Gå til innhold

Hundeforsikring til 2600 kr i året?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et tilbud fra IF på forskring på hunden min som er en liten rase, til 2600 kroner i året. Syns dette var litt dyrt da jeg vet at andre har mellomstore hunden som er forsikret med en pris på 1500 i året.

Prisen 2600 var ved å forsikre hunden for 12.000 i veterinærutgifter i året og ved død.

Finnes det noe billigere?

Jeg ser Agria forsikrer for opptil 30.000 i veterinærutgifter i året, og har bedt om et prisforslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_tara_*

Jeg har forsikring i Gjensidige og betaler ca 1100 kr. Jeg har flere forsikringer der, og får da en del avslag. Min hund er mellomstor rase med forsikringsum 12000. Jeg fikk også tilbud fra IF på samme pris som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige og Agria er de beste på hundeforsikring. De andre forsikringsselskapene ønsker egentlig ikke å tilby hundeforsikring, derfor er forsikringene deres dyre og med dårligere vilkår.

Nå skal det sies at hvis du har en rase som det er generelt mye sykdom på, må du betale mye uansett hvilket forsikringsselskap du velger.

Jeg anbefaler personlig Agria, da jeg har god erfaring med dette selskapet. Du bør dessuten opp i en forsikringssum på iallefall 30000, da det fort blir veldig dyrt hvis hunden din får en skade. Eksempelvis ble den ene hunden min svært syk med systemkolaps. Der betalte jeg 10000 i veterinærutgifter på to dager. Den gangen kunne man ikke forsikre for mer enn 10000 i året, så da var hunden min uten forsikring i 3/4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...