive driver ikke med nettdating fordi de finner noe irl" er ganske generaliserende å skrive syns jeg! Veldig mange som ser "attraktive" ut som er populære på byen osv er kanskje ikke de mest attraktive kjæresteemner? (jeg vet at det også er generalisernede, men det jeg mener er at det finnes desuten også kjempemange attraktive mennesker som kan ha like store problemer med å finne seg en kjæreste, nettopp fordi det med å finne en kjæreste handler om ganske mye mer enn å se attraktiv ut. Skjønner? De som ser "typisk" attraktive ut av begge kjønn kan sikkert fint finne seg noen på byen. Jeg personlig når jeg ser etter en KJÆRESTE så ser jeg etter helt andre ting enn hvis jeg bare skulle finne meg en kar for en kveld. Jeg faller ikke for menn som ser typisk attraktive ut. I det hele tatt. Jeg er ikke noe spesielt for nettdating da jeg personlig føler det er mest naturlig å bli kjent med folk irl, og for å underbygge det jeg nettopp sa, så faller man ofte for en kjemi, utstrålig osv som ikke nødvenidgvis har noe med om personen blir sett på som attraktiv i alles/folks øyne.
Gjest ms holloway Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Bare et vennlig tips :gjeiper: Spørsmålet er vel helt ærlig: Om man er attraktiv nok til å få den mest attraktive fyren på 50 sider, hadde man ikke da enkelt funnet en bra fyr i det virkelig liv? Så svart/hvit er da ikke verden.. For det første så har jo folk forskjellig smak, han som hun synes er attraktiv kan godt være en flere andre har bladd glatt forbi. Dessuten er det like vanskelig å finne kjæreste selv om man kan "få hvem man vil". Det som er vanskelig er ikke å finne en som faller for deg (selv om det kanskje er ditt hovedproblem), men å finne en som man selv faller for. 1
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2008 Så svart/hvit er da ikke verden.. For det første så har jo folk forskjellig smak, han som hun synes er attraktiv kan godt være en flere andre har bladd glatt forbi. Dessuten er det like vanskelig å finne kjæreste selv om man kan "få hvem man vil". Det som er vanskelig er ikke å finne en som faller for deg (selv om det kanskje er ditt hovedproblem), men å finne en som man selv faller for. Er dette et litt sårt punkt? Det er jo gjerne slik at de fleste fra starten av ønsket det samme. På barneskolen, så er det jo slik at nesten alle gutta er forelsket i den samme jenta og alle jentene er forelsket i den samme gutten. Det er for at det folk synes er attraktivt egentlig er ganske likt. Grunnen til at folk har ulik smak er at de fleste forstår de ikke kan få den mest attraktive, og dermed tilplasser sin smak deretter. Det var jo en studie som ble presentert på NRK for noen år siden, hvor det viste seg at man gjerne foretrekker dem man synes er på sitt eget nivå. De kvinner som sliter med å finne noen, og mange menn som sliter med å finne noe for den sakens skyld, er folk som har et urealistisk høyt selvbilde, og ønsker seg en partner som ligger over sitt eget nivå. Strengt tatt, så har jeg møtt langt flere menn enn kvinner med slike holdninger i den virkelige verden. Virker bare som om kvinner har et større behov for å legge ut som sin kravstorhet for hele verden, mens menn heller holder det litt mer for seg selv. De som har vanskelig for å finne noen de faller for er rett og slett folk som har lest for mange pocket bøker og sett for mange tullete jentefilmer fra Hollywood, og innbiller seg at livet skal være slik. Eventuelt så kan det jo være at folk fra litt sære subkulturer sliter med å finne noen fordi det ikke er så mange med passende interesser, men har ikke inntrykk av at det var det det var snakk om her. Et annet poeng er jo at dette fører til at folkene i de rike landene står i fare for å dø ut over tid. Det er nok ikke det som er årsaken i Norge, men i land som Japan og Singapore blir det hevdet at en viktig grunn til at fødselstallene er så små, er at mange kvinner er så kravstore at de aldri finner noen som er bra nok. Dette er jo en trøst, at kravstore og prippne mennesker(ikke bare kvinner) er et fenomen som evolusjonen over tid vil utrydde. Mens de prippne og "selektive" forblir single så lenge at de blir for gamle til å få barn, så får de som har et mye mer avslappet forhold til livet gjerne et par tre barn! Merk at dette ikke bare gjelder kvinner. Synes egentlig menn med samme holdninger er minst like slitsomme og nedbrytende.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 (endret) Forskjellen på oss og deg, PeeWee, er at vi ser etter drømmepartneren, men du ser etter en kvinne som er ukresen nok til å falle for deg. Endret 1. november 2008 av Stjernedryss
