Gjest Eurodice Skrevet 31. oktober 2008 #1 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg sitter og ser på et naturprogram på tv norge. Der ble det nettopp sagt "the ocean begins to freeze", oversatt med "havet begynner å frosse". Frosse???? Kanskje jeg ikke er oppdatert, men det heter da vel fremdeles å fryse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 31. oktober 2008 #2 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har heller aldri hørt eller sett det ordet - må være en oversettelsestabbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. oktober 2008 #3 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har heller aldri hørt eller sett det ordet - må være en oversettelsestabbe. Det tror nok jeg, også. Dem er det flust av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 1. november 2008 #4 Del Skrevet 1. november 2008 Det er ikke riktig å bruke frosse når man skriver nei. I noen dialekter sier man frosse istedet for fryse, men man skriver fortsatt "å fryse". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå