Gå til innhold

Vanlig støvsuger vs. sentralstøvsuger!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen ulemper med en sentralstøvsuger?

Noen bekjente har en, og jeg synes den virker mye bedre enn min vanlige.

Den bråker ikke like mye som vanlig støvsuger, Røret som alt støvet forsvinner inn i er laangt, man slipper å skifte ekle støvsugeposer...

Det eneste negative jeg ser er at det er litt trøblete å hanskes med det laange røret, istedet for å bare ta frem en liten støvsuger.

Men så tenkte jeg på enda en ting som kanskje ikke er så gøy. Hvor blir det av det som støvsuges? Må man tømme det ofte..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder å tømme en gang i året. Slipper svidd støvlukt i hele huset. Slangen er litt tungvidt men helle det enn sviddlukten.

Skrevet
Holder å tømme en gang i året. Slipper svidd støvlukt i hele huset. Slangen er litt tungvidt men helle det enn sviddlukten.

Enig. Også med vanlige støvsugere så kommer det litt støv ut igjen på andre siden, mens med sentralstøvsugere så slipper du det finkornede støvet rett ut..

Skrevet
Enig. Også med vanlige støvsugere så kommer det litt støv ut igjen på andre siden, mens med sentralstøvsugere så slipper du det finkornede støvet rett ut..

Kommer det ikke litt an på støvsugeren? Finnes det ikke veldig fancy støvsugere som er skikkelig "sunne" med tanke på inneklima?

Vi har sentralstøvsuger, og fordelen er at den er ganske stillegående (i og med at "motoren" sitter i kjellerboden). Den har en sinnsykt lang slange (vi har bare ett uttak i hver etasje) som jeg synes er unødvendig tung å håndtere. Sånn sett hadde jeg nok foretrukket en vanlig støvsuger.

Med mindre du har mange vegg-til-vegg-tepper hadde jeg nok heller anbefalt en god tørrmopp :).

Skrevet

Tror ikke min er spesielt dyr men den funker bra. Hadde jeg hatt bare vanlig støvsuger hadde det blitt mer mopping på meg. Hater den sviddlukten. Bruker ennå mopp i full fart til daglig :)

Skrevet

En annen fordel med sentralstøvsugeren er at den er mye lettere å dra rundt på enn en vanlig (jeg har bare hatt bittesmå støvsugere før...). I tillegg så er det ingen støvsuger til å dunke borti møbler og vegger med. Og dermed færre hakk og skader pga støvsugingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...