Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Veldig ofte når det er snakk om innsamling av penger til gode formål, så går pengene til Støtteforeningen for kreftsyke barn eller barn på kreftavdelingen på det lokale sykehuset. Noen bekjente av meg opplevde at datteren deres fikk kreft, og de tilbragte mye tid på sykehuset. Der så de at det var stor forskjell på tilbudet på den vanlige avdelingen og kreftavdelingen. På kreftavdelingen var det overflod av leker og hjelpemidler og penger som kunne brukes på sosiale formål. På den vanlige avdelingen var det veldig stusselig i forhold. De kjøpte faktisk gaver til den vanlige avdelingen for at barna der også skulle få noe nytt. På den vanlige avdelingen lå det mange barn, noen med akutte sykdommer men også mange med kroniske sykdommer. Disse barna tilbringer også masse tid på sykehus, og selv om sykdommen kanskje ikke er livstruende er det heller ikke håp for at de skal bli friske. De kan se fram til mange lange sykehusinnleggelser, både i barndommen og som voksen. Har vi glemt at det er mange syke barn som ikke har kreft? Er det så politisk korrekt med kreft at vi mister perspektivet?
Gjest Bolledeig Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Slik jeg (veldig kynisk) ser det: Veldig mange rammes av kreft, ergo er det noe svært mange kan identifisere seg med. Og på akkurat samme måte som det ble gitt veldig store summer etter tsunami-katastrofen der nordmenn døde, så vil det være lettere å samle inn penger for en sykdom folk kan identifisere seg med... tenker jeg da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå