KristiAmalie Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Chihuahuaen skal være den eneste hunderasen som kan gråte ekte tårer.
KristiAmalie Skrevet 1. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2008 Sikker? Høres fjernt ut. Men såå utrolig skjønt da <3
Ecolia Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Jaha, og hva er i tilfelle en falsk tåre?
Gjest Tanita Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Det har jeg ikke hørt om før er det helt sant?
Gjest Gjest_maura_* Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Det jeg har hørt er at chihuauaer produserer mye tårer på grunn av at øynene står sånn ut, for at de skal holdes fuktige. Så at de gråter ekte tårer tviler jeg på at er sant.
Gjest *Mim* Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Men såå utrolig skjønt da <3 Hvorfor det?
Pingting Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Hvorfor det? Hihi, akkurat det tenkte jeg og!
Mdm Mim Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 Jaha, og hva er i tilfelle en falsk tåre? :fnis: Kanskje noe sånt som ene hunden min har? Han produserer for lite tårer selv, så jeg smører øynene hans to ganger om dagen Ellers er vel for mye tåreprodukjson nesten like hemmende som for lite. Og en hund som er så ekstremt avlet at øynene stikker langt utfor hodet og ser ut som den gråter, mens kroppen jobber for å holde øynene fuktige. Den er det vel mer synd i enn at det er søtt? Visste du forresten, KristiAmalie, at øynene til chi-en lett hopper ut av øyesokkelen også? Av samme grunn som at de produserer så mye tårer.
Gjest Infralove Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Men då er det ikkje snakk om å grine, det er snakk om å tåre. Altså, hunden griner ikkje fordi den er lei seg, den tårer fordi den har utstikkande auger.
KristiAmalie Skrevet 3. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2008 Ikka mange som var fan av chihuahua her
Gjest *Mim* Skrevet 3. november 2008 #12 Skrevet 3. november 2008 Ikka mange som var fan av chihuahua her Hvor har du det fra? :klø:
FoxyFish Skrevet 3. november 2008 #13 Skrevet 3. november 2008 Ikka mange som var fan av chihuahua her Hvordan får du til den tolkningen?
KristiAmalie Skrevet 3. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2008 Hmm tydeligvis jeg som misforsto da. Det er ivertfall en fantastisk skapning Jeg syns det er synd at folk dalter rundt dem i rosa vesker og kler på dem i glitter og tilbehør. Føler at Chihuahua har fått et dårlig rykte. Og det syns jeg er trist
Fandenivoldsk Skrevet 3. november 2008 #15 Skrevet 3. november 2008 Er vel ikke akkurat chi'en, men heller eierne dems
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #16 Skrevet 3. november 2008 min hund(25%tibbe og 75% pom) har trange tårekanaler så den "gråter" nesten hele tiden. håper dette vokser seg til, for han syntes det er så ekkelt, så han klør seg til han begynner å blø under øynene ikke så masse å gjøre med fikk vi beskjedom hos dyrlegen ..
LillAmalie Skrevet 16. april 2009 #17 Skrevet 16. april 2009 Så da er det ikke bare chihuahua som produserer tårer
Iero Skrevet 17. april 2009 #18 Skrevet 17. april 2009 Er det ikke bare krokodiller og menneskler som gråter ekte tårer da? (Ekte = tårer som kommer av glede eller sorg)
LillAmalie Skrevet 17. april 2009 #19 Skrevet 17. april 2009 Er det ikke bare krokodiller og menneskler som gråter ekte tårer da? (Ekte = tårer som kommer av glede eller sorg) krokodiller?? Har dem bevist det? Det står på mange fakte sider om chihuahua at de gråter "ekte tårer". Men dumme meg trodde det betydde at det bare var chihuahua som produserte tårer. Jeg tok ikke den med ekte tårer haha. Men kan alle dyr produsere tårer?
AnetteB Skrevet 17. april 2009 #20 Skrevet 17. april 2009 min hund(25%tibbe og 75% pom) har trange tårekanaler så den "gråter" nesten hele tiden. håper dette vokser seg til, for han syntes det er så ekkelt, så han klør seg til han begynner å blø under øynene ikke så masse å gjøre med fikk vi beskjedom hos dyrlegen .. Tårevæske er salte greier.. Det er veldig ofte derfor hunder med overproduksjon av tårevæske, eller trange/tette tårekanaler ofte er såre under øynene.. Regner med at hunden din har hår under øynene også, som er misfarget av tårevæsken? Dette også gjør at hunden blir sår og klør under øynene.. Du kan, med fordel for hunden din, barbere litt akkurat der tårestripene sitter, eller der du ser det blir vått, for å hindre at hunden blir så sår.. Da er det jo bare å tørke hver gang du ser en tåre.... En annen ting du kan gjøre er å be dyrlegen din stikke opp tårekanalene... Det er ingen garanti for at hunden mister sine plager, men er vel verdt å prøve syntes jeg! Og at dyrleger ikke kan gjøre noe er feil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå