Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Vi skal gifte oss i kirken. Sambo har en nesten helt ny grå dress som vi tenkte han kunne bruke i kirken, men svigers er jo helt fortvilte over dette for han må jo ha smoking. Må man virkelig det? Man blir jo like mye gift i en grå dress som i svart og hvitt? Kan også nevne at vi kun skal ha nærmeste familie tilstede og tror ikke noen av de andre ville reagert
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Vi skal gifte oss i kirken. Sambo har en nesten helt ny grå dress som vi tenkte han kunne bruke i kirken, men svigers er jo helt fortvilte over dette for han må jo ha smoking. Må man virkelig det? Man blir jo like mye gift i en grå dress som i svart og hvitt? Kan også nevne at vi kun skal ha nærmeste familie tilstede og tror ikke noen av de andre ville reagert Selvfølgelig må han ikke ha smoking i kirken eller noe annet sted. Men det er mer vanlig med mørk dress i bryllup og jo mer formelt brylluppet er jo mørkere dress. Nå sier du at dere skal bare ha de nærmeste og det blir da kanskje lite og uformelt, og da synes jeg ikke at en grå dress er et problem. Men hvis svigers insisterer så kan de jo kanskje spandere smoking på sin sønn da.
Gjest Miley Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Men hvis svigers insisterer så kan de jo kanskje spandere smoking på sin sønn da. Ja, det tenkte jeg og. Blir det katastrofe for dem med grå dress kan de jo kjøpe ny til brudgommen. Jeg hadde nok ikke lagt merke til om brudgommen hadde svart eller grå dress, men så er jeg og typen som knapt ser forskjell på brudekjoler
Jade Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 (endret) Med mindre du har kjøpt deg en kjole til 20000,- så ser jeg ikke noe poeng i å bruke massevis av penger på smoking eller mørk dress til brudgommen! Grå dress til et enkelt bryllup går da kjempefint. Tviler på at kirketjeneren stiller seg foran kirkedøren og nekter han adgang i kirken av den grunn. Hvis ikke svigers har tenkt å spandere smoking på han (evt. spandere leie), så får de slutte å sutre. Endret 1. november 2008 av Jade
eleit Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Selvfølgelig må man ikke ha smoking! Har i løpet av de 2 siste årene har jeg vært i 10-11 bryllup og kun en har hatt smoking. Noen har hatt sort og hvitt, men langt fra alle! Personlig synes jeg faktisk det er finere med noe annet enn helt sort dress. Det gjennspeiler mye mer av personligheten til brudgommen. Om man selv føler det mer naturlig med grått, så er det også det som vil være finest! Min forlovede er same, og skal gift eseg i samedrakt. Jeg var veldig skeptisk til det i begynnelsen, men når jeg skjønte at det er det som er mest naturlig for han, så er det selvfølgelig greit for meg
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Man MÅ da ikke ha smoking! Men det er vel som tidligere nevnt, litt avhengig av hvor formelt det skal være og brudens kjole. Jeg skal ha 3/4 kjole og kjæresten min ender nok opp med en mørkegrå, nålestripete dress, e.l. Vi ønsker ikke et formelt bryllup, og kler oss deretter. En kollega var forlover i et bryllup i sommer der brudgommen hadde brun, rutete dress
Pastor Knut Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Vi skal gifte oss i kirken. Sambo har en nesten helt ny grå dress som vi tenkte han kunne bruke i kirken, men svigers er jo helt fortvilte over dette for han må jo ha smoking. Må man virkelig det? Man blir jo like mye gift i en grå dress som i svart og hvitt? Kan også nevne at vi kun skal ha nærmeste familie tilstede og tror ikke noen av de andre ville reagert Det er vel ingen regel som sier at det må være smoking i kirken. Man blir gift i grå dress også - ja, selv enten med eller uten dress. Men nå det gjelder smoking, det går vel an å leie en slik for anledningen, hvis det er så viktig? Eller er det nå for tiden slutt på utleie av smoking til bryllup?
Klematis Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Man MÅ ingeting, hverken når det gjelder antrekk eller annet i bryllupet Mannen min tror jeg skal ha grå dress. Men jeg vet ikke, for får ikke han se kjolen min så får ikke jeg se dressen hans Han har dessuten ikke fått den enda, og husker ikke selv hvilken farge han valgte
Pastor Knut Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Man MÅ ingeting, hverken når det gjelder antrekk eller annet i bryllupet Som prest setter jeg pris på at brudefolket har et antrekk, så jeg insisterer i alle fall på det. Så noe må man Men jeg skjønner hva du mener, kunne bare ikke dy meg. Det finnes jo nudistvigsler også, men ikke i kirken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå