Nelle Skrevet 13. juni 2003 #1 Skrevet 13. juni 2003 Har nettopp laget hjemmelaget tomatsuppe. I oppskriften stod det at det skulle være 4 soltørkede tomater. Mener man da 4 stk. sånne "tynne skiver" som disse tørkede tomatene representerer hver for seg, eller mener man "så mye soltørkede tomatskiver det blir ut av fire friske tomater". Hvis sistnevnet: Hvordan i all verden skal man vite hvor mange soltørkede tomatskiver som ville tilsvare fire friske tomater? Nelle
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2003 #2 Skrevet 13. juni 2003 Jeg vet ikke, men soltørkede tomater selges jo ofte hele. Altså hele tomater som er krympa. Kommer an på hvilken type tomater du har kjøpt også da. Kanskje du kan prøve deg frem litt. Ta det litt på feelingen liksom.
Nelle Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2003 Suppen var noe sterk, så jeg tror jeg hadde ganske mye i. Prøver meg frem med litt færre neste gang. Nelle
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #5 Skrevet 15. juni 2003 Når du bruker soltørkede tomater som ikke ligger i olje, må du huske å vanne de ut først....hvis ikke blir det VELDIG salt! Og en tomat= ei sånn lita flis...
Gjest Starya Skrevet 15. juni 2003 #6 Skrevet 15. juni 2003 Da kan jeg benytte anledningen til å spørre.. Har et glass med soltørkede tomater i olje. Hvor lenge er dette holdbart etter at det er åpnet? Kunne ikke se at det sto noe om det.
Nelle Skrevet 16. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2003 Jeg lagde tomatsuppe etter samme oppskrift på nytt i dag, og oppdaget at en flis = en tomat :-) I dag ble suppen vanvittig god! Jeg vannet ikke ut tomatene først, men syntes det smakte greit fordet. Jeg krydret imidlertid ikke så veldig mye etter at suppen var ferdig. Jeg vet ikke hvor holdbare tørkede tomater på olje er. Nelle
Daisy Skrevet 17. juni 2003 #8 Skrevet 17. juni 2003 Kunne du tenkt deg å dele oppskriften på den tomatsuppen med meg???
Fakse Skrevet 17. juni 2003 #9 Skrevet 17. juni 2003 Kunne du tenkt deg å dele oppskriften på den tomatsuppen med meg??? Skulle til å spørre om det samme...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå