Gå til innhold

"Godteposer"

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvordan vet du at alle gjester eller flesteparten synes dette er totalt bortkastet og tåpelig? Gjestene er forskjellige fra bryllup til bryllup.

Og hvordan jeg velger og feire mitt bryllup skal være riv ruskende likegyldig for deg.

Hvis det er naturens ressurser du er bekymret for så er det vel ikke rette plassen og starte en kamp mot dette på et bryllups forum?

Njaaa... Jeg har da vært i en god del bryllup i veldig ulike sosiale grupper, og diskutert bryllup enda mer med venner, og jeg har enda til gode å oppleve at mer enn et lite mindretall gidder å ta vare på bordkort, enda færre sanghefte. Å da tro at gjestene vil gidde å dra rundt på en eske med et par sjokolader i er veloptimistisk...

Og selv om det tilsvarer "kun et par ekstra sanger i sangheftet", er det også ressurser som man ikke trenger å bruke. Og jo - også folk som gifter seg bør tenke på miljøet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene, så mye tyn det var å få her, for et enkelt spørsmål!! :dåne:

Eskene er jo allerede kjøpt, og spørsmålet var IKKE hva "du som gjest ville syns om å få en sånn eske" eller hva som skal skje med esken etter festen! Hun spør jo bare etter forslag til hva hun kan putte oppi eskene. De som ikke liker konseptet i det hele tatt får heller lage en egen tråd om hvor teit de syns sånne esker er!

Hva med sånne røde hjerteformede gele-godterier som man ofte finner i smågodt-hyllene? Det blir nok mindre kliss enn karameller o.l. og trenger ikke pakkes inn.

Skrevet
De trærne kunne vært brukt til noe mye mer fornuftig dersom ikke noen bruder fant ut at "hey, dette må vi ha" skal at noen brudefiksere fikk slike esker produsert.

Og jo - jeg syns i høyeste grad man må kunne ta både ressursbruk og økonomi i betraktning når det gjelder bryllup, spesielt når brudene har hengt seg opp i noe som for gjestene er totalt bortkastet og tåpelig.

Men kan ikke du ha det enkelt i ditt bryllup da, å tenke økonomi der?? så gjør vi det slik som VI vil i vårt bryllup.

Vil de ikke ha drposene eller hva annet vi putter i posene.. Soo what.. Det er nok flertallet som spiser det opp alikevell..

Start din egen økonomiske sparetråd!

Skrevet
Men kan ikke du ha det enkelt i ditt bryllup da, å tenke økonomi der?? så gjør vi det slik som VI vil i vårt bryllup.

Vil de ikke ha drposene eller hva annet vi putter i posene.. Soo what.. Det er nok flertallet som spiser det opp alikevell..

Start din egen økonomiske sparetråd!

Sikkert skikkelig stas når man skal rydde lokalet dagen etter festen og 93% av disse eskene man har lagt så mye omtanke ned i står igjen, gjerne tomme for drops (innpakkete drops får fint plass i min veske, ihvertfall...)

Et tips til å gjøre det litt annerledes uten å bruke en haug ekstra emballasje som gjestene verken gidder eller har plass til å drasse rundt på: Kjøp hjerteformede (eller hvilken som helst form) sjokolader eller drops og fest på bordkortet, eller strø det utover middagsbordet.

Skrevet (endret)
Sikkert skikkelig stas når man skal rydde lokalet dagen etter festen og 93% av disse eskene man har lagt så mye omtanke ned i står igjen, gjerne tomme for drops (innpakkete drops får fint plass i min veske, ihvertfall...)

Et tips til å gjøre det litt annerledes uten å bruke en haug ekstra emballasje som gjestene verken gidder eller har plass til å drasse rundt på: Kjøp hjerteformede (eller hvilken som helst form) sjokolader eller drops og fest på bordkortet, eller strø det utover middagsbordet.

