Brud-09 Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har lyst til å gi en liten "godbit" til hver gjest, men vet ikke hva... Jeg har skaffet kjempefine esker som det er plass til en liten godbit i. Kan godt lage noe selv, men det bør jo helst være noe som ikke blir klissete.. Har tenkt på hjemmelaget karamell eller drops, men er redd det kan bli for klissete... Kan jo pakke inn hver og en i cellofan, men det blir både ganske mye arbeid og er kanskje noe som ikke kan gjøres i så god tid..? Noen som har forslag til hva jeg kunne puttet i eskene? Hva skal dere ha?
Gjest lillelinn Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 jeg har kjøpt sølvfargede mandler. de finnes på de fleste nett sidene med bryllupsting, jeg kjøpte dem i oslo, koster 250 kr pr kg, tenkte å blande dem med rosa jelly beans. har små esker som skal brukes somm bordkort, fyller disse :D
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Jeg syns ærlig talt å dele ut godterier til gjestene er en merkelig og barnslig tradisjon... Det er svært vanlig i USA med slike favours til gjestene, og flere i Norge adopterer denne "tradisjonen".. Dele ut rosa karameller til voksne folk i et bryllup... Tja.. Helt merkelig.
Jade Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Hva med hjertesjokolade i folie? Selges bl.a. på Nille jmf en annen tråd på forumet. vet ikke hvordan de smaker.
Gjest Sativa Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Herregud, har dere virkelig ikke bedre ting å bruke penger på? Sløseri og fråtsing til den store gullmedalje. Kan dere ikke heller betale ned litt på gjelden deres eller donere penger til en humanitær organisasjon? Er bryllupet deres en konkurranse i å bruke mest penger? For virkelig å bruke skikelig masse penger så kan dere jo kjøpe en tomt og bygge et hus til festen, som brudeparet sprenger i luften med brask og bram når kvelden er slutt. Tenk så stilig da!
Rosalie Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Neitakk. Jeg sliter nok med å få med meg det jeg trenger i selskapsveska mi som det er, så den eska ville bare blitt stående igjen på bordet etter middagen, sammen med sangheftet og bordkortet.
Gjest Purple Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Jeg var i bryllup i sommer der det var en sånn liten eske med litt godis til hver gjest. Problemet var bare at det var veldig få gjester som tok det med seg, så brudeparet endte opp med en hel haug med esker etterpå.
¤flicka¤ Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Hvis jeg var deg, ville jeg nok tenkt på om det var bedre ting å bruke tid og penger på. Når gjestene går hjem for kvelden er de stort sett utslitte, trøtte og mette på mat og inntrykk, og har alle de minnene de trenger
Gjest wl Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Hvorfor svarer dere som er så enormt negative til dette i det hele tatt? TS lurte på om vi hadde noen forslag til hva hun kunne ha oppi eskene, så svar på spørsmålet hennes heller og spar de sure oppstøtene deres der de hører hjemme. Til TS: du kan kansje ha en god drops som er pakket inn som ikke klisser seg eller disse populære loveheartsene som du kan bestille med deres navn på o.l
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Hvorfor svarer dere som er så enormt negative til dette i det hele tatt? TS lurte på om vi hadde noen forslag til hva hun kunne ha oppi eskene, så svar på spørsmålet hennes heller og spar de sure oppstøtene deres der de hører hjemme. Så kommentarer om hva som skjer med disse etter at gjestene er gått uten å ta dem med seg er "sure oppstøt" også? Hva om de må stå der selv og rydde dagen etter og kaste alt sammen?
Nabodama Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 Hvorfor svarer dere som er så enormt negative til dette i det hele tatt? TS lurte på om vi hadde noen forslag til hva hun kunne ha oppi eskene, så svar på spørsmålet hennes heller og spar de sure oppstøtene deres der de hører hjemme. Til TS: du kan kansje ha en god drops som er pakket inn som ikke klisser seg eller disse populære loveheartsene som du kan bestille med deres navn på o.l De (og jeg nå) svarer vel fordi vi som gjester i bryllup synes dette er unødvendig. Det finnes bedre ting å bruke pengene på. Er det ikke greit å få innspill fra gjestene da? Det er jo tydeligvis for gjestene dette gjøres da.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Hva er vel et lite drops? altså hovedsaken er vel at TS, vil prøve å gjøre noe artig/koslig for gjestene sine. Skjønner ikke at det er så mange som skal ha så mye eder og galle over et drops eller noen karameller, TS gjør dette fordi hun vil. Og da kan de som ikke kan styre sin skarpe tunge lukke øynene, for det TS spør om er tips og ideèr, ikke krasse kommentarer om det ene og det andre. det vi skal gjøre i vårt bryllup som er den 31.12.2009 som morsomme bordkort er små hvite esker (ligner på slike ringesker man får til en gullsmed i str) med sølvbånd, nede i esken LEGGER VI ET DROPS ELLER TO, eller noe annet godt, et sjokoladehjerte kanskje, og hekter på et lite enkelt kort på båndet, med navnet til gjesten. vi gifter oss tross alt i romjulen, å syns at dette er litt søtt å gjøre, at bordkortene ser ut som små julegaver. Mvh Agnethe som sitter på jobb.
Nabodama Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Hva er vel et lite drops? altså hovedsaken er vel at TS, vil prøve å gjøre noe artig/koslig for gjestene sine. Skjønner ikke at det er så mange som skal ha så mye eder og galle over et drops eller noen karameller, TS gjør dette fordi hun vil. Og da kan de som ikke kan styre sin skarpe tunge lukke øynene, for det TS spør om er tips og ideèr, ikke krasse kommentarer om det ene og det andre. det vi skal gjøre i vårt bryllup som er den 31.12.2009 som morsomme bordkort er små hvite esker (ligner på slike ringesker man får til en gullsmed i str) med sølvbånd, nede i esken LEGGER VI ET DROPS ELLER TO, eller noe annet godt, et sjokoladehjerte kanskje, og hekter på et lite enkelt kort på båndet, med navnet til gjesten. vi gifter oss tross alt i romjulen, å syns at dette er litt søtt å gjøre, at bordkortene ser ut som små julegaver. Mvh Agnethe som sitter på jobb. Jeg synes bare det er i ferd med å ta helt av med alle disse detaljene. Et lite drops eller to, det er ikke det som er saken, men at det rett og slett fokuseres mer og mer på tull og fjotteri, som jeg vil kalle det. Og som gjest i bryllup er det hva jeg ville tenkt om det.
Gjest Agnethe som er gjest for en lite Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 Jeg synes bare det er i ferd med å ta helt av med alle disse detaljene. Et lite drops eller to, det er ikke det som er saken, men at det rett og slett fokuseres mer og mer på tull og fjotteri, som jeg vil kalle det. Og som gjest i bryllup er det hva jeg ville tenkt om det. jeg var gjest i et bryllup i sommer, hvor det lå to små sjokoladehjerter i en rød liten nettingpose, med to drikkebonger. Jeg syns det var søtt, og jeg syns ikke det var tull og fjotteri.. Har du ikke tenkt på at det er noe som brudeparet gjør fordi det er det de vil gjøre litt ekstra ut av den store dagen, for enkelte slik som meg, så er det di små detaljene som gjør det lille ekstra. Vel tull og fjotteri for noen, men en liten koslig detalj for andre. Og noen drops i litt cellofanpair koster ikke all verden, og det er brudeparet som selv velger å bruke litt penger på dette. Å dessuten er vi alle forskjellige, og liker du ikke det dropsen, eller hva du nå får innpakket, så gi det til sidemann eller små barn som er i bryllupet da. Værre er det ikke.
Rosalie Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 Hva er vel et lite drops? altså hovedsaken er vel at TS, vil prøve å gjøre noe artig/koslig for gjestene sine. Skjønner ikke at det er så mange som skal ha så mye eder og galle over et drops eller noen karameller, TS gjør dette fordi hun vil. Og da kan de som ikke kan styre sin skarpe tunge lukke øynene, for det TS spør om er tips og ideèr, ikke krasse kommentarer om det ene og det andre. det vi skal gjøre i vårt bryllup som er den 31.12.2009 som morsomme bordkort er små hvite esker (ligner på slike ringesker man får til en gullsmed i str) med sølvbånd, nede i esken LEGGER VI ET DROPS ELLER TO, eller noe annet godt, et sjokoladehjerte kanskje, og hekter på et lite enkelt kort på båndet, med navnet til gjesten. vi gifter oss tross alt i romjulen, å syns at dette er litt søtt å gjøre, at bordkortene ser ut som små julegaver. Mvh Agnethe som sitter på jobb. Poenget er at svært få av gjestene kommer til å synes det er søtt eller en koselig gest, men bare sette den igjen ved middagsbordet. Må da være bedre måter å bruke disse pengene (og ikke minst ressursene - blir en god del tre som hogges ned forgjeves, når eskene de er blitt til bare kastes uten egentlig å ha blitt brukt).
Gjest wl Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Poenget er at svært få av gjestene kommer til å synes det er søtt eller en koselig gest, men bare sette den igjen ved middagsbordet. Må da være bedre måter å bruke disse pengene (og ikke minst ressursene - blir en god del tre som hogges ned forgjeves, når eskene de er blitt til bare kastes uten egentlig å ha blitt brukt). De trerne er allerede hogget ned om gjestene velger å ta med esken eller ei. Hvis du er så bekymret for denne pengebruken så start en egen tråd om det, er ikke nødvendig å gå inn i andre sine tråder å surmule om dette når det ikke er pengebruk eller ressurser som er temae her.
Rosalie Skrevet 1. november 2008 #17 Skrevet 1. november 2008 De trerne er allerede hogget ned om gjestene velger å ta med esken eller ei. Hvis du er så bekymret for denne pengebruken så start en egen tråd om det, er ikke nødvendig å gå inn i andre sine tråder å surmule om dette når det ikke er pengebruk eller ressurser som er temae her. De trærne kunne vært brukt til noe mye mer fornuftig dersom ikke noen bruder fant ut at "hey, dette må vi ha" skal at noen brudefiksere fikk slike esker produsert. Og jo - jeg syns i høyeste grad man må kunne ta både ressursbruk og økonomi i betraktning når det gjelder bryllup, spesielt når brudene har hengt seg opp i noe som for gjestene er totalt bortkastet og tåpelig.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #18 Skrevet 1. november 2008 De trærne kunne vært brukt til noe mye mer fornuftig dersom ikke noen bruder fant ut at "hey, dette må vi ha" skal at noen brudefiksere fikk slike esker produsert. Og jo - jeg syns i høyeste grad man må kunne ta både ressursbruk og økonomi i betraktning når det gjelder bryllup, spesielt når brudene har hengt seg opp i noe som for gjestene er totalt bortkastet og tåpelig. Hvordan vet du at alle gjester eller flesteparten synes dette er totalt bortkastet og tåpelig? Gjestene er forskjellige fra bryllup til bryllup. Og hvordan jeg velger og feire mitt bryllup skal være riv ruskende likegyldig for deg. Hvis det er naturens ressurser du er bekymret for så er det vel ikke rette plassen og starte en kamp mot dette på et bryllups forum?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #19 Skrevet 1. november 2008 Jeg tenker at det er helt unødvendig: man spiser vel ikke sjokolade og drops rett før forretten/middagen, og å holde styr på esken hele kvelden - det føles bare unødvendig. Det hender jeg tar vare på program eller meny som ligger ved bordet, og det er evig nok å passe på en hel kveld med liten veske, dansing og vandring. En liten hjertesjokolade e.l som bordpynt synes jeg er helt fint, men ekstra esker og poser blir bare søppel i etterkant. Dessuten ville jeg tenkt på at gjestene kommer fra forskjellige generasjoner; hvor mange bestemødre med dårlige tenner vil ha malte nøtter og seige karameller?
Jade Skrevet 1. november 2008 #20 Skrevet 1. november 2008 (endret) Snopen hadde jeg sikkert spist mens jeg ventet på maten el.l. Eskene er vel ikke kjempedyre, siden det er en til hver? Og de bruker nok ikke flere trær enn to ekstra sanger i program-/sangheftet. Hvis eskene er kjempefine, kan de jo alltids brukes senere av gjestene. Til en jul en gang fikk jeg penger i gave. Dette lå oppi en kjempefin eske som sikkert kostet 30-40 kroner (TS sine er jo sikkert mye billigere enn dette). Denne ble ikke kastet, men småtten bruker den til "gull"-penger (f.eks. de pengene man får på lekeland osv). Endret 1. november 2008 av Jade
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå