Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snart tid for barnebursdag! Litt kjedelig med standard servering som består av muffins, gelè og sjokoladekake! Noen andre tips? :wink:

4-årsdag forresten.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke lage ris-kaker (med sjokolade) ?

Skrevet

hjemmelaget is i porsjonsskåler,med klovner laget av marengs, og sjokoladesaus evt. jordbærsaus. Du kan jo servere bær til isen også hvis du ikke vil ha det så klissete og søtt :D

Skrevet

Ris-kaker og is vil jeg tro er populært.

Min erfaring er at det spises lite kake, så om du kutter ut sjokoladekaka gjør sikkert ikke det noe.

Skal ha fireårsdag i heimen selv om ikke lenge. Dersom været blir dårlig tror jeg det kanskje blir boller med sjokoladefyll (litt sånn regnværsmat det da..).

Ellers håper jeg det kommer flere tips :) .

Gjest Poirot
Skrevet
Snart tid for barnebursdag! Litt kjedelig med standard servering som består av muffins, gelè og sjokoladekake! Noen andre tips? :wink:  

4-årsdag forresten.....

For kjedelig for 4-åringer???? Har de vært i så mange bursdager at de er gått lei allerede? Trodde de elsket slik mat jeg! Jeg er iallefall ikke lei enda.

Skrevet

En annen favoritt blant barn:

200 g. kokesjokolade, 2 ss delfiafett, 200 g Rice Krispies, 1 l. vaniljeis. Smelt sjokoladen og delfiafettet i en stor bolle i vannbad. Rør inn risen og bland godt. Tegn to firkanter på bakepapir og fordel blandingen utover. Settes i kjøleskap til de er stive. Rett før servering legges kaken sammen, med skiver av is i mellom lagene. Jeg bruker å pynte med 2-3 bananer og hermetiske mandariner, men her kan du bruke det du har lyst til, evt. med litt krem til.

Skrevet

For gutter: fotballbanekake.

Vanlig skuffe-sjokoladekake men kokos som er farga grønn på toppen - ser ut som gress!! seigmann-spillere og blir man fire år er jo det perfekt å bruke lysene som hjørnestenger.

for jenter: en vanlig kakebunn fylles med no godt, og får en kakebunn som er stekt i sånn hullform oppå seg. så vasker man en barbiedokke veldig godt. Setter henne ned i hullet i øverste forma. Har masse krem rundt slik at det får kjole-fasong og lager kjolen til dokka av marsipan. De selger også slike dokke-kakepakker på stensbak i alle fall.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Får skrive som jeg gjorde i en annen tråd:

Ungene stappes stort sett med søtsaker hele tiden. I bursdag pleide jeg å ha små kjøttkaker med like små rundstykker til, det ble flotte mini-hamburgere. Oppkuttet ost med pinne i og masse frukt - gjerne forskjellige typer melon, ellers etter årstiden. Dette var like populært hver eneste gang.

Skrevet

CACAS har mange morsomme former. Barna slipper nå å få den samme "kjedelige" fotballbanen år etter år. Finn heller en form som har noe med barnas interesser å gjøre.

Skumkake er også en favoritt blant barn!!

Skrevet

Vafler, boller, bagels, pølser, fantasifulle småkjeks-kaker, hjemmelaget milkshake, kanapeer med frukt eller annet godt som småtasser liker...

Ellers så synes jeg ikke "vanlige" kaker er kjedelig...

Pynt de litt annerledes, lag et slott, en fotballbane, en bilbane, et dyr, Barbie-kake hvis det er jente, Ole-Brum kake, skattekiste... bare å sette fantasien i sving. :P

Skrevet

Hei dere!

Her var det mange gode forslag!! Takker og bukker! :)

Når jeg skrev at menyen var "kjedelig", var det nok mest myntet på meg selv som liker bedre å trikse til litt mer avanserte bakverk! He,he..... barna hiver nok innpå uansett! :wink: Og jeg også, kjenner jeg meg rett.... :hoho:

Skrevet

Fikk spørsmål om oppskriften på skumkake og hva det er:

Skumkake er en skikkelig bombe! Nesten det samme som kokosboller! Den er kjempe rask og lage og er barnas favoritt! Tenk å få ta et så stort stykke du vil av "kokosbollen".....

7 plater gelatin

4 eggehviter

3 1/2 dl sukker

Freia Glasursjokolade (Dronning)

Kokosmasse

1/2 dl vann

Legg gelatinen i kaldt vann ca 5 min. Klem ut vannet og rør den inn i 1/2 dl kokende vann, avkjøles.

Visp eggehvitene stive, ha i litt og litt sukker. Vispes til hardt skum.

Hell gelatinen litt og litt i skummet til alt er greit blandet.

Kle en springfor el. med plastfolie, hell oppi og jevn ut. Settes kaldt mens den stivner. Det går ganske fort.

Ta kaken ut av formen og ha den på et fat. Hell over glasuren og dryss over kokosmasse!

Mmmmm!!!

Lykke til!

Skrevet

Hei Linda

Den oppskriften er lagret i oppskriftsbanken! Høres god ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...