Det er vi som skal rydde ikke du :gjeiper:

Uansett, javel om godteriet ble spist opp, gidder å samle på papir og esker?

Jeg er iallefall inneforstått med at jeg må rydde opp etter gjestene mine etter festen.

Men hvem er det som gidder å ta med seg et bordkort der det er et klinebilde av brudeparet på da? skal brudeparet bli lei seg da, for at det var nesten ingen som ville ha klinebilde av de, liggende i en skuff hjemme...

Uansett, tips mottas med takk, formaninger om rydding tror jeg vi klarer oss uten.

Endret av Agnethe
Skrevet

Jeg synes det hadde passet fint med dokurver i gaveeskene, jeg :rosaengel:

Gaveesker passer fint om de fleste gjestene er jente-jenter mellom 18-25.

Skrevet
Herregud, har dere virkelig ikke bedre ting å bruke penger på? Sløseri og fråtsing til den store gullmedalje. Kan dere ikke heller betale ned litt på gjelden deres eller donere penger til en humanitær organisasjon?

Er bryllupet deres en konkurranse i å bruke mest penger?

For virkelig å bruke skikelig masse penger så kan dere jo kjøpe en tomt og bygge et hus til festen, som brudeparet sprenger i luften med brask og bram når kvelden er slutt. Tenk så stilig da!

Festlig hvordan noen kan sammenligne kostandene til små godteposer med sprenging av et hus!

:ler:

Kan ikke du la være å kjøpe klær de neste ti årene, og heller gi alle pengene til barn i Afrika? Droppe alle fremtidige ferier? Bruke all ledig fritid på veldedighetsarbeid? Aldri mer spise god mat, godteri eller chips, da kostnadene til dette kunne mettet mange av klodens sultne barn? Lista er lang...

Kan det ikke være opp til enhver hvilke bryllupsposter de velger å putte penger i? Noen velger å kjøpe brukt brudekjole og ha femretters middag, andre velger kjole til 30 000,- og grillparty. Kan ikke se at det ene er så mye verre enn det andre.

Skrevet
Poenget er at svært få av gjestene kommer til å synes det er søtt eller en koselig gest, men bare sette den igjen ved middagsbordet.

Må da være bedre måter å bruke disse pengene (og ikke minst ressursene - blir en god del tre som hogges ned forgjeves, når eskene de er blitt til bare kastes uten egentlig å ha blitt brukt).

Jeg er helt enig, men nå har hun jo allerede kjøpt eskene? Da er det litt ressurssløsing å ikke bruke dem.

Gjest Krynkel
Skrevet

Hva med miniminiruller med Lovehearts, rosa jellybelly og hjertesjokolade?

Gjest LindaKristin
Skrevet

Kjære TS:)

Drit i alle de usakelige og bitre tuppelurene her inne :fnise: Desverre aaaaaltfor mange av dem her...Jeg har tenkt å ha enten customized Lovehearts eller M&Ms..Synes det er veldig søtt jeg!Og du kjenner gjestene dine best. Det er faktisk bare å vise at du har brukt tid på å gi dem en liten søt oppmerksomhet!

Her er linkene til de jeg har lyst på:

M&M- http://www.mymms.com/celebrations/weddings.asp

Lovehearts- https://www.lovehearts.com/searchresults.as...;prod_cat_id=10

Kjempelykketil videre med planleggingen! :klemmer:

Skrevet

Herregud! (Til surpompene)

Ante ikke at man kunne få så mye pepper for et så enkelt innlegg!

Omtenksomt av dere å tenke på min økonomi... Jeg er voksen, og skal nok klare å ta meg av den biten uten at deres surmuling.

Hvorfor er dere så bekymret for om jeg må rydde bort eskene dagen etterpå...?

Og om jeg må det skal jeg da fint klare å gjøre det uten at det gjør meg noe...

Høres ikke ut som det hadde vært spesielt trivelig å ha dere som gjester. Heldigvis har ikke jeg sånne gjester som det virker som enkelte av dere ville vært.