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2008 Forskjellen på oss og deg, PeeWee, er at vi ser etter drømmepartneren, men du ser etter en kvinne som er ukresen nok til å falle for deg. Dette er egentlig typisk for Kvinneguiden. Så fort man kritiserer prinsessene, uahengig av forum, være seg politisk eller annet, så blir de veldig defensive og forsøker så langt det er mulig å unngå en debatt for å forsvare seg selv og sine meninger. Det er jo ulike grader av kresenhet. Det er en ting å ikke ønske å være sammen med en som en synes er ekkel eller generelt sett lite tiltrekkende. Mitt inntrykk er derimot at mange av begge kjønn har en slik tullete drøm om det perfekte liv, og er veldig opptatt av hva alle andre synes. Mitt inntrykk er at mange er kresne fordi de er så opptatt av å ha en partner som er fin og "bra nok" i andre sine øyne. Hvorfor skal alt egentlig være en drøm? Hvorfor tror dere at alt skal bli perfekt? Det er verdt å merke seg at dette slettes ikke kun gjelder partnervalg. Det gjelder mye annet også. Det har jo blitt slik idag at siden alt skal være som i drømmen, så gir man blaffen eller får sammenbrudd hvis virkeligheten ikke samsvarer med drømmen. Hvis man ikke får drømmejobben, så går man på sosialen istedet. Hvis man ikke tror man får drømmelivet, så gir man blaffen og ruser seg istedet. Hus skal man ha, selv om man egentlig ikke har råd, så man låner alt for mye og er med på å skape en global finanskrise. Den egentlig årsken til finanskrisen er jo denne patetiske lengselen etter drømmelivet. Igjen vil jeg presisere at dette slettes ikke bare gjelder damer.
Gjest ms holloway Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Det er godt mulig jeg er hva du ville kalt kravstor PeeWee, og det er nettopp derfor nettdating kan appellere selv om man er veldig attraktiv - vi må fiske i en større dam for å finne drømmepartneren, siden vi ikke nøyer oss med alt vi får på kroken. Jeg forstår ikke hva som skal være så slitsomt og nedbrytende med det. Det er vel opp til oss hva vi vil ha i en partner. Det er ikke et bevisst valg å være "kravstor" eller "kresen", jeg skulle gitt mye for å bli forelsket i noen - hvem som helst - og hatt et lykkelig liv sammen med ham. Men nå er det jo slik at man krever en ting og to av en fremtidig livspartner. At dette kommer av at vi har sett for mange Hollywood-filmer er et latterlig utsagn som ikke er verdig et motargument en gang. Hva er din drømmeverden, et sted hvor hvem som helst kan bli sammen fordi de har ingen formeninger om hvem som kan gjøre dem lykkelige?
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 (endret) Vi klarer oss jo bra alene også, så å finne en partner bare for å ha en partner er jo ikke noe vi trenger å gjøre. Jeg vet om folk som har gått single i mange år, og så plutselig funnet drømmepartneren, så jeg tror det er mulig. Jeg vil i hvertfall heller leve alene med drømmen, enn å finne en partner jeg ikke er tiltrukket av og lure på om ting kanskje kunne vært annerledes. Endret 2. november 2008 av mrs_bond
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2008 Jeg presiserte jo at det ikke gjaldt partnervalg alene, men en generell holdning til livet. Det er greit nok om en har vanskelig for å bli forelsket og/eller ikke ønsker et "fornuftsekteskap". Det jeg heller snakker om er de som har en ferdig smørbrødliste over konkrete krav de har tenkt ut på forhånd, og som sannsynligvis er minst like preget av hva samfunnet rundt dem krever som hva de selv krever for å bli forelsket. Det jeg sikter til er kresenhet på andre måter enn utseendet. Det er jo egentlig naturlig at en person som er pen selv ønsker en partner som er omtrent like pen.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Jeg presiserte jo at det ikke gjaldt partnervalg alene, men en generell holdning til livet. Det er greit nok om en har vanskelig for å bli forelsket og/eller ikke ønsker et "fornuftsekteskap". Det jeg heller snakker om er de som har en ferdig smørbrødliste over konkrete krav de har tenkt ut på forhånd, og som sannsynligvis er minst like preget av hva samfunnet rundt dem krever som hva de selv krever for å bli forelsket. Det jeg sikter til er kresenhet på andre måter enn utseendet. Det er jo egentlig naturlig at en person som er pen selv ønsker en partner som er omtrent like pen. Det er også naturlig at en med masse humor ønsker en partner med mye humor, en rik person ønsker en rik partner, osv. Skjønner egentlig ikke hva du prater om jeg. Jeg har vært forelsket i gutter venninnene mine ikke synes noe om i det hele tatt og omvendt. Det betyr ikke så mye hva samfunnet mener, men det er ikke lett å finne en partner når følelsene ikke er der.
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2008 Det er også naturlig at en med masse humor ønsker en partner med mye humor, en rik person ønsker en rik partner, osv. Skjønner egentlig ikke hva du prater om jeg. Jeg har vært forelsket i gutter venninnene mine ikke synes noe om i det hele tatt og omvendt. Det betyr ikke så mye hva samfunnet mener, men det er ikke lett å finne en partner når følelsene ikke er der. Det er å ønske noen som passer, ikke nødvendigvis å være kresen. Det jeg tenker på er egentlig ikke når følelsene mangler, men når man tenker på hva andre synes i så veldig stor grad. Synes egentlig at "kravstorhet" generelt og ikke bare i valg av partner er et mer interessant tema.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 Det er å ønske noen som passer, ikke nødvendigvis å være kresen. Det jeg tenker på er egentlig ikke når følelsene mangler, men når man tenker på hva andre synes i så veldig stor grad. Synes egentlig at "kravstorhet" generelt og ikke bare i valg av partner er et mer interessant tema. Nå er det valg av partner vi diskuterer, ikke kravstorhet. Det er jo du som begynner å blande dette inne i en diskusjon som handler om hvordan man skal finne seg en partner da.
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 1. november 2008 Nå er det valg av partner vi diskuterer, ikke kravstorhet. Det er jo du som begynner å blande dette inne i en diskusjon som handler om hvordan man skal finne seg en partner da. Det er fordi det henger sammen. Problemet er ikke når man av natur er kresen i partnervalg. Noen folk er rett og slett slik. Det er mer når kravstorheten overfor partner er en del av en mer generell kravstorhet jeg synes det er patetisk, og det er derfor jeg dro det inn.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Det er fordi det henger sammen. Problemet er ikke når man av natur er kresen i partnervalg. Noen folk er rett og slett slik. Det er mer når kravstorheten overfor partner er en del av en mer generell kravstorhet jeg synes det er patetisk, og det er derfor jeg dro det inn. Kravstore folk liker ikke jeg heller, men folk som sikter høyt er bra :D
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 1. november 2008 Kravstore folk liker ikke jeg heller, men folk som sikter høyt er bra :D Det avhenger av hvorfor folk sikter høyt. Jeg ser opp til folk som ønsker å bli forskere, ingeniører og skape noe, men ser ned på folk som drømmer om å bli advokater, selgere og eiendomsmeglere.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #18 Skrevet 1. november 2008 Det avhenger av hvorfor folk sikter høyt. Jeg ser opp til folk som ønsker å bli forskere, ingeniører og skape noe, men ser ned på folk som drømmer om å bli advokater, selgere og eiendomsmeglere. Jeg ser ikke ned på noen, men ser i hvertfall opp til folk som har store drømmer og jobber mot dem, uansett hva drømmene måtte være.
PeeWee Skrevet 1. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 1. november 2008 Jeg ser ikke ned på noen, men ser i hvertfall opp til folk som har store drømmer og jobber mot dem, uansett hva drømmene måtte være. Det er det som er problemet. Siden minst halvparten av folket må fylle de kjipe og kjedelige jobbene med middelmådig eller dårlig lønn, så vil et slikt fokus på å følge drømmer skape en haug av mennesker som er unødvendig ulykkelige.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. november 2008 #20 Skrevet 1. november 2008 Det er det som er problemet. Siden minst halvparten av folket må fylle de kjipe og kjedelige jobbene med middelmådig eller dårlig lønn, så vil et slikt fokus på å følge drømmer skape en haug av mennesker som er unødvendig ulykkelige. Ikke nødvendigvis. Jeg synes drømmene i seg selv er viktigere enn det som faktisk er realistisk. Folk er vel forskjellige på det området også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå