Gå til innhold

Chihuahua

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det ikke bare krokodiller og menneskler som gråter ekte tårer da? (Ekte = tårer som kommer av glede eller sorg)

Krokodiller produserer tårer ja, men tårene er ikke forbundet med glede / sorg eller andre følelser.

Er jo her utrykket "krokodilletårer" kommer fra, og som benyttes om mennesker som presser frem noen tårer selv om de egentlig ikke gråter, bare for å få det som de vil / virke mer troverdig etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både chihuahuaen og papillonen min sitter med "tårer" i øynene når de vil noe. Som f.eks å opp på fanget og jeg ikke ser de med en gang, de tigger litt sjenert, noe de vil ha osv.

Papillonen blir skikkelig tårevåt i øynene hvis jeg sitter og koser han og vi myser litt til hverandre... hehe :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Chihuahuaen skal være den eneste hunderasen som kan gråte ekte tårer.

hei beklager men de gråter ikke som mennesker. men mange av dem har problemer med tåre kanalene og får derfor rennende øyne av og til. jeg har selv en chihuahua.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke søtt i det hele tatt.

Stakkars små dyrene som ikke har det godt med øynene sine. :(

Skrevet (endret)

Har en vakker chihuahua-gutt på 4 år! Håper for guds skyld han ikke "gråter" når øynene renner. Hunder har da ikke følelser på den måten..?

Øynene renner når han er strsset, blåser kraftig ute, men aldri ellers. Nå har han heller ikke utstående øynene som mange chihuahuaer har.

Men øynene er jo store i forhold til hodet.

Tror faktisk utstående øyne er en "defekt", og ikke ønskelig hos rasen.

Bare for å kommentere dette veske-pratet. Jeg haaaater folk som bærer rundt på chihuahuaene sine!! Stakkars, hundene blir faktisk frarøvet et hundeliv! De skal bruke bena sine!

Min hund går tur i skogen, jogger sammen med meg, løper etter pinne osv.

Noen "diva-nykker" har han. Det skal jeg innrømme. vannpytter er grusomme, og regnvær vil vi ikke ut i :)

Desverre mange chihuahuaer som ikke får utfolde seg, og bruke hundekroppen sin. Utrolig trist..

Endret av LindaM
Gjest Gjest
Skrevet

Det varmer i hjertet å lese om mennesker som tar godt vare på miniatyrhundene sine. Du er min nye helt LindaM.

Skrevet
Det varmer i hjertet å lese om mennesker som tar godt vare på miniatyrhundene sine. Du er min nye helt LindaM.

He he takk! :) Føler nesten at jeg har en ekstra oppgave som miniatyrhund-eier. Netopp å vise folk at de også er vanlige hunder!

Gjest Gjest
Skrevet
Ikka mange som var fan av chihuahua her

Jeg er stoor fan av de, nydelige hunder :rødme: Både utseende og personlighet :rødme:

Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...