Gå til innhold

"Godteposer"

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg hadde ikke gaveposer til gjestene i bryllupet mitt, men det var faktisk et par stykker som "etterlyste" det. Kanskje har det blitt vanligere enn hva vi tror. Mange bruker forresten disse gaveposene som bordkort, kan ikke helt se at det er så nye verre enn å kjøpe dyre bordkortholdere som man aldri får brukt igjen uansett.

I de aller fleste bryllup jeg har vært i de siste årene har det vært slike poser, esker og annet med litt søtt til gjestene. Har aldri hørt noe negativt om dette av de andre gjestene, de syns alle det er godt med noe søtt etter middag, mens de venter på kaffen.

Vi har også vært inne på tanken å kjøpe slike esker med en sløyfe på og bruke dem som bordkort, skrive navnet til gjesten på og ha to bonger og en konfektsjokolade til hver gjest. Jeg forventer ikke at gjestene skal ta med seg eskene hjem igjen.. det er meg rivende likegyldig hva de bruker esken til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I de aller fleste bryllup jeg har vært i de siste årene har det vært slike poser, esker og annet med litt søtt til gjestene. Har aldri hørt noe negativt om dette av de andre gjestene, de syns alle det er godt med noe søtt etter middag, mens de venter på kaffen.

Serverer de ikke dessert i bryllupene du er i?

Gjest lattermild
Skrevet

Dette er så morsomt! I alle andre forum er det greit dersom man sier sin egen mening om det tråden handler om, men her er ikke det lov en gang :fnise:

Skrevet
Jeg synes bare det er i ferd med å ta helt av med alle disse detaljene. Et lite drops eller to, det er ikke det som er saken, men at det rett og slett fokuseres mer og mer på tull og fjotteri, som jeg vil kalle det.

Og som gjest i bryllup er det hva jeg ville tenkt om det.

Dersom jeg hadde vært gjest i et bryllup der bruden hadde lagt ekstra arbeid i detaljene ville jeg absolutt ikke synes at det var tull og fjotteri. Man vil jo gjerne ha det så fint som mulig på denne dagen, og dersom man skal ta hensyn til hva alle gjestene synes ville man ikke fått en dag som man selv ønsket å delta i.

Jeg som gjest vile nok ikke lagt merke til alle detaljene, men jeg ville sett at den store helheten var forseggjort... Og så lenge brudeparet er glade, så bør gjestene være glade også. Klarer du ikke å glede deg på vegne av brudeparet, men heller gå rundt og irritere deg over småting, ja, da får du heller la være å komme, slik at du ikke forsurer tilværelsen til de som faktisk koser seg.

Og nei, dette betyr ikke at jeg synes det er greit med bridezillas som prøver å detaljstyre alt, men dersom noen ønsker å bruke penger og tid på å lage noe litt ekstra (kanskje hun synes det er kjempemorsomt og bruker denne aktiviteten som avslapping?), så må det være helt greit!

Og til TS... Hva med å lage brente mandler? Det er kjempeenkelt, og de blir ikke klissete, i alle fall ikke hvis du lager det på riktig måte ;P

Skrevet
Dersom jeg hadde vært gjest i et bryllup der bruden hadde lagt ekstra arbeid i detaljene ville jeg absolutt ikke synes at det var tull og fjotteri. Man vil jo gjerne ha det så fint som mulig på denne dagen, og dersom man skal ta hensyn til hva alle gjestene synes ville man ikke fått en dag som man selv ønsket å delta i.

Jeg som gjest vile nok ikke lagt merke til alle detaljene, men jeg ville sett at den store helheten var forseggjort... Og så lenge brudeparet er glade, så bør gjestene være glade også. Klarer du ikke å glede deg på vegne av brudeparet, men heller gå rundt og irritere deg over småting, ja, da får du heller la være å komme, slik at du ikke forsurer tilværelsen til de som faktisk koser seg.

Og nei, dette betyr ikke at jeg synes det er greit med bridezillas som prøver å detaljstyre alt, men dersom noen ønsker å bruke penger og tid på å lage noe litt ekstra (kanskje hun synes det er kjempemorsomt og bruker denne aktiviteten som avslapping?), så må det være helt greit!

Og til TS... Hva med å lage brente mandler? Det er kjempeenkelt, og de blir ikke klissete, i alle fall ikke hvis du lager det på riktig måte ;P

Jeg har ingen problemer med å glede meg med brudeparet, og jeg hverken irriterer meg eller forsurer noe som helst i et bryllup. Men ja, jeg registerer ting, det gjør vel alle andre også.

I de siste årene har dette med bryllup tatt mer og mer av, og dette er bare en av de tingene som er nye påfunn i forhold til før. Det blir rett og slett bare mer og mer en bruker penger på når en arrangerer bryllup, og mye av det er veldig unødvendig. En annen side av saken er at slike ting stadig hever standarden for hvordan et bryllup skal være, og da kan man lure på hvor det ender.

Dette er generelle tanker, ikke noe jeg ville tenkt mye på som gjest. Men en kan ikke unngå å legge merke til utviklingen.

Bryllup blir større og større business for hvert år, og folk bruker stadig mer penger på én eneste dag. Akkurat det er litt betenkelig, for hvor ender det?

Nå sparer folk gjerne 1-2 år får å få råd til bryllup, snart må de spare 5 år for et bryllup av gjennomsnittlig standard, nettopp fordi standarden hele tiden forskyves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...