Gå til innhold

Kronisk syk etter å ha blitt utsatt for muggsopp


Pjukset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har utviklet allergi på denne måten og er enda syk, 10 år etter.

Jeg har støvallergi, hustøvmidd, midd, katter, røyk osv osv.

Har astmatendenser og blir kjempedårlig om folk røyker eller jeg ligger i et rom med muggsopp (uten at jeg vet det)

Får pusteproblemer, piping, røde øyne, høysnue osv.

Det er ikke godt, og folk skjønner ikke hvor dårlig jeg blir før de ser det. De bagatelliserer det, og forstår ikke.

Jula for to år siden lå jeg på et rom hos svigermor, hun visste ikke at det var muggsopp der. Jeg var så dårlig at jeg la meg på badgulvet den natta for å få puste. Nå må hun rive hele rommet der, bygge opp fra scratch.

Jeg har vært sykemeldt i flere år. Jeg føler meg som du gjør. Utmattet. Jeg har i tillegg fått lavt stoffskifte. Jeg vet ikke hvordan du kan bli bedre.

Jeg bare lar det gå sin gang. Gjør det jeg klarer og jobber i gode perioder, for så å bli sykemeldt igjen. Tåler lite. Nå har jeg det ganske bra fordi jeg bor i et nytt hus. Nå trenger jeg faktisk ikke å ta så mye allergimedisin heller lenger. Vet ikke om jeg er blitt herda pga for mye pussestøv :ler:

Men katter er verste sort.

For alt jeg vet er jeg full av sopp jeg også. Har bare ikke tenkt over det før ei venninne begynte å snakke om det året jeg bodde i gamlehuset, hvor jeg var likblek og lå å frøs på sofaen hele tiden. Ikke alltid man klarer å skjønne hva som foregår når man bare er sliten.

Å miste halve inntekten suger. En vanskelig situasjon du har kommet i, og jeg håper det løser seg for deg. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg har vært på attføring flere ganger og jeg har ikke hatt det fett i disse perioder. Da blir det til at man lever litt på kredittkort ved siden av.

Jeg har vel vært sykemeldt i 5 år tilsammen snart, og to år på attføring.

Slik jeg ser det nå vet jeg ikke om jeg noen gang vil klare å jobbe mer enn 50%. Så mine ambisjoner og drømmer har jeg lagt bort. Ingen vits å tro man er supermann.

Jeg har ikke fått noen oppfølging av legen annet enn allergimedisin.

Kanskje jeg skal sjekke via blodprøve om jeg er soppforgiftet.

Ja man ser flott ut, man ser frisk ut noen ganger, men det er ikke alt som synes utenpå dessverre.

Jeg tror man bare må lære seg å ikke bry seg, ikke ta innover seg at andre maser. Heldigvis er de fleste rundt meg rimelig forståelsesfull nå, men spør og graver nesten hver gang de møter meg NÅR jeg skal begynne å jobbe.

Jeg prøver å ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke strekker til. Ikke pleier alle bekjentskaper som jeg burde. Ikke hjelper til overalt når behovet er der.

Ja det suger, men man venner seg til det.

Når ender du på attføring? Jeg begynte å jobbe fordi jeg hadde så lyst på barn. Så jeg jobbet i 4 mnd og fikk da "fyken" fordi de skjønte at jeg var syk. Jeg godtok å slutte om de skrev kontrakt med 6 mnds arbeidsforhold og ga meg to mnd lønn. Det godtok dem, så da opparbeidet jeg meg sykepengergrunnlag og unngikk å havne tilbake på attføring.

I går oppdaget jeg at jeg er gravid og har nå rett på fødselspenger. Hadde jeg blitt gravid på attføring og så funnet ut at man da ikke har krav på en krone hadde jeg vært ruinert. Så nå kan jeg puste ut i to år fremover.

Føler med deg. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Helsemann

Desverre er det slik at slike ting som hendte Pjukset kan trigge en mer varig sykdom. I verste fall kan den mer eller mindre vare livet ut.

Muggsopp er faktisk farlig! Det skaper en forgiftning i kroppen, og virkningene kan være ødeleggende for helsa.

Å bli frisk kan ta tid. Derfor bør du spise sunt, unngå alt som er soppholdig, alt fra sopp-produkter til gjær. Ta en kraftig Candidakur (helsekost). Velg en av de lengste. Så bør du ta tilskudd av vitaminer og mineraler, satt opp av en ekspert.

Dernest bør du være så mye ute som du kan, helst i noe aktivitet.

Utover dette bør du forsøke å se framover og tro på at ting bedrer seg.

Den utleieren bør snarest rapporteres til arbeidstilsynet eller helsetilsynet i kommunen! Han kan jo ødelegge mange liv med sin kyniskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen andre som har erfaring med dette?

Jeg vil anbefale deg å fremme problemstillingen under "Forbruker og økonomi". Det er det mange som har peiling på lover og regler og som sikkert kan komme med fornuftige innspill når det gjelder de økonomiske og erstatningsrettslige spørsmålene dine. Her er det mange som aldri er innom og derfor heller ikke ser spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært i kontakt med advokat, han sier jeg har en vanskelig sak med mindre jeg kan bevise at utleier leide ut leiligheten vitende om muggsoppen.

Her må det da kunne bety noe at utleier FORTSATT leier ut leiligheten til en annen leietaker etter at han fikk vite om muggsoppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

skjønte ikke helt det med at du "begynte å jobbe fordi du hadde lyst på barn"? du tok en jobb(som du visste du skulle vekk fra igjen) for å kunne opptjene deg rett til permisjonspenger?



Anonymous poster hash: da111...96d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...