Caboodle Skrevet 1. november 2008 #1 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg har kjøpt meg et nytt hårfritt kjøretøy. Jeg har en mellomlanghåret hund, som liker å slippe fra seg pels overalt. Fin erfaring fra forrige bil, liksom. Men mitt kjære kjøretøy er ikke enormt. Så jeg har ikke plass til bur... Han skal sitte bak i kupéen, og jeg tenkte selvsagt å legge en matte der han skal sitte, sy på borrelås på et teppe, og ta det over baksetene og feste fast. Er det noe som vil holde, tro? Eller andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #2 Del Skrevet 1. november 2008 Det finnes egne baksetetrekk som du får kjøpt bl.a. på Biltema. Merk deg dog at det strengt talt er forbudt å kjøre med hunden løs i baksetet. All last skal være forsvarlig sikret. En løs hund vil lett kunne ta livet av deg og evt medpassasjer ved en kollisjon (det samme vil forøvrig en baksetepassasjer uten bilbelte). Ved en kollisjon i 50 km/t, vil en hund på 20 kg utgjøre en kraft på 200 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 11. november 2008 #3 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har et slikt setetrekk som nevnes i innlegget over. Sammen med dette bruker jeg bilbelte som er beregnet spesielt til hund. Men jeg har bare kjørt små hunder, og det har gått bra. Har du en hund som sover eller er rolig i bilen, tror jeg det skal være tilstrekkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
msDelenn Skrevet 12. november 2008 #4 Del Skrevet 12. november 2008 hadde også sånn trekk fra biltema, er plast på den ene siden og stoff på den andre. Slik at våte hunder ikke skitner til. Bruk en fuktig svamp for å fjerne hår på setene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå