Gå til innhold

Hoven i underlivet

Fremhevede innlegg

Gjest Bekymret
Skrevet

Hei!

Jeg tok brasiliansk voks igår, og har siden det vært hoven i underlivet, og plaget av svie. Det virker også nesten som det væsker litt på noen steder. Jeg har vokset på samme sted før, og det har ikke vært noe problem. Er det noe man kan gjøre for å få hevelsen til å gå ned, eller svien til å slutte?

Mvh bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grunner til at du er blitt hoven kan være flere.. voksen kan ha vært for varm, terapeuten kan ha brukt en annen type voks du ikke tåler (finnes mange typer og mye rar voks for tiden.. tea tree, lavendel, hamp og honning er mest vanlig ), hvis du fikk krem til etterbruk (alovera blir mye brukt) så kan det hende du ikke tåler den eller rensen terapeuten brukte først.. hvis hun renset. Hvis terapeuten ikke renset så kan du ha fått en reaksjon på "et eller annet" som har kommet ned i hårfolliklene, dette kan også ha kommet fra undertøyet ditt. For stramme klær kan også gjøre det. Andre ting kan være voks som er blitt påført i for tykt lag, revet i feil retning eller revet av for sakte, eller kanskje hun ikke strakk huden din godt nok.

Du kan jo prøve å ta på desinfiserende (dette vil svi noe inni hampen!) og ta på talkum. Hive har en fin krem som heter "Cool Down" og en desinfiserer (egentlig for inngrodde hår og barberutslett) som heter "Smooth it". Dette er gode produkter beregnet for "etter voks". Har du fått en allergisk reaksjon på et eller annet kan det hjelpe å ta en zyrtec. Hive produkter fåes kjøpt i enkelte hudpleiesalonger.

Endret av Timeglasset
Gjest LindaKristin
Skrevet

Hei,du!

Tror ikke du skal være så veldig bekymret..ikke at jeg er lege altså!Men prøv å kjøl det ned med ispose og la området få godt med luft.

Har hørt om mange som har fått slike reaksjoner etter brasiliansk,men det gikk over..mange ting som kan ha ført til at du var ekstra ømfintlig akkurat denne gangen:)

God bedring!

Gjest bekymret
Skrevet
Hei,du!

Tror ikke du skal være så veldig bekymret..ikke at jeg er lege altså!Men prøv å kjøl det ned med ispose og la området få godt med luft.

Har hørt om mange som har fått slike reaksjoner etter brasiliansk,men det gikk over..mange ting som kan ha ført til at du var ekstra ømfintlig akkurat denne gangen:)

God bedring!

Takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er den eneste!

Og takk for tips til forbedring. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...