Leif88 Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei Jeg er kanskje ikke helt det rette kjønnet til å skrive her, men jeg trenger litt råd og tips fra det motsatte kjønn. Jeg er en som har møtt den rette. Det var kanskje litt klisje, men jeg har faktisk det. Vi ble sammen i April i år, og jeg elsker henne virkelig. Vi er begge 20 år. I det siste har vi snakket mye om brylløp, og hvordan hun vil at det skal bli. Men jeg presiserer at " Jeg må da få lov til å fri først"... I Desember skal vi på en juletur til paris i 3 dager. Denne fikk jeg da i gave fra min kjære. Og jeg vet at vi skal ha oss en tur opp i eifeltårnet. Og jeg frister med idèe`en om å fri til henne mens vi står på toppen.... Men til det jeg egentlig lurer på. Er det egentlig litt tidlig for å fri? Jeg stiller meg det spørsmålet veldig mye... Trenger vi virkelig å forhaste oss? Men samtidig så vet jeg jo at det er henne jeg vil tilbringe resten av livet mitt sammen med... Men dersom jeg gjør det, så vet jeg at vi ikke kommer til å ha økonomi til å kunne gifte oss slik hun vil ha det før om mange år... Noen som har noen meninger å dele med meg? Jeg kommer vartfall ikke lenger med meg selv...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Om du tviler paa det saa boer du ikke gjoere det. Dere har nok av tid
pittie Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Det er ingen magisk grense en må passere for å fri, føles det riktig så gjør man det
latte Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Jeg syns at du skal fri , trenger jo ikke gifte dere til neste år. Planlegg om så bryllup om to år, lag en kapitalkont og begynn å spare, og vil man virkelig så klarer man å sette av litt hver måned. Jeg bel sammen med pappan til ungene da vi var 19 og 20, var veldig glade i hverandre, men dog så fornuftige, ble aldri noe bryllup, fordi det ble for dyrt, og det var også grunnen til at han aldri fridde. Dette vil være en dag som både skal planlegges og finansieres godt, så trenger ikke forhaste dere med å absolutt gifte dere snarest. Vet av flere som nå planlegger bryllup i 2010. Følelsene dine for henne er det bare du som kjenner, og jeg tror jo at dette er en flott annledning for å fri til jenta i ditt liv.. Lykke til, flott at du bruker forumet.. oppdatter gjerne Endret 31. oktober 2008 av latte
Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 ingenting er for tidlig. stol på deg selv og din egen dømmekraft. jeg skal gifte meg i feb. når vi blir gift har vi vert sammen litt over 9mnd. vi ble sammen i mai i år. men stol på deg selv, og magefølelsen din. gjør det som er riktig for deg:) e frieri i paris blir sikkert helt fantastisk...
Glitnir Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Tja, det er jo veldig tidlig, og dere er jo veldig unge. Men på den annen side så er det jo ikke noen fasit på når man bør gifte seg og ikke. Og etter skilsmissestatistikken å dømme, så hjelper ikke alderen på noe uansett, om du nå er ung eller gammel.
Gjest lillelinn Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 go for it :D det høres kjempe romantisk ut. og om du føler hun er den rette så gjør det, etter hva du forteller høres hun jo klar ut :D
Jade Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Så romantisk! Klart du kan fri! Det går helt fint å ha bryllupet noen år frem i tid. Da blir det jo også god tid til å spare
Bonsai Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Hei Jeg er kanskje ikke helt det rette kjønnet til å skrive her, men jeg trenger litt råd og tips fra det motsatte kjønn. Jeg er en som har møtt den rette. Det var kanskje litt klisje, men jeg har faktisk det. Vi ble sammen i April i år, og jeg elsker henne virkelig. Vi er begge 20 år. I det siste har vi snakket mye om brylløp, og hvordan hun vil at det skal bli. Men jeg presiserer at " Jeg må da få lov til å fri først"... I Desember skal vi på en juletur til paris i 3 dager. Denne fikk jeg da i gave fra min kjære. Og jeg vet at vi skal ha oss en tur opp i eifeltårnet. Og jeg frister med idèe`en om å fri til henne mens vi står på toppen.... Men til det jeg egentlig lurer på. Er det egentlig litt tidlig for å fri? Jeg stiller meg det spørsmålet veldig mye... Trenger vi virkelig å forhaste oss? Men samtidig så vet jeg jo at det er henne jeg vil tilbringe resten av livet mitt sammen med... Men dersom jeg gjør det, så vet jeg at vi ikke kommer til å ha økonomi til å kunne gifte oss slik hun vil ha det før om mange år... Noen som har noen meninger å dele med meg? Jeg kommer vartfall ikke lenger med meg selv... Men bare et tips om du skulle velge aa gjoere det.. For aa komme opp i Eiffel taarnet et det alltid kjempelang koe, saa om du vil at det skal bli saa romantisk som mulig uten at hun begynner aa irritere seg over at det tar saa lang tid saa dra tid tidlig om morgenen! lykke til! Endret 31. oktober 2008 av Bonsai
Dr.Grey Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Dere kan jo være forlovet noen år før dere gifter dere, vi forlovet oss når vi var 20 og 21 år, og skal gifte oss til våren, 10 år etter....litt lenge å vente kanskje, men det var nå det passet. Så fri om du har lyst, brylluppet kan dere planlegge og glede dere til i flere år etterpå.....lykke til!!
Lilywhite Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Hva som er riktig tid må du bestemme... foreldrene mine forlovet seg etter 8 måneder og rett før de flyttet sammen, og de er nå sammen enda, de var 22 den gangen... Kjære spurte om jeg ville gifte meg med han allerede etter 3-4 mnd, men i og med at vi var 17 og 19 ventet vi enda 2 år med å ringforlove oss... tror man vet ganske fort om det er riktig eller ei uansett alder, men vi ventet med å forlove oss til vi hadde bodd sammen et halvt år, for å være helt sikker på at dette virkelig var noe vi ville... For min del ble det ikke noen store overraskelser ved å være samboer, men man vet gjerne ikke 100% hvordan det er å være sammen med en person før man bor sammen... Men som sagt, her må du føle på hva som er riktig for deg/dere Høres veldig romantisk ut å fri i Paris da Lykke til!
Pingting Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Jeg visste også at jeg ville tilbringe livet med han jeg var sammen med da jeg var 20. Det ble slutt 4 år senere... Jeg mener ikke at alle skal vente til de er 35 med å gifte seg akkurat, om dere setter en dato endel år frem i tid er det jo ikke noe problem. Men mange forandrer seg veldig mye etter at de har fylt 20! Jeg tror jeg passet perfekt sammen med min eks da vi ble sammen da jeg var 19. Innen jeg var 24 var vi så forskjellige, og jeg klarte ikke se for meg et liv med ham lenger. Det er jo noe det går an å tenke over ihvertfall, og som du sier: trenger man egentlig å forhaste seg? En forlovelse forandrer jo ikke forholdet. Jeg synes en liten kjærlighetserklæring på toppen av Eiffeltårnet er minst like romantisk Det jeg lurer mest på er om du har tenkt over hennes reaksjon. Det kan jo hende hun har et helt annet syn på saken enn deg. Også er det sånn som _lene_ over her sa: det kan være greit å være samboer først. Man kan lære utrolig mye om personer ved å bo sammen. Det med forlovelse er jo så forskjellig fra person til person. For noen er det det riktige, for andre er det helt feil. Lykke til uansett hva du gjør
Gjest Klump Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Ta nå til vett å bo sammen før du kjøper ringer og går ned på kne. Første bud, kjenn mennesket du vet du skal "tilbringe hele livet sammen med" før du spanderer på et frieri og ringer.
Leanne Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 Dere er unge, men du vet best selv hva du føler... Hvis det føles rett, så synes jeg du skal fri. Men synes dere bør bo sammen før dere gifter dere... Men man kan jo være forlovet noen år før man begynner å tenke på å gifte seg. Jeg var selv 18 da jeg ble sammen med min mann (han var 24), vi flyttet sammen etter å ha vært kjærester i 3 uker. Forlovet oss etter 6 mnd, fikk så et barn og giftet oss da vi hadde vært kjærester i 2 år. Da var jeg 20, han 26 Er nå 23, gift og har 2 små barn. Nå kan jo ikke jeg med sikkerhet si at vårt forhold kommer til å vare livet ut - men slik det er nå ser det bra ut Så noen ganger kan man faktisk møte den store kjærligheten tidlig
Rosalie Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 Det høres grusomt tidlig ut, både fordi dere har vært sammen veldig kort tid, dere bor ikke sammen og dere er veldig unge. Du må gjøre som du føler for, men det er ikke veldig stas å bruke penger på ringer som man tar av seg et halvt år etterpå fordi det blir slutt. Og ja - jeg elsket og skulle gifte meg med han jeg ble sammen med som 19-åring, og vi diskuterte framtid fra omtrent dag 1. To år senere ble det slutt. Takk og lov uten at det var ringer inne i bildet. Jeg vil råde deg til å vente til dere har bodd sammen en god stund i det minste. Å være kjærester og å dele hverdagen er to vidt forskjellige ting.
Pingting Skrevet 2. november 2008 #16 Skrevet 2. november 2008 ...det jeg egebtlig lurer mest på er hvorfor du vil forlove deg så tidlig? Fordi det er "stas"? Forholdet vil jo være akkurat det samme om dere forlover dere eller ikke, så hvorfor ikke vente til dere har bodd sammen en stund?
Gjest Gjest_helene_* Skrevet 2. november 2008 #17 Skrevet 2. november 2008 alvorlig talt.. hvis han mener han har funnet en riktig jente for seg, så ser jeg INGENTING galt i at han frir. Det er sikkert mange jenter som kunne passet sammen med han, og en kan aldri få et GARANTERt svar på at en person vil være den 100% RIKTIGE personen å tilbringe livet med. Et forhold blir hva en gjør det til. Vil bare ønske trådstarter lykke til hvis du velger å fri, og det hørtes helt fantastisk ut det du har planlagt
Gjest SweeT July Skrevet 2. november 2008 #18 Skrevet 2. november 2008 Hei!! Så flott!! Jeg synes virkelig du skal kjøre på!! Jeg og min kjære har vert sammen i snart 2 år no, og vi forlovet oss etter 8 mnd ilag. Først nå har vi bestemt oss for å gifte oss, men vi skal ikke ha bryllupet før i 2010, slik at vi har tid til å spare litt.. VI gifter oss trossalt bare en gang, og jeg har selvfølgelig lyst å ha det veldig staselig Vi ble sammen når jeg var 18 og han 19, og skal gifte oss samme sommeren jeg fyller 22 og han 23 =) Så jeg vil si til dg at du bør kjøre på, for viss du føler som du gjør, så bør du høre på dine egne følelser og ikke på det andre sier til dg. Jeg ønsker deg i allefall masse tillykke og håper utfallet blir slik du ønsker det
Pingting Skrevet 2. november 2008 #19 Skrevet 2. november 2008 alvorlig talt.. hvis han mener han har funnet en riktig jente for seg, så ser jeg INGENTING galt i at han frir. Det er sikkert mange jenter som kunne passet sammen med han, og en kan aldri få et GARANTERt svar på at en person vil være den 100% RIKTIGE personen å tilbringe livet med. Et forhold blir hva en gjør det til. Vil bare ønske trådstarter lykke til hvis du velger å fri, og det hørtes helt fantastisk ut det du har planlagt For all del. Men jeg tror ikke akkurat man er moden for å forlove seg om man ikke vil ta noen forhåndsregler. Som bo sammen først, eller i det minste være klar over at mange forandrer seg mye i den alderen. Hvorfor skal man stresse sånn med forlovelse, det viktigste er jo at man har funnet noen man kan tenke seg å være sammen med for resten av livet! Ekteskapet bekrefter jo bare dette formelt sett.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 2. november 2008 #20 Skrevet 2. november 2008 Hei omtenksomme gutt! Jeg er en jente på 22 år, og er sammen med en som er to år eldre. Vi har vært kjærester i to år, og jeg er sikker på at dette er den store kjærligheten. Samtidig ville jeg ventet med forlovelse, heller kos dere som "bare" kjærester. De fleste av vennene mine var gift innen to år som kjærester, så jeg føler og presset på å minst bli forlovet, men må og av økonomiske grunner vente med drømmebryllupet. Selv da kjære overrasket med tur til Paris, så ble det ikke noe frieri, men vi hadde en kjempefin tur allikevel. Tenk etter, det er spennende og romantisk og gøy og impulsivt og sikkert hundre andre ting å fri såpass fort, men hvis allikevel: Er dette hun du skal være sammen med inntil døden, så er det ikke noen hast med å sette ring på fingen, er det? Dere trenger ikke gjøre det så synlig og offisielt, gøy å bare dyrke det litt selv mellom hverandre. Mener ikke å være pessimist, har sett at det går bra (foreldrene mine ble forlovet etter 3mnd, og har nå feirt 25 års bryllupsdag:O), men jeg ville ventet til du bare ikke kan la være å fri (fordi du ønsker det enormt selv), og heller satse på feks hyggelig middagscruise på Seinen, en morsom tur til Moulin Rouge eller å spise snegler og drikke vin på dyre fortauscaféer enn så lenge. God tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå