Gjest sitronella Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Flisene på baderommet vårt er ganske gamle, og de på gulvet synes jeg ikke at jeg klarer å få ordentlig rene. Det er akkurat som om det ligger et "lag" oppå de, som er litt matt og som ikke vil gå av uansett hva jeg vasker gulvet med. Flisene er jo ikke skinnende slik de nok var til å begynne med, og dessuten merker man denne "filmen" utenpå flisene når man går på de. Litt sånn at de føles "antiskli". Det er jo forsåvidt bra, det, men det føles ikke rene og ser heller ikke helt rene ut med dette "laget"/"filmen" utenpå. Hva skal jeg bruke for å få vaska dette av flisene? Har prøvd alt fra jif til salmiakk, klor og grønnsåpe. Må innrømme at er ikke den med mest kunnskap på hvor bruke hvilke vaskemiddel, så håper noen har noen tips til meg (som helst innebærer at jeg slipper stå på kne og skrubbe med en tannbørste). På forhånd takk for hjelpen
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Flisene på baderommet vårt er ganske gamle, og de på gulvet synes jeg ikke at jeg klarer å få ordentlig rene. Det er akkurat som om det ligger et "lag" oppå de, som er litt matt og som ikke vil gå av uansett hva jeg vasker gulvet med. Flisene er jo ikke skinnende slik de nok var til å begynne med, og dessuten merker man denne "filmen" utenpå flisene når man går på de. Litt sånn at de føles "antiskli". Det er jo forsåvidt bra, det, men det føles ikke rene og ser heller ikke helt rene ut med dette "laget"/"filmen" utenpå. Hva skal jeg bruke for å få vaska dette av flisene? Har prøvd alt fra jif til salmiakk, klor og grønnsåpe. Må innrømme at er ikke den med mest kunnskap på hvor bruke hvilke vaskemiddel, så håper noen har noen tips til meg (som helst innebærer at jeg slipper stå på kne og skrubbe med en tannbørste). På forhånd takk for hjelpen Prøv med f.eks. Casco Bad og Dusjrent. Spray på, la virke i bortimot 10 min. og skyll av. Eller aller helst skure da, siden det ligger belegg.
Gjest sitronella Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Prøv med f.eks. Casco Bad og Dusjrent. Spray på, la virke i bortimot 10 min. og skyll av. Eller aller helst skure da, siden det ligger belegg. Tusen takk for svar Hvor får jeg tak i Casco Bad og Dusjrent? Kan ikke huske å ha sett det i hyllene på super'n?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå