Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en skal velge foundation og sminke generelt (og klær også for den del), så sies d jo at en bør finne sin hudtone først, slik at en vet hvilke farger en kler best.

Dersom en har varm hudtone, skal en da gå etter varme toner, og ved kald gå etter kalde? Eller?

Er d noen her som har greie på sånt, for jeg syns d er så komplisert å forstå jeg..

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det er ikke så lett, nei. Men jeg tror faktisk at man kler det man føler seg vel i. Jeg har selv en ubestemmelig undertone i huden; litt gulaktig, litt oliven, men også nøytral, og jeg bruker stort sett nøytrale foundationfarger. Når det gjelder annen sminke og hårfarger, MÅ jeg derimot ha kalde farger, for varme farger gjør at jeg ser sykelig ut. Så du må nesten teste ut hva som ser bra ut uten å tenke for mye på varm eller kald.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

varme og kalde farger i h h til foundation...:

men har en viss tone på huden og en viss undertone på huden... undertonen på huden er enten varm el klad, gjerne i forskjellige grader( feks veldig varm el litt kald..) Oppå der igjen han man hud som og har en viss farge... man kan altså være litt rosa i huden men være varm(gule skinner litt gjennom) og man kan være kald men ha en tett god farge...

som oftest er man beige, noe rosamusset el god "grårosa" brun i fargen om man er kalde.. og heller mot elbenbenhvit, gulrosa, gyllen om mn er varnm..

man kan ha gul foundation om man er kald, men da er det mest for å dempe litt av det røde..men da er fargen gjerne beige el beige gul.. noe gulere vil gi inntrykk av gulsott... de aller færreste er "rosa" på halsen, som vil tilsi at de trenger rosa foundation... gå hvertfall alltid etter halsfargen når velger forundation og test på kjevebenet.

prøv ett gull og sølv armbånd og se hva som skinner mest, kommer best fram.. det er en grei indikasjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...