Tusen takk til dere som har svart på det jeg spurte om :)

Greit å hente ideer fra hverandre.

Har tenkt litt på det med sånne hjerter, men har sett at de hjertene på Nille har fått litt negativ respons. Tenkte jeg kanskje kunne brukt noe sånt strødd utover bordet. Skal kjøpe noen å smake :)

Ellers er det ikke aktuelt med loveherts da, for det liker ikke mannen, hehe.

Men vi liker begge m&m :) Driver å ser litt på det nå!

Gjest Bruden i fjor
Skrevet
Herregud! (Til surpompene)

Ante ikke at man kunne få så mye pepper for et så enkelt innlegg!

Omtenksomt av dere å tenke på min økonomi... Jeg er voksen, og skal nok klare å ta meg av den biten uten at deres surmuling.

Hvorfor er dere så bekymret for om jeg må rydde bort eskene dagen etterpå...?

Og om jeg må det skal jeg da fint klare å gjøre det uten at det gjør meg noe...

Høres ikke ut som det hadde vært spesielt trivelig å ha dere som gjester. Heldigvis har ikke jeg sånne gjester som det virker som enkelte av dere ville vært.

Tusen takk til dere som har svart på det jeg spurte om :)

Greit å hente ideer fra hverandre.

Har tenkt litt på det med sånne hjerter, men har sett at de hjertene på Nille har fått litt negativ respons. Tenkte jeg kanskje kunne brukt noe sånt strødd utover bordet. Skal kjøpe noen å smake :)

Ellers er det ikke aktuelt med loveherts da, for det liker ikke mannen, hehe.

Men vi liker begge m&m :) Driver å ser litt på det nå!

Unnskyld meg, men når du driver og ser på m&m, har du tenkt på at mange har nøtteallergi da?

Lite vits i å gi gaver som ikke alle kan spise uten å bli syke. Og de hjertene på Nille, de ser bare billige ut, og grådig vil vel ingen virke.

Skal du ha sånne gaver, må du ihvertfall passe på at det blir stilig, at fargene matcher lys, servietter og fargene ellers i lokalet. Ellers kan det bli full krasj, og det vil garantert alle legge merke til. Og da spesielt svigerfamilien.

Og en må passe på å ikke være gnien. Skal en lykkes med sånt, er det konfekt kjøpt i spesialbutikk en må gå for. Jeg har vært i SÅ mange bryllup der de har hatt et eller annet fra Nille i fine esker. Hva er vitsen? Folk unngår jo sånt fra Nille ellers, så det er ikke noe stas å få det som gjest i et bryllup. Da er det bedre å la være, og bevare verdigheten, altså.

En annen ting er at folk gjerne har lyst på mer, så å legge bare 1 bit i eska, er å bruke sparekniven litt vel mye.

Du bør bruke tid på denne vurderingen, og det var helt riktig av deg å legge ut et så viktig spørsmål her. Sånne ting må en innhente andres erfaringer for, men du må som sagt passe deg for råd om billigvarer. De brudene som bruker det har ikke hatt begrep om hva slags inntrykk det gir.

Hva du har i de eskene sier alt om deg som brud. Mannen blir ikke vurdert på samme måte, da det ikke forventes at menn bryr seg om sånt, eller bruker tid på det.

Husk, stil er alt!

Og de små detaljene er viktigst!!!

Ser det er 9 mnd igjen til din store dag, det er absolutt på tide å tenke på dette!

Skrevet

Haha, håper virkelig innlegget fra bruden i fjor var ironisk... :hoho:

Skrevet

Herlig med ironi!!

Så lenge det jeg legger i eskene er godt og ser bra ut, spiller det ingen rolle for meg hvor det kommer fra. Enten det er fra Nille eller Rema eller en spesialbutikk.

Hyggelig at du er så omtenksom på vegne av mine gjester :) Jeg kjenner gjestene mine godt og vet hva de tåler :)

(Døde en av dine gjester i fjor kanskje?)

Spiller det noen rolle for deg hvor lang tid i forveien jeg begynner å se på sånne ting? Hva er problemet egentlig? Har det noe å si for deg hva andre vil ha i sitt bryllup? Eller hva de spør andre om råd ang.?

Hva gjør DU her inne da? Svarer ironisk på alle innlegg?

Alle her inne har sikkert ulike meninger om hva vi vil eller ikke vil ha i bryllupet vårt... Men det betyr ikke at vi svarer surt eller ironisk på alle innlegg vi synes er uviktige... Liker du ikke innleggene kan du vel holde ironien for deg selv?

Poenget med alle innleggene her inne er vel ikke nødvendigvis at det er så viktige ting, men i motsetning til grinebitere som tror de er allvitere finnes det folk som synes det er artig å høre på andres meninger, ideer og erfaringer.

Jadda, har goood tid jeg :-D

Skrevet
Jeg synes det hadde passet fint med dokurver i gaveeskene, jeg :rosaengel:

Dokurver i gaveeskene,hmmm, du mener vel gaveesker i dokurvene?

Skrevet
Poenget med alle innleggene her inne er vel ikke nødvendigvis at det er så viktige ting, men i motsetning til grinebitere som tror de er allvitere finnes det folk som synes det er artig å høre på andres meninger, ideer og erfaringer.

Jeg prøvde bare å dele min mening jeg også da, ikke være en grinebitende allviter ;) Eller er det bare de koselige svarene som er interessante?

Jeg giftet meg selv nettopp, og må si at jeg ville syntes det var trist å se gavene jeg lagde til gjestene for at de skulle ta de med hjem gå i søpla neste dag. Tenkte bare jeg skulle "advare" om det jeg, i tilfelle bruden hadde høye forhåpninger om at gjestene etter bryllupet skulle vokte denne sjokoladeposen som en hemmelig skatt.

Men det er klart, det er jo ikke ulovlig å gjøre det. Iallefall kan det virke som om gjestene ikke er i fokus - selv om det sikkert er meningen at det skal virke sånn. Hvorfor ellers bruke tid og penger på noe som de aller fleste her sier at de ville satt igjen/kastet? Hadde det ikke vært bedre å bruke pengene på festen f.eks.?

Men nå er jeg sikkert en bitter surpomp igjen :fnise:

Skrevet

Poenget er jo at de spiser det som er oppi.

Esken kan de ta med om det er noe igjen når de drar, hvis ikke kan de kaste den i søpla når den er tom.

Vi er da siviliserte, vi slenger ikke bare fra oss.

Skrevet
Poenget er jo at de spiser det som er oppi.

Gjør de det altså? I så tilfelle kunne man jo like gjerne satt sjokoladen i en skål på kakebordet?

Skrevet (endret)

Spiste hjertene fra Nille i sommer jeg, gode var di :skratte:

Vi kjenner da de som kommer i bryllupet vårt, vi er sikkert av de som ber familie og venner vi kjenner, i stedet for perifere familie og venner for å få mest mulig gaver.

Har da noen av de nøtteallergi, greit da får de noe annet.

:sjenert:

Hvis vi vil pakke det inn som små gaver, greit det er opp til oss. :angry:

Hvis vi vil bruke et år på å bestemme hva som skal være inni boksene, er det også opp til oss, det virker som dere nærmest er bitter over noe..

Start en engen tråd da, "oss bitre bruder imellom" eller noe slikt, der dere kan håne oss som vil være kreativ i deres egen tråd, uten å blande dere i vår. :slåss:

Det hele virker ganske barnslig, det TS spurte om var råd til det å ha INNI eskene, ikke om evt unødig bruk av trær, embalasje, hva pengene kunne vært brukt til mer fornuftig og oppryddning etterpå :dåne:

Endret av Agnethe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...